امتیاز دهید post

سرامیک و کاشی فرش که جزو دسته کاشی های طرح دار قرار دارد یکی از خاص ترین متریال های حال حاضر در ایران است که هر کسی این متریال را پسند نمی کند و هر تولیدکننده ای هم توان تولید این کاشی را ندارد. منظور از فرش کاشی، کاشی هایی است که با طرح فرش تولید می شوند و به تنهایی یک طرح ندارند و وقتی که آنها را کنار هم قرار می دهیم نقش یک فرش با طرح ایرانی را کامل می کنند.

البته که در اصل این طرح زیبا روی سرامیک تولید می شود و در بین هموطنان ما به اشتباه با اسم کاشی فرش جا افتاده است و در اصل سرامیک فرش است. سرامیک یا کاشی فرش امروزه با انواع طرح های سنتی ایرانی، عربی، مراکشی، اسپانیایی تولید و روانه بازار می شود، در این مقاله قصد داریم به بررسی این متریال زیبا بپردازیم و ویژگی های آن را برای شما بازگو کنیم و در انتهای مقاله به شما بزرگ ترین تولیدکننده این متریال در ایران را معرفی کنیم تا به راحتی خرید کاشی فرش را با بالاترین سطح کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام دهید.

کاشی_فرش

سرامیک یا کاشی فرش، کدام یک بهتر است؟

قبل از هر چیز بهتر است به بررسی تفاوت های سرامیک و کاشی طرح فرش بپردازیم و دلیل اینکه این طرح ها روی سرامیک تولید می شوند را برای شما بازگو کنیم. سرامیک ها در زمان تولید فشار بسیار بیشتری را در زیر دستگاه پرس تحمل می کنند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه دارند و برای قسمت های کف بسیار مناسب ترند و در اثر رفت و آمد روی آنها آسیبی به آنها وارد نمی شود.

اما در کاشی فرش این مسئله دقیقا برعکس است، بدنه کاشی مقاومت پایینی نسبت به ضربه و فشار دارد و در اثر رفت و آمد روی آن امکان شکستن کاشی فرش زیاد است و به همین دلیل به صورت کلی استفاده از کاشی در قسمت های کف پیشنهاد نمی شود و طرح های مناسب کف روی سرامیک تولید می شود.

البته که کاشی نیز مزایای مختص به خود را داراست و برای قسمت های بدنه با توجه به ویژگی هایی که دارد بسیار کاربردی است. از فرش کاشی نیز می توان در قسمت های کف استفاده کرد اگر از کاشی با ابعاد کوچک استفاده کنید که این ابعاد کوچک باعث بالاتر بردن مقاومت بدنه و البته قیمت کاشی فرش خواهد شد.

سفارش_کاشی_فرش

فرش کاشی، هر طرح برای هر محیط

سرامیک و کاشی فرش همانطور که گفتیم امروزه با انواع مختلف طرح و رنگ تولید می شود و همین موضوع باعث شده است تا از این متریال بتوانیم در هر محیطی با هر نوع کاربری ای استفاده کنیم. برای مثال از فرش کاشی با طرح های اسلیمی و طرح های گل و مرغ و گل و بوته در مراکز اسلامی و تاریخی ایرانی مانند مساجد و حرم ها و … استفاده ی زیادی می شود.

امروزه کاشی فرش با طرح های مراکشی بسیار باب شده و بین مردم بسیار محبوب شده است و از این متریال طرح دار در کافه رستوران ها، لابی هتل ها، سالن ها و … استفاده می شود و به دلیل زیبایی بسیار زیاد طرح های مراکشی، محیط نیز بسیار زیبا می شود. از طرح های بسیار ساده و تک رنگ نیز در محیط های منزل و پذیرایی و آشپزخانه می توان در رنگ های مختلف استفاده کرد. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب طرح و خرید کاشی فرش برای محیط خود، با یک دیزاینر و کارشناس مشورت کنید تا بهترین و زیبا ترین طرح را برای محیط خود انتخاب و خریداری کنید.

فرش_کاشی

طریقه تولید کاشی فرش

کاشی های فرش نیز امروزه با روش های بسیار مختلف و متنوعی تولید می شوند اما دو نوع تولید در تولیدات این متریال وجود دارد که امروزه بیشترین استفاده را دارند. اولین مورد تولیدات به روش هفت رنگی است که این روش تولید کاملا با دست صورت می گیرد و کاشی بسیار زیبا و آنتیک است و همانطور که در مقاله کاشی هفت رنگ به صورت کامل توضیح دادیم، این روش به دلیل زحمت و هزینه زیادی که در زمان تولید می برد باعث افزایش قیمت کاشی فرش می شود.

روش تولید دیگری که امروزه تقریبا 70 درصد تولیدات را تشکیل می دهد روش چاپی است که دقیقا از همان متریال بدنه ای که در تولید هفت رنگ استفاده می شود، در این روش نیز استفاده می شود و تنها تفاوتی که دارد این است که به جای اینکه طرح توسط هنرمند با دست روی بدنه کاشی یا سرامیک وارد شود با استفاده از دستگاه های پیشرفته و بدون دخالت دست وارد می شود و همین موضوع باعث می شود که زحمت تولید کمتر شود و قیمت کاشی فرش بسیار کاهش یابد.

پس اگر به دنبال متریال آنتیک و خاص و دست ساز هستید فرش کاشی هفت رنگی را خریداری کنید و اگر به دنبال این متریال زیبا با قیمت پایین هستید کاشی فرش تولید شده با روش چاپی را انتخاب کنید.

سرامیک طرح فرش سنتی

سرامیک طرح فرش سنتی یکی از خاص ترین متریال هایی است که بسیار کمیاب است و معمولا تولیدکنندگان این محصول را طبق سفارش هر مشتری به صورت جدا تولید می کنند. طرح های سنتی ایرانی با توجه به نقش های ریز و ظریفی که داشتند اگر در سرامیک و کاشی فرش اجرا شوند زحمت زیادی می برند و به همین دلیل تولیدکننده ها و فروشندگان خیلی کمی دست به تولید این طرح ها می زنند.

قیمت سرامیک طرح فرش

قیمت سرامیک طرح فرش به عوامل مختلفی مانند طرح، رنگ، ابعاد، جنس بدنه و هزار و یک عامل دیگر بستگی دارد که در این مقاله نمی توان به همه این عوامل پرداخت و ما در این بخش فقط به مهم ترین موارد میپردازیم. مهمترین و تاثیرگذار ترین عامل در قیمت سرامیک طرح فرش ابعاد سرامیک است که هر چه ابعاد آن کوچک تر باشد زحمت تولید بیشتر است و قیمت آن بالاتر می رود. طرح و رنگ نیز عامل های مهم و تاثیرگذاری در قیمت سرامیک و کاشی فرش هستند که به طور معمول تولید طرح های با نقش های ریز و زیبا زحمت بسیار بیشتری از طرح های ساده می برد و این نیز بر قیمت تاثیرگذار است.

جنس بدنه نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت سرامیک طرح فرش است که بر اساس شرایط آب و هوایی و محیطی ای که شما می خواهید در آنجا به کار ببرید انتخاب می شود برای مثال برای مکان هایی که قرار است رفت و آمد زیادی بر روی آن شود از سرامیک های پرسلانی استفاده می شود که بسیار قطور هستند و در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارند و البته قیمت بالاتری نیز دارند.

کاشی_طرح_فرش

خرید کاشی فرش از بزرگ ترین تولیدکننده ایران!

خب همانطور که قولش را به شما داده بودیم سعی کردیم در این مقاله به صورت کامل ویژگی های سرامیک و فرش کاشی را برایتان بیان کنیم و سعی کردیم طوری این مقاله را بنویسیم که عزیزانی که قصد خرید کاشی فرش را دارند و سردرگم هستند کمی بیشتر با این متریال آشنا شوند و راحت تر خرید خود را انجام دهند. اما در این بخش که بخش پایانی مقاله است قصد داریم بزرگ ترین تولیدکننده این کاشی ها را در ایران را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید دارید یا به دنبال استعلام قیمت کاشی فرش هستید با خیال راحت به کارشناسان این مجموعه مراجعه کنید.

گروه کارخانجات آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه و تجربه به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کاشی و سرامیک در ایران مفتخر است که امروزه با بهره گیری از روش های نوین در تولیدات کاشی باعث شده کیفیت محصولات به شدت افزایش یابد و قیمت ها به نسبت کیفیت کاهش یابد و این مسئله باعث پیشرفت و رشد صنعت تولیدات کاشی و پیشتاز شدن کشور ایران در تولیدات این متریال شده است. برای خرید کاشی فرش از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل فرمایید و یا در یکی از پیام رسان ها به همین شماره جزئیات سفارش خود را ارسال کنید.

 

منابع:

Persian Tile Floor

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + بیست =

مشاوره و خرید