امتیاز دهید post

کاشی خطاطی

کاشی خطاطی یکی از خاص ترین نوع کاشی های سنتی ایرانی است که تا قبل از ورود اسلام به ایران به طور دیگری از آن استفاده میشد و با فتح ایران توسط مسلمانان از این نوع کاشی در مساجد و مدارس و … استفاده شد و طرح ها و نوشته های آن به کل عوض شد و تغییر کرد.

کاشی خطاطی دقیقا همان کاشی هایی است که معمولا با رنگ پس زمینه آبی لاجوردی و خط سفید استفاده می شود و روی آن با خطی خوش آیات قرآنی و یا احادیث امامان نوشته می شود و در بین بعضی از مردم به کاشی آیات قرآنی نیز معروف است.

کاشی خطاطی

کاشی کاری خط کوفی

کاشی کاری خط کوفی نوعی از کاشی کاری خطاطی است که با خطوط زیبای کوفی استفاده می شود و نمونه های کار شده آن را می توانید در مساجد و مراکز دینی کشور عراق ببنید و این مدل کاشی ها در حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) نیز کار شده است. این کاشی ها نیز از کاشی های محبوبی هستند که در کشور های اسلامی محبوبیت زیادی دارند.

قیمت کاشی خطاطی

تولید کاشی خطاطی

کاشی خطاطی همانطور که میدانید جزوی از دسته بندی کاشی مسجدی به حساب میاید و به آن به طور معمول کاشی کتیبه یا کاشی خط نیز می گویند. این نوع کاشی ها در زمان های ایران باستان با روش معرق تولید می شدند و ارزش معنوی و مادی بسیار بالایی داشتند. امروزه به دلیل به صرفه نبودن روش معرق در تولید کاشی خطاطی، از روش هفت رنگ استفاده می شود که به نسبت روش معرق بسیار ساده تر و کم هزینه تر است.

در تولید کاشی خطاطی با روش هفت رنگ به نسبت ابعاد مد نظر کارفرما و مشتری، کاشی ساده با رنگ پس زمینه انتخابی را روی زمین می گذارند و با استفاده از قلم مخصوص و لعاب شروع به پیاده سازی طرح و نوشته و یا آیه و حدیث می کنند. شاید تا به اینجای کار به نظر شما این روش تولید کمی ساده به نظر برسد اما باید بگوییم که نوشتن کل متن با اندازه یکسان، جا دادن کل متن در ابعاد مد نظر، نوشتن متن بدون ایراد و هزار و یک مورد دیگر باعث شده تا تولید کاشی خطاطی کاری بسیار پر زحمت، هزینه بر و تخصصی شود.

این نوع کاشی ها به دلیل نوع تولید خاصی که دارند تولیدکنندگان کمی نیز دارند و برای خرید این کاشی ها باید کمی جستجو کنید تا به تولیدکننده ای متخصص و با تجربه برسید.

خطاطی روی کاشی

خطاطی روی کاشی

خطاطی روی کاشی همانطور که گفتیم یکی از سنت های ایران باستان بود که با ورود اسلام به ایران به شدت پیشرفت کرد و محبوب شد، در آن زمان که به تازگی اسلام وارد ایران شده بود مردم و معماران ایرانی شروع به ساخت مراکز و مساجد اسلامی کردند و در معماری آن جا از طرح های اسلامی استفاده می کردند و کاشی یکی از بهترین گزینه ها برای پیاده سازی طرح ها و نوشته های اسلامی برای استفاده در نمای بناها بود.

با شروع ساخت و ساز های اسلامی طرح های اسلامی هم وارد معماری شد و معماران ایرانی نیز بیشتر به سمت و سوی پیاده سازی طرح های اسلامی کشیده شدند و بدین گونه کاشی خطاطی به میان آمد و هنر خطاطی روی کاشی در بین تولیدکنندگان جا افتاد.

خرید کاشی خطاطی

خرید کاشی خطاطی

کاشی خطاطی همانطور که قبل تر هم توضیح دادیم یکی از خاص ترین انواع کاشی های مسجدی است که به دلیل روش تولید سخت و هزینه بری که دارد کمتر تولیدکننده ای حداقل در کشور ما دست به تولید این چنین متریالی می زند و پا به این حوزه می گذارد.

در زمان های گذشته پیدا کردن تولید کنندگان و خرید کاشی خطاطی از آنها کاری بسیار سخت بود و مشتریان باید برای این خرید این کاشی به شهر دیگری سفر می کردند اما خوشبختانه با به میان آمدن عصر اینترنت تمامی کسب و کار ها آپدیت شدند و امروزه اکثر خرید ها از طریق وبسایت و به صورت آنلاین انجام می شود.

خبر خوش اینکه شما در حال حاضر در وبسایت بزرگترین تولیدکننده کاشی خطاطی هستید و می توانید با تنها یک تماس خرید خود را به راحتی انجام دهید.

برای ثبت سفارش و خرید کاشی خطاطی از بزرگترین تولیدکننده این متریال می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

مشاوره و خرید