خرید کاشی سنتی شیراز (فروش کاشی سنتی در شیراز 1403)

5/5 - (12 امتیاز)

خرید کاشی سنتی شیراز

برای خرید کاشی سنتی شیراز حتما نباید به شیراز رفت. همانطور که در کاشی هفت رنگ حتما نباید هفت رنگ وجود داشته باشد! هفت رنگ سبکی از ساخت کاشی ایرانیست مثل معرق و معقلی و ….

کاشی شیرازی هم صرفا به کاشی ساخته شده در شیراز اتلاق نمی گردد، بلکه معنای عمیق تری را می رساند. کاشی سنتی در شیراز، یک مکتب است. ما در مجموعه آرچی لرن با سالها ساخت کاشی ایرانی از تمام مکتب های ایران استفاده کرده و اصالت هر سبکی را حفظ کرده ایم.

خرید کاشی سنتی شیرازچرا خرید کاشی سنتی شیراز

کاشی کاری در شیراز گذشته طولانی دارد. در ادامه اشاره ای خواهیم داشت به مزیت خرید کاشی سنتی شیراز و تفاوت آن با سبک های دیگر کاشی ایرانی.

خرید_کاشی_سنتی_شیراز

فروش کاشی سنتی در شیراز با تنوع رنگی بالا

به طور مثال هفت رنگی که در ساخت کاشی این سرزمین از دیر باز متداول بوده. رنگ های سیاه، سفید، لاجوردی، فیروزه ای، قرمز، زرد و حنایی است. اما در کاشی های شیراز، شهر گل و بلبل به صورت اعجاب انگیزی علاوه بر اینها، از رنگ های شاد استفاده شده است. پسته ای و صورتی به وفور دیده می شود نمونه بارز آن هم مسجد نصیرالملک شیراز است.

حتی زرد هم کمی درخشنده تر از رنگ زرد کاشی های شهرهای دیگر ایران است. ما نیز سعی کرده ایم که این مهم را رعایت کرده و برای فروش کاشی سنتی در شیراز از تنوع رنگی بیشتری استفاده کنیم. غلبه رنگ های گرم به سرد نشانه ای از خونگرمی مردمان شیراز و شاد بودن آنها دارد.

فروش_کاشی_سنتی_در_شیراز

خرید کاشی سنتی شیراز با نقوش منحصر به فرد

موضوعاتی که در کاشی کاری ها و معماری ایرانی این شهر دیده می شود فوق العاده است. تصاویر فرشتگان، انسان ها، تاج و تخت، شیر و خورشید، مناظر معماری اروپایی و جانوران.

موضوعات باستانی و حماسی

نبرد میان دو حیوان و یا حیوان با انسان بیان کننده مبارزه بین خیر و شر است. همانگونه که در کاشی های باغ نارنجستان دیده می شود که پلنگی در حال شکار است و در باغ ارم پادشاه هخامنشی در حال کشتن حیوانی اساطیری شبیه به شیر.

کاشی_سنتی_شیراز

موضوعات نمادین

از قدیمی ترین نمادها در فرهنگ باستانی مشرق زمین شیر و خورشید است. شیر در دوره های مختلف معنی خاصی را بیان می کرده است. پادشاهی، پیروزی، شجاعت، نماد میترا و … بوده است و در میان شیعیان ایران نیز شیر نماد حضرت علی (ع) است. خورشید هم که نمادی از روشنایی، گرما و پیروزی است. این نمادها با کاشی در سر در ورودی باغ عفیف آباد شیراز به زیبایی کار شده است.

کاشی_شیراز

صحنه های شکار

شکار کردن چه به عنوان رفع نیازهای اولیه، چه تفریح و نمایش قدرت برای انسان اهمیت داشته است و همواره کوشیده که صحنه های شکار را به تصویر بکشد. در کاشی های شیراز، مرکز استان فارس در ایران شکارچیان معمولا با سلاح های گرم و لباس های محلی به شکار حیوانات خصوصا آهو مشغولند. نمونه بارز از این صحنه ها خانه زینت الملک است.

خرید_کاشی_سنتی_شیراز

چگونگی خرید کاشی سنتی شیراز

شیراز از جمله شهرهایی است که با فرهنگ روز ایران هم قدم است. در حال حاضر که استفاده از کاشی های ایرانی و مراکشی به شدت ترند شده است. راه های زیادی برای تهیه این متریال های جذاب وجود دارد. با سرچ محصولات مورد نیاز در اینترنت، تولید کنندگان قابلی را می توان یافت که ارسال به تمام شهر های ایران دارند.

خرید_کاشی_سنتی_شیراز

خرید کاشی دست ساز شیراز

به نوعی از کاشی شیراز که در ساخت آن از ابزار ساده و یا دست استفاده شده است کاشی دست ساز شیراز می گویند. مهم ترین عامل در ساخت این کاشی ها استاد کار است. پس کاشی هایی که به صورت انبوه و با ماشین آلات پیشرفته ساخته می شوند کاشی دست ساز شیراز محسوب نمی شوند. هر اثری را نمی توان در دسته صنایع دستی قرار داد، اثر هنری باید جزئی از هویت یک ملت باشد. برای مطالعه بیشتر به صفحه کاشی دست ساز مراجعه نمایید.

کاشی_دست_ساز_شیراز

مشاوره رایگان واحد فروش کاشی سنتی در شیراز

برای خرید کاشی سنتی شیراز با شماره تلفن 09153069688 مدیریت مجموعه، مهندس کریمی تماس حاصل فرمایید و مشاوره لازم را بگیرید. کارخانجات و کارگاه های کاشی آرچی لرن در مشهد است اما کیفیت، قیمت و تنوع محصولات به گونه ای است که هر جای ایران که باشید خرید کاشی سنتی شیراز برایتان مقرون به صرفه خواهد بود.

خرید_کاشی_سنتی_در_شیراز

ارسال و فروش کاشی سنتی در شیراز

برای راحتی هموطنان عزیز در خرید کاشی سنتی شیراز فارغ از موضوع تحویل کاشی درب کارخانه، به نمایندگی از مشتریان عزیز هماهنگی های لازم با خدمات باربری و ارسال را مجموعه آرچی لرن انجام می دهد. تا قدمی دیگر در راستای رضایت هموطنان عزیز و دوستداران هنر برداشته شده باشد.

” با ما در باغی از هنر و معماری نفس بکشید ”

منابع:

ویکی پدیا: شیراز

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

مشاوره و خرید