کاشی سنتی از کجا بخرم (قیمت فروش کاشی 1403)

5/5 - (7 امتیاز)

کاشی سنتی از کجا بخرم؟

کاشی سنتی از کجا بخرم؟ اگر قصد خرید و استفاده از کاشی های سنتی را دارید ولی نمی دانید که از کجا سفارش دهید با ما در این مقاله همراه باشید. با وجود مدرن شدن زندگی مردم و عوض شدن سلیقه ها و کم رنگ شدن سنت های تاریخی قدیمی، بسیاری از مردم به دنبال وارد کردن قسمت هایی از فرهنگ تاریخ در زندگی خود هستند.

بسیاری از از کارفرمایان و معمارانی که سبک سنتی ایرانی و یا مراکشی را به معماری کلاسیک و رومی ترجیح می دهند اولین سوال برایشان اینست که کاشی سنتی از کجا بخرم . گروه معماری آرچی لرن سال هاست که تلاش می کند فرهنگ استفاده از کاشی سنتی را در معماری های امروز جا بیندازد و فرهنگ های سنتی تاریخی را زنده نگه دارد. در ادامه توضیح می دهیم که چگونه این مهم میسر می شود.

کاشی_سنتی_از_کجا_بخرم

انواع و تاریخچه کاشی کاری سنتی

کاشی کاری سنتی انواع مختلفی دارد: معرق، معقلی، مشبک، هفت رنگ و … نمونه هایی از انواع کاشی کاری سنتی هستند که هرکدام تاریخچه طولانی ای در ایران دارند. یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین کاشی ها  که تاریخچه استفاده از آن به دوره سلجوقیان یعنی قرن ۴ هجری برمی گردد کاشی های معرق هستند. این نوع کاشی ها از قطعه های بریده شده و پاره چین که نقش های مختلفی را در کنار هم شکل می دهند ساخته شده است.

استفاده از انواع کاشی های سنتی قدیمی در معماری ایرانی به قبل از میلاد باز می گردد. شبستانی گنبددار در شهر قزوین از اولین مکان هایی است که در آن از کاشی های تزئینی استفاده شده ست. در اوایل ورود و ظهور اسلام در ایران، به دلیل ساخت مساجد و مراکز دینی استفاده از کاشی های سنتی رواج یافت. خب تا این مرحله درمورد تاریخچه و انواع کاشی های لعاب دار مختصری صحبت کردیم و در ادامه می خواهیم در مورد کاشی های سنتی و اینکه کاشی سنتی از کجا بخرم بیشتر صحبت کنیم.

کاشی-سنتی_از_کجا_بخرم

کاشی سنتی از کجا بخرم آنلاین؟

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور عصر اطلاعات و پیدا شدن فروشگاه های آنلاین دیگر نیازی به رفتن به شهر های دیگر برای خرید کاشی نیست و شما می توانید سفارش خرید کاشی مد نظرتان را به صورت آنلاین بدهید. اگر به دنبال کاشی های سنتی مرغوب و با کیفیت با طرح خاص و رنگ خاص هستید می توانید سفارش خرید کاشی هایتان را به گروه آرچی لرن بدهید.

گروه تولیدی آرچی لرن با بیش از 50 سال تجربه در تولید کاشی های سنتی قدیمی هم اکنون یکی از بزرگترین تولید کننده های کاشی در ایران است. برای ثبت سفارش می توانید طرح و رنگ مد نظرتان را به شماره 09153069688 در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

کاشی_سنتی_از_کجا_بخریم

چه مدل کاشی سنتی از کجا بخرم؟

بیایید قبل از خرید، بیشتر درباره ویژگی های این نوع کاشی ها صحبت کنیم باز گو کردن تمام ویژگی های این کاشی ها در این مطلب امکان پذیر نیست اما سعی می کنیم تا برخی از مهمترین ویژگی ها را در ادامه ی مطلب ذکر کنیم:

بدنه و لعاب

تولید کاشی ها به دو بخش اصلی تقسیم می شود. اولین بخش، تولید بدنه کاشی است. بدنه کاشی ها معمولا از جنس خاک رس و سلیس است. دومین بخش در تولید کاشی های سنتی، تولید لعاب کاشی است. لعاب کاشی ها از اکسید فلزات و اکسید های معدنی تشکیل می شود که این مورد باعث می شود کاشی در برابر رطوبت و آب مقاوم باشد البته لازم به ذکر است که باید لعابی استفاده شود که در برابر سرما هم مقاومت داشته باشد.

پس قبل از اینکه بدونم کاشی سنتی از کجا بخرم باید بدونم کاشی چه بدنه و لعابی باید داشته باشه. اگر این متریال را برای دیوارها نیاز دارید باید روی کاشی تولید بشه و اگر برای کف ساختمان نیاز دارید حتما باید روی سرامیک تولید بشه.

کاشی_سنتی_تهران

طرح و نقش

از مهم ترین ویژگی های کاشی های اصیل ایرانی تطبیق پذیری آن هاست. از این کاشی ها در محیط های باز مثل نمای ساختمان و بنا، گل دسته و گنبد و … و در نماهای بسته مثل کف و دیوار و آشپزخانه استفاده می شود. کاشی های لعاب دار در طرح ها و رنگ های بسیار مختلف و زیبایی تولید می شوند. طرح گل و مرغ، اشکال هندسی، ختایی اسلیمی و … اما هر طرح و نقشی مکان خاص خود را دارد.

پس مسئله مهم دیگه قبل از جواب به اینکه کاشی سنتی از کجا بخرم اینکه کاشی را در چه طرحی برای چه مکانی نیاز دارم؟ مثلا نمی توانیم کاشی های مراکشی را با کلی نقوش ریز و رنگ های گرم در محراب مسجد کار کنیم و یا طرح ختایی اسلیمی با زمینه آبی لاجورد را در یک کافی شاپ با معماری مدیترانه ای نصب کنیم.

لازم به ذکر است نمونه هایی از انواع این کاشی ها هستند که بسیار محبوب و پر استفاده اند. کاشی های هفت رنگ که معمولا در رنگ های لاجوردی و فیروزه ای و قرمز و زرد و سفید و مشکی تولید می شوند. همچنین کاشی های معرق که بیشتر در رنگ های لاجوردی و فیروزه ای و پرتقالی ساخته می شوند. پر استفاده ترین مکان ها برای معرق مساجد و مکان های تاریخی و فرهنگی هستند.

محبوب ترین طرح کاشی سنتی

کاشی طرح مراکشی امروزه به یکی از محبوب ترین متریال های سنتی تبدیل شده است و مورد پسند اکثر مردم قرار گرفته. این کاشی که با ورود اسلام به مراکش و تلفیق فرهنگ افریقایی و عربی تولید شده است طرح های بسیار زیبایی دارد و همچنین رنگ های آن بسیار شاد است. از کاشی مراکشی در هر دو نوع کاربری سنتی و مدرن می توانید در کف و دیواره ها و … در مکان هایی مانند منازل، رستوارن ها، هتل ها، کافی شاپ ها و … استفاده کنید و لذت ببرید. این کاشی ها در منطقه ای به نام زلیج تولید می شدند و در بسیاری از کشور ها با نام کاشی زلیج نیز شهرت دارند و شناخته می شوند.

بازار_کاشی_سنتی

کاشی سنتی از کجا بخرم؟ در چه ابعادی؟

همان طور که قبل تر گفتیم، از کاشی های سنتی در فضاهای بسته و دکوراسیون های داخلی نیز بسیار استفاده می شود. بیشترین استفاده از این کاشی ها در رستوران ها و هتل هاست. یکی از نکاتی که در انتخاب کاشی سنتی باید در نظر بگیرید نوع و جنس آنهاست، مثلا برای سرویس بهداشتی و حمام باید از کاشی و سرامیکی استفاده کنید که در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. مسئله بعدی قبل از اینکه کاشی سنتی از کجا بخرم؟ اینه که آیا تمام ابعادهای مورد نیاز پروژه ما را می توانند تامین کنند؟

ابعاد کاشی نسبت به فضای مورد نظر مشخص است. مثلا اگر برای یک فضای کوچک مثل سرویس بهداشتی از کاشی های بزرگ استفاده کنید، باعث کوچک تر دیده شدن آن فضا می شود. مکان بعدی برای استفاده از این نوع کاشی ها در آشپزخانه و بین کابینت هاست که با انتخاب طرح های ساده و شیک، رنگ و لعاب جذابی به آشپرخانه تان می بخشد.

این کاشی ها در مقابل حرارت نیز مقاوم هستند و به همین دلیل برای استفاده در بین کابینت ها و کنار اجاق گاز عالی هستند. فراموش نکنید که ابعاد و متراژ محیط در انتخاب ابعاد کاشی بسیار اهمیت دارد. ما در مجموعه آرچی لرن در هر ابعادی که تصور کنید کاشی های طرح دار و ساده را تولید می کنیم. برای دریافت مشاوره برای خرید کاشی سنتی می توانید با شماره 09153069688 تماس بگیرید.

کاشی_سنتی

سخن آخر درباره اینکه کاشی سنتی از کجا بخرم؟

در این مقاله در مورد تاریخچه و ویژگی های کاشی های لعاب دار صحبت کردیم اما سوال اصلی این است که کاشی سنتی از کجا بخرم؟ این مسئله همیشه یک موضوع مهم برای مردم و معماران عزیز بوده است که متریال با کیفیت بالا را از چه جایی با قیمت مناسب خریداری نماییم. همچنین باید فروشنده فروش آنلاین داشته باشد و قابل اطمینان نیز باشد. در حوضه تولید و عرضه کاشی های سنتی کارخانه های بسیار زیادی در سراسر ایران هستند که یکی از بزرگترین و معروف ترین آن ها، آرچی لرن هست. ما انواع کاشی ها را با طرح و رنگ دلخواه شما درمتراژ مورد نظر تولید میکنیم و به سراسر ایران هم ارسال داریم. برای ثبت سفارش فقط کافیست با شماره 09153069688 تماس بگیرید.

 

منابع:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + یازده =

مشاوره و خرید