خرید و قیمت کاشی دکوراتیو 1403

قیمت و خرید کاشی دکوراتیو

قیمت کاشی دکوراتیو مدرن

کاشی_سرامیک_دکوراتیو
کاشی_های_دکوراتیو
خرید_کاشی_دکوراتیو
خرید_کاشی_دکوراتیو
کاشی_دکوراتیو_سنتی
کاشی_لعاب_دار_سبز

کاشی دکوراتیو چیست؟

اگر قصد خرید کاشی دکوراتیو را دارید، به صفحه بسیار خوبی هدایت شده اید. ما در این صفحه درباره تفاوت میان کاشی دکوراتیو سنتی و مدرن، سرامیک دکوراتیو، طرح ها و رنگ ها و در آخر درمورد قیمت کاشی دکوراتیو و طریقه خرید آن برای شما مطالب بسیار مفیدی را شرح داده ایم.

کاشی های دکوراتیو برای زیبا سازی فضاهای داخلی و خارجی بناها استفاده می شود. از این کاشی معمولا در آشپزخانه و پذیرایی، فضای بین کابینت ها، لابی، سونا و جکوزی، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. کاشی های دکوراتیو در طرح ها و رنگ های بسیار مختلفی تولید می شوند و دست شما برای انتخاب طرح و رنگ بسیار باز است منتها باید در انتخاب آنها بسیار دقت کنید و متریالی مناسب فضای خود را خریداری کنید.

کاشی_دکوراتیو

کاشی دکوراتیو سنتی

عقبه کاشی دکوراتیو سنتی در ایران به هزاران سال قبل بر می گردد. شاید عجیب به نظر برسد ولی برای توضیح آن بهتر است نگاهی به معنای لغوی کلمه دکوراتیو داشته باشیم. بازآفرینی فضا و وسایل داخلی ست به نحوی که هم زیبا و هم کاربردی باشد، چیزی که از اصول اصلی معماری ایرانی بوده است، از 1000 سال قبل از میلاد مسیح.

کاشی در زمان حکومت هخامنشیان در ایران تولید و فرهنگ استفاده از کاشی سنتی ایرانی رواج یافت و در آن زمان از این مصالح در ساخت کاخ شاهان هخامنشی استفاده می شده. با گذشت زمان و حمله اعراب به ایران و تعویض دین ایرانیان از زرتشت به اسلام، صنعت کاشی کاری ایران به کل عوض شد.

اعراب تمامی طرح های اصیل ایرانی که برگرفته از حیوانات و انسان ها بودند را تخریب کردند و طرح های اسلامی و آیات قرآنی را جایگزین آنها کردند. با شروع ساخت و ساز مکان های اسلامی مانند مساجد و زیارتگاه ها استفاده از کاشی دکوراتیو سنتی دوباره به اوج خود رسید.

کاشی های دکوراتیو در گذشته در انواع مختلفی مانند معرق و هفت رنگ و معقلی و … تولید می شد اما با گذشت زمان بسیار از این روش ها به دلیل گران قیمت بودن کم رنگ تر شدند و امروزه اکثر خرید کاشی های دکوراتیو سنتی از نوع هفت رنگ است.

کاشی_دکوراتیو_سنتی

کاشی دکوراتیو مدرن

کاشی های دکوراتیو یکی دیگر از انواع کاشی مدرن است. با گذشت زمان و عوض شدن فرهنگ و به روز شدن زندگی ها و سلیقه ها صنعت های زیادی از جمله مد و پوشاک و معماری به روز شدند و بسیار تغییر کردند. با به روز شدن صنعت دکوراسیون، طرح های کمی خلوت تر و مینیمال و رنگ های خاص مانند مشکی نیز وارد تولیدات کاشی سرامیک دکوراتیو شد.
امروزه فرصت خرید کاشی دکوراتیو مدرن در رنگ های مختلفی مانند طوسی و سفید و مشکی و سورمه ای و کرمی و کله غازی و … در طرح های مختلف و زیبایی مانند مراکشی و اسپانیایی و … وجود دارد. که نسبت به قیمت کاشی های دکوراتیو وارداتی بسیار پایین تر است.

قیمت_کاشی_دکوراتیو

تفاوت قیمت کاشی دکوراتیو مدرن و سنتی در چیست؟

کاشی سرامیک دکوراتیو سنتی و مدرن تفاوت های بسیار زیادی دارند که در این بخش به بررسی تعدادی از آنها خواهیم پرداخت. این دو کاشی در مرحله اول یعنی روش ساخت با هم تفاوت بزرگی دارند. کاشی سرامیک دکوراتیو سنتی در زمان ساخت تمامی مراحل آن بدون دخالت ماشین آلات و دستگاه و با دست انجام می شود. تولیدکنندگان با استفاده از سیلیس و کائولین و … بدنه یا به اصطلاح بیسکوییت کاشی را می سازند.

سپس با استفاده از گرده ذغال طرح را روی کاشی می کشند و با قلم مو رنگ ها را روی کاشی وارد می کنند و سپس وارد کوره های سنتی می کنند و آن ها را می پزند. که خود این پروسه معمولا باعث می شود قیمت کاشی دکوراتیو بالاتر از کاشی های معمولی باشد.

خرید_کاشی_دکوراتیو

کاشی های مدرن اما معمولا با استفاده از ماشین آلات تولید می شود. بدنه این کاشی ها که بدنه بهداشتی نیز نام دارد توسط کارخانه های بزرگ تولید و وارد بازار می شود. سپس تولید کننده کاشی آنها را خریداری می کند و با استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات طرح و رنگ را بر روی کاشی وارد می کند.
این دو نمونه کاشی در نوع برش نیز با یکدیگر متفاوت اند. کاشی های دکوراتیو سنتی معمولا به صورت چهارگوش و مربعی برش خورده است اما کاشی مدرن هیچ محدودیتی در نوع برش ندارد و به هر صورتی قابلیت برش دارد و هرچه متراژ برش های طرح بالاتر رود قیمت کاشی دکوراتیو بیشتر می شود.

کاشی_های_دکوراتیو

طرح های کاشی دکوراتیو

همانطور که گفتیم کاشی سرامیک دکوراتیو در طرح های مختلف سنتی و مدرن تولید می شوند. از طرح های سنتی زیبا می توان به طرح های گل و مرغ، گره های اسلیمی، کتیبه های خط و … اشاره کرد که معمولا در رنگ های شاد مانند سبز فیروزه ای و آبی لاجوردی و … استفاده می شوند و در فضاهای سنتی و اسلامی مانند مساجد و زیارتگاه ها و یا رستوران های سنتی کاربرد دارند.

از طرح های دکوراتیو مدرن نیز می توان به طرح های هندسی زیبا، مراکشی، اسپانیایی، تک رنگ و … اشاره کرد که در دکوراسیون های داخلی و خارجی امروزی و فضاهای مینیمال و مدرن استفاده می شود.

کاشی های دکوراتیو مدرن همانطور که گفتیم برش های مختلفی نیز دارد و این برش های خاص نیز هر کدام یک طرح و مدل از این کاشی محسوب می شوند. مترویی، پولکی، شش ضلعی و پنج ضلعی از طرح های بسیار خاص این کاشی ها هستند. ولی با این حال قیمت کاشی دکوراتیو در این حالت پایین تر از روش های معرق و سنتی است.

کاشی_دکوراتیو_بین_کابینتی

کاشی سرامیک دکوراتیو

در وبسایت ما در مقالات و صفحات مختلفی بار ها تفاوت های بین کاشی و سرامیک گفته شده اما در این صفحه نیز قصد داریم این موضوع را دوباره بیان کنیم زیرا یکی از مهم ترین نکات در خرید کاشی سرامیک دکوراتیو است. کاشی سرامیک دکوراتیو بیشترین تفاوت را در جنس بدنه دارند.

به طور کلی سرامیک ها بدنه مقاومت تری در برابر فشار و ضربه دارند و برای مکان های پر رفت و آمد مناسب تر اند، اما کاشی ها مقاومت چندانی در برابر فشار ندارند و اگر از کاشی در کف استفاده کنید و بر روی آن فشار زیادی وارد کنید به احتمال زیاد می شکند مگر اینکه از نوع پرسلانی استفاده کرده باشید. که قیمت کاشی دکوراتیو پرسلان از نوع معمولی آن کمی بیشتر است.

دیگر تفاوت آنها مقاومت در برابر آب و رطوبت است. سرامیک دکوراتیو مقاومت بسیار بیشتری در برابر رطوبت دارد و جذب آب آن بسیار پایین است. کاشی دکوراتیو نیز همانطور که گفتیم در بدنه های مختلفی تولید می شود، اگر کاشی شما در بدنه بهداشتی تولید شده باشد مقاومت خوبی در برابر آب دارد.

برای تست این موضوع فقط کافیست کمی آب روی پشت کاشی در قسمتی که لعابی نیست بریزید. به صورت کلی اگر از سرامیک دکوراتیو در کف استفاده کنید و از کاشی در بدنه و دیوار ها استفاده کنید نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت.

خرید_کاشی_دکوراتیو

قیمت کاشی دکوراتیو

خرید کاشی دکوراتیو نیز مانند وسایل دیجیتالی مثل لپ تاپ و کامپیوتر جزو دسته محصولاتی است که نمی توان قیمت واحدی برای آن مشخص کرد و قیمت آن به درخواست ها و نوع محصولی که می خواهید بستگی دارد.

نوع کاربری (سنتی و یا مدرن) ، جنس بدنه، نوع برش، رنگ و طرح، ابعاد و … از عوامل تاثیر گذار در قیمت کاشی سرامیک دکوراتیو هستند و بسته به درخواست شما تغییر می کنند. برای استعلام قیمت کاشی دکوراتیو می توانید با شماره درج شده در وبسایت ما تماس حاصل نمایید.

و درخواست های خود را عنوان کنید، در همان لحظه و بلافاصله کارشناسان ما قیمت کاشی دکوراتیو درخواستی شما را با متراژ مد نظرتان حساب و به شما اعلام می کنند.

قیمت_کاشی_دکوراتیو

خرید کاشی دکوراتیو مرغوب از کجا ؟

در کشور ما تولید کنندگان و فروشندگان بی شماری در عرضه کاشی به بازار فعالیت می کنند. اما سوال اینجاست که خرید کاشی دکوراتیو مرغوب را از کجا انجام بدیم؟ که هم کیفیت بالایی داشته باشه و هم قیمت مناسبی داشته باشه.

اگر به دنبال خرید کاشی دکوراتیو مرغوب با کیفیت بالا و قیمتی نصف قیمت بازار هستید حتما به دنبال فروشندگان این کاشی ها در مشهد باشید. مشهد یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی از جمله همین کاشی های دکوراتیو است و به همین دلیل قیمت این مصالح در شهر مشهد بسیار بسیار پایین تر از شهر هایی مثل تهران و اصفهان است.

گروه کارخانجات آرچی لرن یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع کاشی در مشهد است که بیش از 50 سال است که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می کند. محصولات تولید شده این گروه توسط متخصصان زبده تایید شده هستند. برای ثبت سفارش و آگاهی از قیمت کاشی دکوراتیو از این گروه می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا طرح مد نظر خود را برای ما در یکی از پیام رسان ها ارسال نمایید.

مشاوره و خرید