قیمت و خرید کاشی مراکشی

تولید طرح های متنوع مراکشی با سلیقه شما

تولید_کاشی_مراکشی
کد 01

کد 01

کد 01
کد 02

کد 02

کد 02
کد 03

کد 03

کد 03
کد 04

کد 04

کد 04
کد 05

کد 05

کد 05
کد 06

کد 06

کد 06
کد 07

کد 07

کد 07
کد 08

کد 08

کد 08
کد 09

کد 09

کد 09
کد 10

کد 10

کد 10

Price and purchase of Moroccan tiles

تولید، قیمت و خرید کاشی مراکشی

قیمت کاشی مراکشی در ایران کشوری که کاشی یکی از پویاترین و نوآورانه ترین مصالح ساختمانی آن است نباید خیلی بالا باشد.

کاشی سنتی آرچی لرن تولید کننده انواع کاشی مراکشی مناسب بدنه و کف رستوران و کافی شاپ، مسکونی، تجاری، استخر و … با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت. قیمت کاشی مراکشی در مجموعه ما 680/000 تا 740/000 تومان است که برای دیوارها روی کاشی طرح مراکشی و برای کف روی سرامیک مراکشی تولید می شود.

طراحی مستمر محصولات جدید و باکیفیت و فن آوری بالا به شرکت های ایرانی کمک نموده تا به یکی از رهبران طراحی و فن آوری تولید کاشی در جهان تبدیل شوند. دستیابی به جایگاه برتر در جهان بیش از هر چیز مرهون درجه بالای  بهره وری و رقابت پذیری شرکت ها است.

گروه معماری آرچی لرن  با رویکردی جدید سعی در باز آفرینی، تولید و ایجاد شرایط خرید کاشی مراکشی یعنی همان  کاشی سنتی با نقوش اسپانیایی-مراکشی (کشوری در شمال غربی قارهٔ آفریقا) در بناهای  ایرانی دارد. البته نقوش هندسی درعهد قاجار و اوایل پهلوی زینت بخش منازل متجمل ایرانی بوده اند ولی سالهاست که ایرانیان از این زیبایی در دکوراسیون خود محرومند.

خرید_کاشی_مراکشی

تایل مراکشی چیست

مراکش در طول تاریخ، فرهنگ و معماری متنوع و قوی ای داشته است. در زمان هارون الرشید از زیر سلطه بغداد خارج شد و زیر سیطره ترکان عثمانی هم نرفت. و این باعث شد بتواند بر فرهنگ ملی خود تاکید ورزد.

تولید کاشی طرح مراکشی را می توان ترکیبی از سبک های عربی، آفریقایی و مدیترانه ای دانست. کسانی که علاقه مند به طراحی دکوراسیون داخلی هستند می دانند سبک مراکشی یکی از سبک های پر طرفدار و مورد توجه طراحان است.

استفاده از کاشی مراکشی به خاطر رنگ بندی شاد و گرم و همخوانی با سایر المان های طراحی منطبق بر سبک مراکشی تا اندازه زیادی بر انرژی فضا تاثیر می گذارد لذا خرید کاشی مراکشی و استفاده متنوع از آن در دکوراسیون داخلی بسیار متداول است.

از دیگر علت های توجه به کاشی طرح مراکشی استفاده از  طرح های هندسی است که به صورت منظم در کاشی کاری ها تکرار می شوند کنار هم قرار گرفتن رنگ های متضاد و مکمل  زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

کاشی های آبی رنگ نماد دیگری از سبک مراکشی هستند که روح زندگی و زیبایی را به محیطی که در آن به کار بروند خواهند بخشید و لذا خرید کاشی مراکشی را در بازار کاشی پر رونق کرده است.

مزایای خرید کاشی مراکشی

  • استفاده از کاشی طرح مراکشی در دکوراسیون های مختلف به علت داشتن تنوع در طراحی
  • امکان انطباق بالا با سایر المان های معماری برای طراحی فضای داخلی
  • امکان استفاده از این کاشی ها به همراه کف پوش های چوبی که زیبایی خاصی دارند و در واقع محدودیتی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.
  • قیمت کاشی مراکشی تولید شده توسط شرکت های اروپایی با توجه به بالا بودن قیمت ارز برای مصرف کننده ایرانی به هیچ عنوان توجیه ندارد. ایران خود، از بزرگترین صادرکنندگان کاشی به جهان است.
  • ما در مجموعه کاشی سنتی آرچی لرن نه تنها نیاز مصرف کننده داخلی تامین کرده ایم، بلکه از نظر کیفیت با مدل های اروپایی این محصول وارد رقابت شده ایم.قیمت کاشی مراکشی تولید ما یک دهم رقبای خارجی است که باعث شده در صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس از ایشان پیشی بگیریم.

کاشی_مراکشی

چرا قیمت کاشی مراکشی آرچی لرن پایین است

همچنان برای عزیزان این سوال مطرح می شود که چرا قیمت کاشی مراکشی در مجموعه آرچی صفر تا صد تولید کاشی مراکشی به دست خودمان انجام می شود از طراحی کاشی گرفته تا مرحله نهائی پخترن پایین است. مهم ترین مسئله در تولید محصول اینست که بتوان علارغم حفظ کیفیت، بهای تمام شده محصول را پایین نگاه داشت. عواملی که باعث می شود بتوانیم قیمت کاشی مراکشی را پایین نگاه داریم عبارتند از:

_ صفر تا صد تولید کاشی مراکشی به دست خودمان انجام می شود از طراحی کاشی گرفته تا مرحله نهائی پخت

_ در اختیار داشتن آرشیوی قوی از طرح و قابلیت ادغام طرح های مختلف با سرعت بالا

_ اساتید کاشی ساز ماهر و پیشکسوت

_ فضای وسیع برای رنگ آمیزی و کوره های متنوع پخت کاشی

سایز سرامیک مراکشی و کاشی طرح مراکشی

یکی از ویژگی های اصلی و جذاب در کاشی سرامیک طرح مراکشی تنوع ابعاد است. معمولا برای دیوارها از کاشی با ابعاد 20*20 و 60*30 استفاده می شود و برای کف سرامیک 30*30 ولی در این موارد محدودیت وجود ندارد. به طور مثال در خرید کاشی مراکشی به ابعاد 10*60 یا حتی 5*60 برای حاشیه طرح نیاز داشتع باشید به راحتی قابل تولید است.

و یا اینکه فضای خیلی بزرگی داشته باشید و ابعاد 80*40 مدنظرتان باشد یا فضای کوچکی داشته باشید و خرید کاشی مراکشی با ابعاد 10*10 مناسبتان باشد باز هم هیچ ممانعتی ندارد.

خرید_کاشی_مراکشی

قابلیت خرید کاشی مراکشی برای فضاهای متنوع

استفاده از کاشی کف مراکشی

کاشی مراکشی برخلاف سایز کاشی‌هایی که در دکوراسیون‌های اروپایی می‌باشند و مختص به دیواره‌ها هستند می‌تواند در بخش کف نیز کاربرد داشته باشد و برای این قسمت هم استفاده شود. درواقع طرح‌های ارائه شده از این محصول به‌گونه‌ای است که می‌توان هم برای دیواره به کار برود و هم به عنوان کاشی و سرامیک کف به کار رود.

با این ‌وجود کاشی کف مراکشی  قابلیت بهره‌ برداری‌های گوناگون دارد و قادر به برخورداری از زیبایی‌های منحصر به‌ فردی است.

در قسمت کف هر کس که تمایل به استفاده از کاشی مراکشی (مغرب) دارد می‌تواند از سبک‌های ساده‌تری استفاده کند؛ اما مجدد این نوع انتخاب نیز برگرفته از محلی هست که افراد با استفاده از سبک دکوراسیون مراکشی نیاز به ایجاد آن دارند.

کاشی طرح مراکشی در استخر

از این کاشی حرفه‌ای در کف استخر و حوض‌ها نیز استفاده می‌شود و می‌تواند حوض‌های سنتی را ایجاد نمود. رنگ‌بندی متنوع و جذاب محصول در کف آب‌ها نمایانگر زیبایی و شکوه بوده است که در واقع افراد در محل‌های رستوران‌های سنتی قادر به داشتن آن می‌باشند.

کاشی_مراکشی

خرید کاشی طرح مراکشی بین کابینتی

تعدادی از مدل‌های کاشی مراکشی برای بین کابینت‌ها مناسب است و کاربرد آن‌ها در کابینت‌هایی که به سبک و ساختار ممبران می‌باشند فضا را دارای جذابیت به‌خصوصی می‌کند.

این کاشی‌ها دارای ساختار ظریف‌تری نسبت به کاشی‌های سایر محل‌ها دارند و از شیارهای ویژه‌ای تشکیل شده‌اند. کاشی‌ها نقش مهمی در جذابیت فضا دارند که یکی از این فضاها آشپزخانه است. آشپزخانه می‌بایست دارای دکوراسیون منحصر به ‌فردی باشد تا در صورت انجام کارهای مختلف در آن افراد دچار خستگی روح نشوند.

ازاین‌رو درزمانی که از کاشی مراکشی بین کابینتی استفاده می‌شود رنگ‌های شادی به آشپزخانه بخشیده می‌شود که درنهایت قادر به ارائه بهترین ترکیب در فضا است. پرطرفدارترین این کاشی‌ها آن دسته از محصولات هستند که مربع‌های کوچک را شامل می‌شوند که به‌گونه‌ای در کنار هم تشکیل دکوراسیون را داده‌اند.

به این صورت آشپزخانه شما به سبک سنتی و مراکشی آراسته می‌شود و می‌تواند گونه‌هایی با رنگ‌های جذاب را داشته باشد.

خرید_کاشی_مراکشی

دکوراسیون سرویس بهداشتی با کاشی سرامیک مراکشی

کاشی سرامیک مراکشی در سرویس بهداشتی به‌ گونه ای به کار می رود، که در واقع فضای کلی دیوارها و کف را نمی پوشاند. طراحان بخش های مختلف خانه با استفاده از کاشی مراکشی بخشی را در فضا به آن اختصاص می‌دهند تا جذابیت بیشتری داشته باشد و زیبایی طرح کاشی بهتر و بیش‌تر دیده شود.

از این‌رو در دیواره سفید و یا رنگ‌های مختلف نواری پهن و بزرگ از کاشی به کار می‌رود که به ‌نوبه خود جزو طراحی‌های منحصر به ‌فرد است. با وجود این مباحث بر اساس سلیقه افراد دکوراسیون‌ها ایجاد می‌شوند و استفاده از کاشی مراکشی در فضای کلی دیواره‌ها نیز بلامانع است اما برای جذاب‌تر دیده شدن و خاص شدن فضا بهتر است که بخشی کوچک به این کاشی جذاب و خیره‌کننده آرایش شود و دیزاین نیز به بهترین شکل انجام شود.

طرح های سنتی معمولاً در کنار طرح های ساده تر انجام می شود که به‌ نوبه خود محیط را دچار ترکیبی بی‌نظیر می‌نماید. کاشی مراکشی در سرویس بهداشتی در کنارها و کف و یا در بخش پشتی روشویی قرار می‌گیرد و ایجاد محیطی بی‌نظیر و خاص می‌نماید

سبک معماری مراکشی به طور کلی برای رستوران ها و اماکن دیدنی که فضای سنتی دارد ایده خوب و جالبی خواهد بود. خصوصا اگر قرار باشد آن جا فضایی توریستی تعریف کنیم. چرا که معماری منحصر به فرد مراکشی و کاشی های جان دار به کار رفته در این سبک نظر هر بیننده خوش ذوقی را به خود جلب می کند..

قیمت_کاشی_مراکشی

رنگ بندی متنوع کاشی طرح مراکشی

در اوایل عرضه این کاشی ها توسط معماران آن زمان رنگ بندی آن بیشتر محدود به رنگ های سفید و قهوه ای بود. اما امروزه و در عصر مدرن کاشی های مراکشی را در طیف گسترده ای از رنگ ها می توان یافت.

در ساخت این کاشی ها ما چند رنگ پایه قهوه ای ، سفید ، سبز ، آبی (لاجورد)، زعفرانی، نارنجی، قرمز و مشکی را می بینیم این رنگ ها نمایانگر چهار عنصر موجود در طبیعت یعنی آب، باد ،خاک و آتش هستند.

رنگ های کاشی مراکشی غالبا شاد و زنده است که باعث جلوه گری و زیبایی دو چندان آن می شود و شاید عمده شهرت کاشی مراکشی به خاطر وجود همین رنگ بندی است.

الگوهای هندسی کاشی مراکشی 

الگوهای هندسی به کار رفته در طراحی این کاشی ها تقریبا حالت خلسه آور داشته و در طول تاریخ از آنها به عنوان یک زمینه الهام بخش برای مدیتیشن و مراسم مذهبی استفاده شده است.

مواد سازنده کاشی مراکشی

در زمان های اولیه ساخت این کاشی ها معماران از ترکیب خاک رس و آب، رنگ و لعاب برای شکل دادن به این کاشی ها استفاده می کردند.  پس از قالب بندی اولیه و قبل از قرار دادن در کوره کاشی ها را در آفتاب قرار می دادند تا خشک شوند.

سپس در کوره های مخصوص آن ها را حرارت داده و محصول نهایی را تولید می نمودند. اما امروزه از ترکیب سیمان، شن و ماسه، پودر سنگ و سپس رنگ و لعاب کاشی برای تولید این تایل های زیبای مراکشی استفاده می کنند.

دلیل استفاده از این مواد به جای استفاده از خاک رس این است که کاشی هایی تولید کنند که دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند بعلاوه اینکه رنگ های به کار رفته در آن ها نیز ثابت بمانند.
از مزایای ساخت کاشی ها با سیمان این است که طرح های کاملا سفارشی و پیچیده و الهام گرفته شده از سبک مراکشی را به راحتی می توان در رنگ های متنوع و دلخواه به آسانی ایجاد نمود. در واقع ساخت کاشی ها با سیمان باعث تنوع گسترده در طراحی و خلق نمونه های متنوع از این تایل ها شده است.

کاشی_طرح_مراکشی

موارد تاثیرگذار بر قیمت کاشی مراکشی

_ تنوع در طرح های کاشی مراکشی بسیار بالاست حال آنکه اگر پیچیدگی طرح به نسبت طرح دیگری بالا باشد بر قیمت کاشی مراکشی تاثیر می گذارد.

_ تعداد رنگ های استفاده شده در طرح از عوامل دیگر کاهش و یا افزایش قیمت کاشی مراکشی است.

_ متراژ مورد سفارش نیز تاثیر به سزائی بر قیمت کاشی مراکشی دارد متراژهای بالاتر شامل بهای تمام شده پایین تر در تولید می شود و ارزانتر است.

با توجه به حجم سفارش، میزان رنگ های استفاده شده و طرح کاشی می توان قیمت کاشی مراکشی را تعیین کرد. در بازار امریکا قیمت هر عدد کاشی 20*20 معادل 10 تا 20 دلار است به عبارتی مترمربعی 250 تا 375 دلار. حال آنکه قیمت کاشی مراکشی تولید شده درمجموعه کاشی سنتی آرچی لرن مترمربعی 10 تا 20 دلار است.

قیمت کاشی مراکشی به روش دستی

در این روش تمام مراحل تولید بدون دخالت ماشین آلات و فقط با هنر دست انجام می شود. بدنه را از ترکیب خاک رس، کائولین، فلدسپات، بنتونیت و بال کلی به دست می آورند. بعد از ورز دادن کامل خشت ها را به صورت دستی قالب می گیرند و زیر نور آفتاب خشک می کنند. بعد از قلم گیری و رنگ آمیزی خشت ها را در کوره سنتی پخت می کنند. از آنجایی که دمای همه جای کوره یکنواخت نیست بین خشت ها با توجه به گرمایی که خورده اند بازی رنگ را خواهیم دید. فرآیند تولید با این روش آهسته بوده و قیمت کاشی مراکشی با این متد تولید بالاست.

قیمت کاشی مراکشی به روش چاپی

در این روش هم می توان از بدنه کاشی بهداشتی استفاده کرد، هم بدنه سنتی. که البته به جهت استفاده از شابلون برای رنگ آمیزی بهتراست بدنه کاشی، سنتی نبوده و دارای سطوح کاملا صاف باشد. به جای کوره سنتی هم بهتر است از کوره های امروزی مثلا کوره رول استفاده کرد. لعاب استفاده شده همان لعاب سنتی است و محصول تولید شده تمام زیبایی های روش دستی را دارد. به علت استفاده از الگو و شابلون سرعت تولید در این روش بالاست و قیمت کاشی مراکشی تولید شده کاهش می یابد.

تفاوت سرامیک طرح مراکشی با کاشی طرح مراکشی

سرامیک مراکشی و کاشی مراکشی شباهت ها و تفاوتهایی دارند.

_ درتنوع طرح مراکشی کاشی و سرامیک تفاوتی با هم ندارند هم بر روی سرامیک و هم بر روی کاشی می توان انواع طرح های مراکشی را پیاده کرد. اما به دلیل اینکه سرامیک به نسبت کاشی در ابعاد بزرگتری قابلیت ساخت دارد برای بعضی طرح های بهتر است سرامیک طرح مراکشی تولید شود.

_ از آنجاییکه جذب آب سرامیک طرح مراکشی پایین است و مقاومت فشاری بیشتری دارد. بهتر است برای کف ساختمان استفاده شود وکاشی برای بدنه ها.

آگاهی از قیمت کاشی مراکشی آرچی لرن

دیگر برای گرفتن قیمت کاشی مراکشی نیازی به مراجعه حضوری و اتلاف وقت نیست و امروزه با به روز شدن تمامی کسب و کار ها، گروه معماری سنتی آرچی لرن نیز کسب و کار خود را به روز کرده است و در حال حاضر درصد بسیاری از فروش محصولات این گروه به صورت آنلاین و تلفنی انجام می گردد.

بهترین راه برای سفارش و گرفتن قیمت کاشی مراکشی برقراری ارتباط تلفنی با مدیریت مجموعه مهندس کریمی به شماره 09153069688 است.

 

منابع:

HANDMADE TILES FROM MOROCCO

مشاوره و خرید