قیمت و خرید کاشی پولکی 1403

قیمت و خرید کاشی پولکی

قیمت کاشی پولکی مدرن

کاشی_پولکی

کاشی پولکی (طرح پولک ماهی)

خرید کاشی پولکی یکی از جذاب ترین قسمت های تامین متریال پروژه های معماری است. کاشی پولکی از معروف و محبوب ترین طرح های مدرن کاشی است که امروزه در مکان های مختلف استفاده می شود و کاربرد دارد. پولک ماهی و یا فلس ماهی به پولک های سفتی از جنس استخوان گفته می شود که برروی پوست ماهی و دیگر آبزیان رشد می کنند که بخش زیادی از بدن بیشتر ماهی ها را پوشانده و باعث مراقبت بدن آنها می شود.

امروزه این شکل و طرح پولک های ماهی که شکلی حلالی دارند در صنعت های مختلفی استفاده می شود که یکی از بزرگترین و موفق ترین آنها تولیدات کاشی پولکی و یا به اصطلاح کاشی طرح پولک ماهی است. این کاشی ها در ابعاد مختلف در شکل و شمایل پولک تولید و روانه بازار می شوند.

که در رنگ های مختلف وجود دارند و محبوب ترین رنگ آنها آبی است که در فضاهایی استفاده می شود که قصد القای حس دریا و آب به کاربر را دارند مانند استخر ها و حوض ها و مکان های تفریحی آبی و حتی رستوران های دریایی. استفاده از این کاشی ها در نمای داخلی و خارجی باعث زیبایی بسیار زیاد فضا و همچنین نشاط محیط می شود.

اگر قصد خرید کاشی پولکی را دارید و در جستجوی یک منبع معتبر بودید باید بگوییم که گوگل شما را به صفحه درستی هدایت کرده است. در این صفحه تمام نکات مهم در خرید و قیمت کاشی پولکی را برای شما شرح می دهیم و در بخش پایانی اطلاعات تماس یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع کاشی مدرن را برای شما قرار می دهیم.

قیمت_کاشی_پولکی

تفاوت قیمت کاشی پولکی و سایر کاشی ها در چیست؟

کاشی طرح پولک ماهی در واقع یکی از مدل های کاشی مدرن است که با نوعی برش خاص تولید می شود و دقیقا با همان مواد اولیه و درجه حرارتی که سایر کاشی ها ساخته می شوند، تولید می شود و هیچگونه تفاوتی در نوع ساخت ندارد و تنها فرق آن برش آن است که هلالی و به شکل پولک ماهی است.

این نوع برش دادن با نقاله امکان پذیر نیست و باید تماما توسط دستگاهی با نام واترجت انجام شود یا به صورت قالبی پرس شود. این دستگاه همانطور که از اسمش پیداست با استفاده از فشار آب کاشی را برش می دهد و برای برش فقط کافیست طرح برش کاشی را به آن بدهید و دستگاه شروع به برش به صورت خودکار می کند.

منتها این نوع برش زدن خاص کمی سخت و هزینه بر است و به همین دلیل قیمت کاشی پولکی کمی بالاتر از سایر کاشی هاست.

کاشی_پولک_ماهی

خرید کاشی پولکی در طرح ها و رنگ های مختلف

در واقع به دلیل نوع برش خاص کاشی پولک ماهی، بر روی این کاشی ها معمولا طرحی زده نمی شود و در حالت تک رنگ و ساده که بسیار هم زیباست در بازار عرضه می شوند. این کاشی ها در تمامی رنگ ها در بازار موجود هستند.

و هر رنگی که بخواهید قابل تولید است اما طیف های رنگی آبی و سبز پرطرفدارترین رنگ این کاشی هاست و امروزه بیشترین استفاده را در بین سایر مدل های پولکی دارد. استفاده از رنگ آبی این کاشی ها در دکوراسیون باعث می شود به فرد حس آرامی، خنکی، عمق و خونسردی همانند آرام بودن اقیانوس دست بدهد.

از این مدل کاشی ها در محیط های شاد و لوکس استفاده می شود و مناسب مکان های رسمی نیست. پولکی آبی را می توانید در کنار رنگ های خردلی، لیمویی، بژ و صورتی استفاده کنید. خرید کاشی پولکی برای آشپزخانه با دکور چوبی باعث ایجاد یک هارمونی بسیار زیبا در این محیط می شود و تضاد حس سردی کاشی و گرمی چوب حس زیبایی را به فرد منتقل می کند.

پولکی آبی یکی از موارد قابل ترکیب با رنگ های خنثی است که در صورت انجام این کار فضایی بسیار جذاب حاصل می شود. استفاده از پولکی سبز نیز در کنار رنگ های خنثی باعث جذابیت نما می شود.

کاشی_طرح_پولک_ماهی

ابعاد کاشی پولکی

در هنگام خرید حتما به ابعاد کاشی ها توجه داشته باشید ابعاد کاشی پولک ماهی به صورت استاندارد 15/2*14/5 سانتی متر است. البته نه اینکه این ابعاد قابل تغییر نباشند خیر. اندازه ذکر شده خوش قواره و زیباست و در اکثر پروژه های مسکونی جواب گو است.

حال آنکه چنانچه ابعاد ازین مقدار کوچک تر شود برش های طولی بیشتر می شود و قیمت کاشی پولکی در هر مترمربع بالاتر می رود به طور مثال با ابعاد 2/15*5/14 در هر مترمربع 87 عدد کاشی پولک ماهی خواهید داشت که اگر این ابعاد هر کاشی کوچک تر شود تعداد کاشی ها بیشتر و زمان تولید بالاتر می رود که قطعا باعث بالا رفتن قیمت کاشی پولکی می شود.

قیمت_کاشی_پولکی

خرید کاشی پولکی چه مزایایی دارد؟

خرید کاشی پولکی برای بخش های مختلف منزل مانند: دیوار های نشیمن و پذیرایی، بین کابینت ها و یا دیوار حمام و سرویس بهداشتی باعث زیبایی منحصر به فرد محیط می شود. اما این کاشی ها علاوه بر زیبایی، مزیت های دیگری نیز دارد که باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است و چند مورد از مزایای آن را در این بخش مقایسه خواهیم کرد.

کاشی طرح پولک ماهی با توجه به شکلی که دارد ترجیها در محیط هایی استفاده می شود که امکان برخورد آب و رطوبت در آن محیط زیاد است به همین دلیل این کاشی ها در زمان تولید جوری ساخته می شوند تا در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار بالایی داشته باشند و آب هیچ تاثیری روی بدنه آنها نداشته باشد.

همین ضد آب کردن کاشی باعث می شود کمی قیمت کاشی پولکی بالا برود. علاوه بر مقاومت در برابر آب، این کاشی ها در برابر ضربه و فشار نیز مقاومت بسیار بالایی دارند و با توجه به این موارد برای استفاده در استخر ها، حوض ها و … بسیار مناسب هستند.

مقاومت بالای آنها در برابر حرارت نیز دیگر دلیل محبوبیت آنها و دلیل استفاده از آنها در آشپزخانه هاست. این کاشی ها با توجه به مقاومتی که در برابر شوینده های اسیدی دارد قابلیت تمیز شوندگی بسیار بالایی دارد و برای مکان هایی که باید دائما تمیز شوند بسیار مناسب و عالی هستند.

قیمت_کاشی_پولکی

خرید کاشی پولکی حمام

یکی از مکان هایی که خرید کاشی پولک ماهی برای آن بسیار مناسب است حمام خانه است، چه برای استفاده در کف و چه دیوارها. در ادامه مواردی که هنگام خرید کاشی پولکی حمام را باید در نظر داشته باشید بررسی می کنیم.

_ قبلا در مورد ابعاد کاشی های پولکی صحبت کردیم همین قدر اشاره می کنیم که ابعاد این کاشی ها به فرمی ست که چنانچه در کف کار شود کاملا از سرخوردگی جلوگیری می کند، در بدنه هم که بسیار زیباست.

_ کاشی طرح پولک ماهی طرحی مربوط به دریاست و از نقطه نظر زیبایی شناختی حس زیبای دریا و ساحل را به فرد القاء می کند که معمولا هم در حمام از پولکی آبی استفاده می شود. البته طراحان مینیمال و مدرن پسند به خرید کاشی پولکی مشکی، سفید و طوسی هم بسیار علاقه نشان می دهند.

_ نهایتا تعداد مدل کاشی که برای حمام انتخاب می کنید سعی کنید از 3 مدل عبور نکند. چرا که تنوع زیادی کاشی فضایی آشفته را تداعی می کند. کاشی های یک مد، تک رنگ و هم اندازه بسیار شیک تر است.

_ از ویژگی های جالب کاشی طرح پولک ماهی این است که چه با بندکشی هم رنگ و چه بندکشی رنگ متضاد بسیار زیبا می شود. حال آنکه انتخاب پودر بندکشی در قیمت کاشی پولکی تاثیر خاصی ندارد و هزینه ناچیزی دارد.

خرید_کاشی_پولکی

خرید کاشی پولکی آشپزخانه

در معماری بسته قدیمی آشپزخانه کاملا دیده نمی شد اما با طراحی امروزی دیگر مکانی بسته نیست که هیچ، به عنوان قلب تپنده خانه جایگاه ویژه ای دارد و زیبای آن بسیار مهم است. یکی از متریال های جذاب براب پوشش بدنه و بین کابینتی آشپزخانه کاشی طرح پولک ماهی است. در گذشته فقط به اشکال مربعی کاشی بسنده می کردند اما امروزه کاشی در ابعاد و برش و رنگ های مختلف به راحتی در دسترس است. انتخاب رنگ تاثیر زیادی بر قیمت کاشی پولکی ندارد در ادامه 3 رنگ برای کاشی آشپزخانه پیشنهاد می کنیم.

قهوه ای:

این رنگ در دکوراسیون داخلی از انتخاب های اصلی معماران است. قهوه ای ایجاد حس گرمی،صمیمیت و امنیت می کند، از ویژگی های دیگر انتخاب این رنگ برای کاشی آشپزخانه تاثیر آن بر کاهش اشتهای افراد است که از پرخوری کاذب جلوگیری می کند. اما توجه داشته باشید که استفاده پیش از حد این رنگ حس افسردگی ایجاد می کند پس با رنگ های دیگر خصوصا کرمی می تواند ترکیب شود.

سبز:

رنگ سبز مربوط به تعادل و توازون است. سبز حس تازگی و باروری می دهد و انرژی تخلیه شده را بازسازی می کند. پناهی برای عبور از استرس های زندگی مدرن است و به ما احساس شادی می‌دهد. رنگ سبز از گذشته یکی از اصیل ترین رنگ های معماری ایرانی بوده است و در ساخت عمارت ها و کاخ ها بسیار استفاده شده است. از این رنگ می توانید در کنار رنگ هایی مانند سفید، طوسی، کرمی، نارنجی و … استفاده کنید.

زرد پرتقالی:

رنگ زرد پرتغالی یکی از زیباترین رنگ های طیف زرد است و یکی از مناسب ترین رنگ ها برای کاشی پولکی آشپزخانه است. این رنگ گرم باعث ایجاد فضایی صمیمی و با نشاط می شود. اگر آشپزخانه کوچک باشد و یا نورگیر کمی داشته باشد این رنگ با بازتاب نور فوق العاده ای که دارد باعث می شود آشپزخانه بزرگ تر و دلباز تر دیده شود.

این رنگ با رنگ های تیره مانند سورمه ای و مشکی نیز به راحتی ست می شود. استفاده از پرتقالی در کنار آبی که رنگ مکمل هم هستند جذابیت خاصی دارد. همچنین پرتقالی در کنار رنگ های قهوه ای متمایل به قرمز و زرد تیره نیز بسیار زیباست.

کاشی_طرح_پولک_ماهی

اطلاع از قیمت کاشی پولک ماهی

همانطور که گفتیم کاشی طرح پولک ماهی تنها در نوع برش با سایر مدل ها تفاوت دارد و باید حتما با استفاده از دستگاهی به نام واترجت برش بخورد. متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان کاشی در کشور ما این دستگاه را ندارند و توانایی تولید این کاشی ها را نیز ندارند، به همین دلیل این کاشی ها کمی در ایران کمیاب است و به همین عنوان قیمت کاشی پولکی کمی بالاست.

و اگر به دنبال خرید کاشی پولکی با قیمتی مناسب هستید باید در شهرهایی مانند مشهد که تولید کاشی مدرن و سنتی در آن به صورت عمده انجام می گردد به دنبال آن بگردید. جدای از این مسائل، قیمت کاشی پولکی به جنس کاشی ابعاد و متراژ شما بستگی دارد و به نسبت تغییر این موارد در سفارش شما، قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد.

خرید_کاشی_پولکی

خرید کاشی پولکی به صورت آنلاین

با توجه به کمیاب بودن طرح پولکی در گذشته مردم مجبور بودند برای خرید کاشی پولکی به شهر هایی مانند مشهد و یزد سفر کنند و به صورت حضوری خرید انجام دهند. اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پدیدار شدن کسب و کار های آنلاین در کشور ما خرید کاشی پولکی بسیار آسان شده و شما می توانید از هرکجای ایران که هستید با موبایل خود کاشی ها را بخرید.

گروه کارخانجات آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه در تولیدات کاشی، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین تولیدکنندگان و فروشندگان کاشی طرح پولک ماهی در ایران است و محصولاتی با کیفیت و قیمت بسیار مناسب تولید و وارد بازار می کند. برای خرید و اطلاع از قیمت کاشی پولکی از آرچی لرن فقط کافیست با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل فرمایید و یا جزئیات سفارش خود را در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

مشاوره و خرید