خرید کاشی سنتی اصفهان 1403 (فروش کاشی سنتی اصفهان)

5/5 - (8 امتیاز)

خرید کاشی سنتی اصفهان

برای خرید کاشی سنتی اصفهان به نظر می رسد باید ابتدا نگاهی به سابقه تولید کاشی در ایران داشته باشیم. بیش از 3000 سال است که از ترکیب سیلیس و خاک رس و لعاب دهی و پخت در کوره، قطعات کاشی و آجر لعابدار در ایران تولید می شود. شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و تهران در خور موقعیت سیاسی و فرهنگی، مذهبی به مراکز رونق هنر کاشی کاری تبدیل شدند. اصول کلی تولید یکی بود اما هر شهری از تکنیک های منحصر به فرد خود استفاده می کند.

مثلا کاشی های شیراز بسیار رنگ های شادی دارند حال آنکه کاشی های مشهد نقوش اسلیمی پیچیده و قوی ای دارند. همینطور انتظار می رود هنگام فروش کاشی سنتی اصفهان ظرافت های قلم گیری و رنگ آمیزی رعایت شده باشد. امروز هم کارخانه های زیادی در تولید کاشی اصفهان فعالند و معماران و سازندگان بسیاری متمایل به خرید کاشی اصفهان هستند. و به نوعی کاشی اصفهان به صورت یک برند درآمده است.

خرید_کاشی_سنتی_اصفهانچرا خرید کاشی سنتی اصفهان

صاحب سبک بودن

معماری تیموریان از درخشان ترین ادوار معماری ایران است. این سبک معماری در مثلث سمرقند، مشهد و هرات به اوج شکوفایی رسید. بناهای خراسان و شیوه کاشی کاری آنها پلی میان ماوراء النهر و مرکز ایران زد. کاشی معرق به اصفهان رسید و در 400 سال قبل به دلیل کمبود زمان و نبود نیروی متخصص معرق کار، بیشتر کاشی های مسجد امام اصفهان را به روش هفت رنگ ساختند. امروز هم اگر هنگام خرید کاشی سنتی اصفهان دقت کنید استفاده هنرمندانه از طرح های قدیمی را در کاشی ها مشاهده می کنید. از این رو آرچی لرن همیشه می کوشد که اصالت سبک های مختلف کاشی سنتی را رعایت کند.

فروش_کاشی_سنتی_اصفهان

حافظه تاریخی

سبک اصفهانی گرچه درخشان ترین عصر معماری نبوده ولی عصر اعتلای آخرین نمایش معماری اسلامی ایرانی است. بعد از آن معماری ایرانی به فراموشی سپرده شد. در زمان شاه عباس اصفهان 48 مدرسه، 273 گرمابه، 162 مسجد و 182 گرمابه داشته طبیعتا معماران هنگام انتخاب کاشی در ذهنشان خرید کاشی سنتی اصفهان تداعی می شود.

خرید_کاشی_سنتی_اصفهان

تنوع طرح کاشی سنتی اصفهان

فروش کاشی سنتی اصفهان آرچی لرن شامل طرح های اسلیمی ختائی، خط نوشته، نقوش گلدانی، گل و گلدان و … است. بسته به محل کاربری کاشی، طرح و نقش آن انتخاب می شود. برای کارهای مسجدی و اماکن متبرک بیشتر از کتیبه های خط ثلث، ختایی اسلیمی و گره های هندسی استفاده می شود و برای کارهای مسکونی و رستورانی، طرح های مراکشی و غیره.

فروش_کاشی_سنتی_اصفهان

طرح کاشی سنتی اصفهان ( اسلیمی )

اسلیمی بخش بزرگی از طراحی کاشی سنتی اصفهان را به خود اختصاص داده است. اسلیمی را در اروپا به معنای عربی می شناسند. اسلیمی اولین اصل هنر نگارگری ایرانی است که پایه ثابت  طرح کاشی سنتی اصفهان است. نقوشی شبیه گل پیچک و شاخ و برگ که عموما به عنوان طرح اصلی در کاشی نمایان می شود و گاهی در ترکیب با طرح های دیگر.

طرح_کاشی_سنتی_اصفهان
طرح کاشی سنتی اصفهان ( ختایی )

ختایی در طراحی کاشی سنتی اصفهان هم از نقوش گیاهی می آید ولی بیشتر برپایه خطوط مارپیچ و گردش های منحنی است. اگر اسلیمی ها در طرح کاشی سنتی اصفهان از گل و برگ می آید، ختایی از شاخه درختان و ساقه درختان الهام گرفته شده است.

چگونگی خرید کاشی اصفهان

با توجه به تنوع بالای طرح ها و نقوش کاشی بهتر است حتما قبل از خرید، از مشاوره رایگان کارشناسان آرچی لرن استفاده کنید. بسیاری از عزیزان بعد از مشاوره انتخاب خیلی بهتری در خرید کاشی سنتی اصفهان داشته اند.

کاشی_سنتی_اصفهان

قیمت کاشی مسجدی اصفهان

همونطور که از اسم این کاشی ها مشخصه در مسجد و اماکن مذهبی مورد استفاده قرار می گیره. از کتیبه های خط گرفته تا طرح های اسلیمی ختائی، کاشی های گنبد و گلدسته و محراب و بحث مفصلی است پیشنهاد می کنم برای آشنایی کامل از جزئیات و اطلاع از قیمت کاشی مسجدی اصفهان به صفحه مخصوص خودش مراجعه کنید.

مشاوره رایگان واحد فروش کاشی سنتی اصفهان

تجربه کارشناسان ما نشان می دهد بسیاری از عزیزان مطلع نبوده اند که طرح های سنتی قابلیت تولید روی سرامیک را هم دارند و در صورت نیاز با اطمینان خاطر می توان در کف ساختمان کار کرد. و برای دیوارها کاشی به دلیل سبک بودن و جذب آب مناسب گزینه بهتری از سرامیک است. و یا اینکه هر مترمربع کاشی چه وزنی دارد و ده ها سوال دیگر که خرید کاشی سنتی اصفهان را برای شما آسان می کند و ما را در ارائه خدمات بهتر کمک می کند.

فروش_کاشی_سنتی_اصفهان

ارسال کاشی اصفهان به سراسر ایران

قطعا برای خرید کاشی سنتی اصفهان نیازی به سفر نیست به لطف اینترنت امروز می توان به راحتی هر خریدی را انجام داد. مجموعه کاشی سنتی آرچی لرن در مشهد با نیم قرن سابقه تولید همیشه سعی در ارتباط کارآمد با مشتریان داشته. از این رو فقط به جمله معروف تولید کنندگان، که تحویل محصول درب کارخانه است بسنده نکرده و برای فروش کاشی سنتی اصفهان به نمایندگی از مشتریان عزیز هماهنگی های لازم جهت ارسال کاشی را انجام می دهد که ازین بابت دغدغه مندی عزیزان حل شود.

سخن آخر واحد فروش کاشی سنتی اصفهان

مجموعه آرچی لرن سالها کوشیده است که معرف معماری اصیل ایرانی باشد. امروز که در تولید تمام انواع کاشی های اصیل ایرانی و مراکشی تبحر داریم. برای برداشتن قدمی کوچک در اعتلای فرهنگ معماری این سرزمین سبک های کاشی نقاط مختلف ایران را تولید و عرضه میکنیم باشد که گوشه ای از زیبایی این هنر زنده نگه داشته شود و جامه عمل بپوشانیم به شعار همیشگی مان که :

” با ما در باغی از هنر و معماری نفس بکشید ”

منابع:

ویکی پدیا اصفهان

 

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − سه =

مشاوره و خرید