قیمت و خرید کاشی مترویی 1403

قیمت و خرید کاشی مترویی

قیمت کاشی مترویی مدرن

کاشی_مدرن
کاشی_مدرن_لعابی
کاشی_مدرن_سبز
کاشی_مترویی_آبی
کاشی_سنتی_مدرن
کاشی_آبی_مترویی
کاشی_مترویی_سبز
کاشی_مدرن
کاشی_مدرن_مترویی

کاشی مترویی جزو متریال های بسیار معروف و محبوب است که امروزه بسیار ترند شده است و ما این صفحه را آماده کرده ایم تا اطلاعات کامل و جامعی را به کسانی که قصد خرید این متریال را دارند منتقل کنیم منتها اگر وقت کافی برای خواندن مقاله ندارید می توانید به این فایل صوتی که ضبط کرده ایم گوش کنید و اگر در ادامه سوالی برایتان پیش آمد با شماره های موجود در وبسایت تماس حاصل نمایید.

کاشی مترویی چیست؟

بر خلاف تصور بسیاری از عزیزان که هنگام خرید کاشی مترویی فکر می کنند که این کاشی ها جنس و نوع تولید بسیار متفاوتی با سایر کاشی های دکوراتیو دارند لازم است بگوییم که کاشی مترویی تنها در نوع برش و ابعاد با سایر کاشی ها تفاوت دارد و هیچ فرق دیگری ندارد. این کاشی ها در گذشته در اروپا و آمریکا در سامانهٔ قطار شهری در ایستگاه های مترو مورد استفاده قرار می گرفتند و عموما در رنگ های سفید و مشکی به کار می رفتند و به همین دلیل با این نام معروف شدند.

اما با گذشت زمان و تغییر کردن فرهنگ و سلیقه مردم، به دلیل زیبایی بسیار زیادی که این کاشی ها دارند در بین مردم کشور های مختلف و مخصوصا ایران محبوبیت زیادی پیدا کردند و به قولی از شبکه مترو و زیر زمین به بالا آمدند و وارد خانه ها و مکان های لوکس شدند. کاشی های مترویی نوعی کاشی مدرن هستند که معمولا با تناسب (4،3،2) به 1 به شکل مستطیلی تولید می شوند و به این مورد معروف اند.

خب حالا که فهمیدیم مترویی دقیقا چیست و به چه کاشی ای مترویی گفته می شود قصد داریم در بخش های بعدی کمی بیشتر در مورد جزئیات این کاشی ها برای شما بگوییم و نکاتی مانند کاربردهای کاشی مترویی، طرح ها و رنگ ها، مکان هایی که می توانید از آن ها استفاده کنید و همچنین قیمت کاشی مترویی را برای شما شرح دهیم. در بخش پایانی نیز یکی از بزرگترین و محبوب ترین تولیدکنندگان این کاشی ها را به شما معرفی می کنیم تا اگر قصد خرید کاشی مترویی را دارید بتوانید با خیال راحت سفارش خود را ثبت کنید.

کاشی_مترویی_سبز

کاربرد های کاشی مترویی

علاوه بر زیبایی ای که کاشی مترویی دارد مزیت های فراوان بسیار زیاد دیگری را نیز داراست که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم. مترویی همانطور که گفتیم یک طرح و نوع برش است و میتواند در بدنه کاشی، سرامیک و یا حتی کاشی پرسلانی تولید شود که هرکدام مناسب فضای خاص خود هستند و کاربردهای متفاوتی دارند.

این کاشی ها برای قسمت های بدنه مثل دیوار مناسب است و مکان هایی که در معرض فشار و ضربه و رطوبت هستند برای استفاده از کاشی های مترویی مناسب نیستند زیرا این کاشی ها مقاومت پایینی نسبت به آب و فشار دارند و بیشتر جنبه تزئینی دارند. اگر می خواهید از طرح مترویی در مکانی استفاده کنید که رفت و آمد در آنجا بیشتر است و امکان برخورد آب در آنجا بالاست می توانید از سرامیک با طرح مترویی استفاده کنید که مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد و جذب آب آن بسیار پایین تر است. برای مثال در استخر ها و حمام ها معمولا از سرامیک استفاده می شود.

قیمت کاشی مترویی با جنس پرسلانی بالاتر است زیرا قطر ای کاشی ها دوبرابر کاشی های معمولی است که مقاومت بسیار زیادی در برابر فشار دارد در حدی که می توان با یک نیسان روی آن رفت و آمد کرد. از این کاشی ها معمولا کمتر استفاده می شود و برای مکان هایی با رفت و آمد بسیار زیاد مناسب هستند. همچنین جذب آب این کاشی ها همانند سرامیک است و بسیار مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت دارد.

قیمت_کاشی_مترویی

خرید کاشی مترویی با رنگ دلخواه

در هنگام خرید کاشی مترویی دقت داشته باشید که این کاشی ها طرح های مختلف و گوناگونی ندارد و فقط در طرح ساده و تک رنگی تولید می شود و مترویی طرح دار در هیچ کجا وجود خارجی ندارد مگر اینکه بگوییم کاشی طرح دار با برش مترویی می خواهیم. اما به جز طرح، این کاشی ها در رنگ های بسیار جذابی تولید می شوند که هر کدام برای فضایی مناسب هستند.

اما دقت کنید نباید انتخاب رنگ، تاثیر خاصی بر قیمت کاشی مترویی داشته باشد مگر اینکه از رنگ های اکسیدی مثل اکسید مس استفاده شود. این تفاوت قیمت آنقدر ها هم زیاد نیست. که در این بخش چند رنگ معروف از کاشی های مترویی را به همراه ترکیب رنگ هماهنگ آنها به شما معرفی می کنیم.

رنگ سبز کله غازی معروف ترین و محبوب ترین رنگ کاشی مترویی است که امروزه در تمامی دکوراسیون های مدرن استفاده می شود. در زمان ساخت کاشی کله غازی هنرمندان تولید کننده اکسید فلزات را روی این کاشی ها می پاشند که باعث می شود پس از تکمیل ساخت، در اثر نور خورشید این کاشی ها زیبایی بسیار زیادی داشته باشند.

و به اصطلاح شبیه کهکشان شوند. البته به این رنگ قازمقازی نیز می گویندکه از رنگ بدن نوعی حشره برگرفته شده است و در کم و زیاد شدن نور و حتی عوض شدن جهت نور خورشید رنگ کاشی تغییر می کند و از طیفی به طیف دیگر منتقل می شود.

رنگ سبز آبی دیگر رنگ محبوب این کاشی ها است که استفاده از آن در نمای داخلی و خارجی باعث شاد و با نشاط شدن فضا می شود. برای ترکیب رنگ کاشی مدرن مترویی می توانید این رنگ ها را با رنگ های خنثی مانند سفید و طوسی ترکیب کنید و باور کنید نتیجه فوق العاده خواهد بود. البته پیشنهاد می کنیم قبل از خرید کاشی مترویی با متخصصان این حوضه مشورت نمایید.

فروش_کاشی_مترویی

خرید کاشی مترویی سفید

استفاده از کاشی سفید به فضا ظاهری تمیز می دهد، رنگ روشن را انعکاس داده و فضا را بزرگ تر نشان می دهد. برای معمارانی که وسواس فراوان در طراحی دارند خرید کاشی مترویی سفید گزینه فوق العاده ای است چرا که ست کردن آن با دیگر المان های طراحی کار ساده ای می شود و هیچ وقت قدیمی نمی شود. همچنین در مکان های عمومی و یا با رفت و آمد بالا که رعایت بهداشت محیطی مهم تر است، کاشی مترویی سفید این امکان را به شما می دهد که لکه ها و کثیفی را ببینید و آنها را از بین ببرید.

برای کاشی کف بهترین رنگ، رنگ های خنثی هستند که از سفید براق تا طوس و خاکستری متغیرند. استفاده کاشی مترویی سفید مشکی هم برای استفاده در کف فوق العاده است همچنین در فضای یک حمام کلاسیک و حتی مدرن انتخاب کاشی مترویی سفید بی نظیر است. از طرفی در این فضاها به علت لغزنده بودن نیاز به کاشی ای است که برش های ریزتری داشته باشد که باعث می شود از سر خوردگی جلوگیری کند شاید قیمت کاشی مترویی کمی بالاتر از گزینه های دیگر باشد اما هیچ کاشی ای به اندازه مترویی ایمن و شیک نیست.

کاشی_مترویی_سفید

خرید کاشی مترویی سبز

پر طرفدارترین رنگی که در سال های اخیر بین تولیدات کاشی داشتیم. کاشی سبز رنگ بوده است، به نظر می رسد اثرات مثبتی که بر سلامت روحی و فیزیکی افراد دارد و احساس تعادلی که تقویت می کند معماران را به استفاده از آن ترغیب می کند. برای گنجاندن رنگ سبز در طراحی از گیاهان، رنگ، متریال و … استفاده می شود. در این بین خرید کاشی مترویی سبز راهی سریع برای رسیدن به خواسته طراحان است. کاشی با بدنه مقاوم و طیف رنگ های جذابی که دارد در هر قسمتی از فضای دخلی و خارجی قابل استفاده است. دیوار، کف، بین کابینتی، حمام، سرویس بهداشتی، استخر و … جایی نیست که نتوان از کاشی مترویی سبز استفاده کرد.

کاشی_مترویی_سبز

کاشی مترویی طرح آجری

در واقع کاشی مترویی طرح آجر چیزی جدا از طرح های دیگر مترویی نیست. هر چه ابعاد و گاهی ظاهر کاشی به آجر نزدیک تر شود می توان روی آن اسم کاشی مترویی طرح آجر گذاشت چرا که به صورت ثابت چیدمان کاشی مترویی شبیه آجر جناغی است. کاشی طرح مترویی را می توان در ابعاد مختلف تولید کرد ولی 10*20 آن به اندازه آجر است. در محدود سفارشاتی هم از ما خواسته شده که مترویی خشتی تولید کنیم با لعاب شفاف که شبیه آجر شود، ولی نهایتا زیبایی کاشی مترویی به لعاب های رنگارنگ آن است.

کاشی_مترویی_طرح_آجر

خرید کاشی مترویی برای دکوراسیون داخلی

همانطور که در بخش های قبل گفتیم خرید کاشی مترویی برای تمامی بخش های دکوراسیون داخلی و نما می تواند گزینه ای فوق العاده باشد اما در این بخش قصد داریم چند ترکیب به شما معرفی کنیم که استفاده از آنها در کنار مترویی باعث جذابیت بی نهایت محیط می شود. استفاده از چوب در کنار این کاشی ها مثل دکور های چوبی و یا کابینت ها باعث تضاد در بین حس گرمی چوب و حس سردی کاشی می شود و جذابیت بسیار زیادی به نما می دهد.

همچنین خرید کاشی مترویی در رنگ های سبز و آبی که باعث رنگ و لعاب گرفتن فضا می شود. می توانید از رنگ های خنثی مثل سفید و طوسی استفاده کنید که باعث ساخت نمای جذاب ساده و مینیمال می شود و حس دلگرمی و آرامش را به فرد القا می کند. استفاده از طیف های رنگی تیره مثل مشکی و سورمه ای و قهوه ای سوخته نیز در کنار کاشی مترویی باعث زیبایی فضا می شود.

البته که باید در استفاده از رنگ های تیره باید بسیار دقت کنید تا باعث تاریک و دلگیر شدن فضا نشود و در صورت امکان حتما از یک دیزاینر متخصص مشورت بگیرید و درخواست راهنمایی کنید. علاوه بر این ترکیبات زیبا، باید بگوییم که کاشی مترویی به دلیل ساده بودن طرح و تک رنگ بودن آن یک متریال مناسب برای تمامی فضاهاست و با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود و نتیجه مطلوبی حاصل می شود.

کاشی_مترویی

قیمت کاشی مترویی

قیمت کاشی مترویی نیز همانند سایر مدل های کاشی مدرن به ابعاد و جنس کاشی و هزار نکته دیگر بستگی دارد و مهم این است که شما به دنبال چه کاشی ای برای استفاده در چه فضایی باشید. اما از نکته های مهم در قیمت این کاشی ها، ابعاد و نوع برش آنهاست که از سایر نکته ها تاثیر گذارتر است.

برای مثال اگر کاشی در ابعاد بزرگ 30 در 60 لعاب بخورد و بعد با برش نقاله ای به ابعاد 30 در 7 تبدیل شود حدودا متر مربعی 900 هزار تومان است در این حالت کمی لبه های کاشی پلیسه می دهد. کاشی با همین ابعاد 30 در 7 و برش نقاله ای به صورتی که بعد از برش لعاب بخورد و کوره شود کمی بیشتر از 1 میلیون تومان است. و کاشی مترویی با ابعاد 30 در 7 که ابتدا برش واترجتی بخورد و بعد لعاب بخورد  تقریبا 1میلیون و 380 هزار تومان قیمت دارد که البته این قیمت برای شهری مثل مشهد است.

که قیمت تولید کاشی مدرن  و سنتی لعابدار پایین است و در شهری مانند تهران این قیمت ها به 2 و یا حتی 3 برابر نیز می رسد. لازم به ذکر است که قیمت های درج شده به صورت حدودی است و با توجه به بالا و پایین رفتن قیمت مصالح به صورت روزانه در کشور ما، قیمت کاشی مترویی نیز تغییر می کند و برای اطلاع از قیمت دقیق این کاشی ها باید به فروشندگان این کاشی ها مراجعه نمایید.

خرید_کاشی_مترویی

خرید کاشی مترویی

مترویی یکی از طرح هایی است که از خارج از ایران وارد شده و امروزه در کشور ما تولید می شود اما بسیاری از تولید کنندگان توانایی تولید این طرح ها و رنگ های خاص را با کیفیت بالا ندارند و بسیاری از این کاشی های تولید شده کیفیت بسیار پایین و قیمت بسیار بالایی دارند و باید حتما از فروشنده یا تولید کننده ای کاشی مترویی را خریداری کنید که محصولات آن با ضمانت کیفیت و قیمت باشد تا خیالتان از خرید راحت باشد.

گروه کارخانجاتی آرچی لرن یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان کاشی مدرن و سنتی در طرح های زیبا و به روز مانند مترویی است که بیش از 50 سال در تولید کاشی سابقه دارد و بسیار معروف است. محصولات تولید شده این گروه توسط متخصصان این زمینه تایید شده هستند و قیمت ها نیز در پایین ترین حالت بازار قرار دارد. برای خرید کاشی مترویی از گروه آرچی لرن از هر جای ایران و یا جهان که هستید می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل فرمایید و یا جزئیات سفارش خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال فرمایید.

مشاوره و خرید