همه چیز درباره طراحی رستوران سنتی مدرن 1403

5/5 - (2 امتیاز)

در گذشته معماران عزیز کشور ما بر این باور بوده اند که طراحی رستوران سنتی باید دو فضای سرپوشیده و روباز را دارا باشد تا بتوان در فصل های گرم و سرد محیطی آرام و دلنشین برای مشتریان عزیز ایجاد کرد. طراحی رستوران های سنتی در کشور ما معمولا  شلوغ و پر رنگ و لعابند و همیشه در طراحی آنها از رنگ هایی مانند سبز، آبی و … استفاده می شده است.

رستوران های سنتی ایرانی دارای ستون ها و سقف های بلند هستند و این مورد نیز یکی دیگر از نشانه های همیشگی طراحی رستوران سنتی در ایران است. ایجاد یک فضای به سبک سنتی از سایر سبک ها بسیار سخت تر و دشوار تر است زیرا علاوه بر زیبایی و جذابیت، فرد باید با دیدن فضا به یاد خاطره های خوش بیفتد و این حس برایش تداعی شود و پیاده سازی این سری طراحی ها کار دشواری است.

طراحی_رستوران_سنتی

متریال های مهم برای طراحی رستوران سنتی

برای ایجاد یک نمای سنتی در رستوران و القای حس نوستالژیک به افراد شما نیاز به چند متریال دارید. اولین و مهم ترین متریال کاشی سنتی است که تاثیر به شدت زیادی در طراحی رستوران سنتی دارد و یکی از اصلی ترین مصالحی است که باید برای این امر خریداری شود، از کاشی و سرامیک سنتی می توانید در کف و دیواره ها و حتی سقف رستوران استفاده کنید و علاوه بر ایجاد نمایی جذاب، از خاصیت های کاشی و سرامیک مثل ضد آب بودن آن نیز بهره ببرید.

دیگر مورد مهم ظروف و وسیله های صرف غذا هستند که در رستوران سنتی باید حتما از طرح های قدیمی و سنتی آن ها استفاده کرد تا به فرد حس خوب گذشته را یادآوری کند. صندلی ها، میز ها، تخت ها و این سری وسایل نیز در نوستالژیک کردن طرح رستوران سنتی تاثیر زیادی می گذارند و مهم هستند. همچنین استفاده از تابلوهای قدیمی، آبنماهای سنتی و … نیز می توانید جذابیت بسیاری به محیط بدهد.

طراحی_رستوران_سنتی_ایرانی

طراحی رستوران سنتی نوستالژیک اما ساده

سخت ترین قسمت در ساخت و طراحی رستوران سنتی ایرانی ساده کردن فضای آن در عین نوستالژیک ماندن فضای آن است. با توجه به عوض شدن فرهنگ و آداب و رسوم مردم ما، سلیقه ها نیز عوض شده است و آن طرح های شلوغ قدیمی دیگر زیاد به چشم مردمان ما زیبا نمی آید و در زمان ساخت نمای داخلی باید به این مسئله دقت زیادی بکنید که نمای شما تا حد امکان ساده باشد اما محیط رو به سبک های مدرن کشیده نشود و در همان سبک سنتی بماند و حس نوستالژیک خود را از دست ندهد.

برای انجام این کار به راحتی می توانید با استفاده از رنگ های سنتی که پایه های طراحی معماری سنتی هستند در قسمت های مختلف رستوران استفاده کنید و دیگر نیازی به استفاده از تخت های بزرگ و … نخواهید داشت.

رستوران سنتی آرچی لرن

طراحی رستوران سنتی در شهر های مختلف ایران

طراحی رستوران سنتی در کشور ما از گذشته در هر شهری متفاوت بوده است و با رنگ ها و طرح های مختلفی اجرا می شده است. برای مثال رستوران سنتی تهران در گذشته بیشتر با رنگ های قهوه ای و خاکی در طرح های مینیاتوری که گویای قصه هستند اجرا می شد. طراحی رستوران سنتی اصفهان با رنگ های بسیار شاد و در طرح های گل و مرغ و گل و بوته اجرا می شد و البته که همچنان نیز ادامه دارد. در رستوران سنتی شیراز نیز همانند اصفهان از رنگ های شاد و طرح های شلوغ و پر جلوه استفاده می کردند.

معماری رستوران سنتی

ما که هستیم و در معماری و طراحی رستوران سنتی مدرن به شما چه کمکی می کنیم؟

ما یکی از بزرگ ترین گروه های معماری سنتی در ایران هستیم که بیش از 50 سال در این حوزه فعالیت می کنیم و تجربه داریم. کار اصلی ما تولید انواع کاشی های سنتی است و قصد داریم با انتشار مطالب مفید و کارآمد زحمت معماران را در طراحی رستوران سنتی مدرن کمتر کنیم. همچنین ما در وبسایت مان تکسچر انواع کاشی های سنتی را نیز به صورت رایگان قرار داده ایم تا دوستانی که قصد استفاده دارند بتوانند به راحتی طراحی خود را انجام دهند.

خبر خوش اینجاست که شما با فرستادن طرح تکسچر انتخابی خود برای ما می توانید کاشی و سرامیک دقیقا با همان طرح تکسچر را سفارش دهید. برای ارتباط با کارشناسان ما می توانید از طریق دکمه زرد رنگ “مشاوره و خرید” پایین صفحه تماس بگیرید و یا به شماره تلفن های پایین وبسایت در یکی از پیام رسان ها پیام دهید.

 

منابع:

Stair Tiles

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + پانزده =

مشاوره و خرید