امتیاز دهید post

کاشی محراب مسجد

محراب یکی از مهمترین قسمت های مسجد های ما مسلمانان است که در تمامی مساجد اسلامی دنیا دیده می شود و امام جماعت در این محل نماز می خواند. در واقع موضوع اصلی مقاله ما همانطور که از اسمش پیداست، محراب نیست بلکه ما در این مقاله قصد داریم درمورد کاشی محراب صحبت کنیم. کاشی مهم ترین متریال در ساخت محراب است و تمام زیبایی محراب ها به طرح و رنگ و زیبایی کاشی آنها بستگی دارد.

معمولا کاشی محراب با دو روش ساخته می شود که اولین روش و اصلی ترین روش، روش معرق است و دومین روش که به تازگی باب شده است هفت رنگ است. در ساخت کاشی مسجدی محراب از نوشته های قرآنی، اسامی خدا و … استفاده می شود که در هر مکانی این موضوع متفاوت است.

کاشی محرابکاشی کاری محراب

کاشی کاری محراب کاری بسیار تخصصی است و اجرای کاشی محراب باید توسط یک متخصص و نصاب حرفه ای صورت بگیرد. اگر کاشی با روش معرق تولید شده باشد، در این روش کاشی به صورت کامل ساخته می شود و از کارگاه تولیدی به صورت آماده به لوکیشن ارسال و نصب می شود اما اگر با روش هفت رنگ تولید شده باشد کاشی ها در محل نصب خواهند شد. نرخ کاشی کاری محراب نسبت به سایر کاشی ها با توجه به زحمت و زمان زیادی که صرف نصب می شود بالاست و البته که نصاب های این متریال نیز در کشور ما کم هستند.

طرح کاشی محراب

کاشی محراب با طرح های بسیار مختلف و متعددی تولید می شود و در مساجد و مراکز مختلف استفاده می شود. برای مثال در محراب ایوان ولیعصر حرم اما رضا (ع) از اسامی الله استفاده شده است. در مسجد جامع کرمان از کاشی با طرح کتیبه های خط و آیات قرآنی استفاده شده است و همینطور که پیداست طرح کاشی محراب در هر محیط و هر مسجدی مختص به همان جاست و متفاوت است.

تولیدات کاشی محراب سنتی

کاشی محراب اصفهان

برخلاف تولیدات کاشی های محراب در مشهد که معمولا با روش معرق انجام می گیرد، در اصفهان این متریال معمولا با روش هفت رنگ ساخته می شود و البته که تولیدکنندگان اصفهانی بسیار زیادی در زمینه تولیدات هفت رنگ می توانید پیدا کنید. کاشی محراب هفت رنگ همانطور که میدانید با توجه به زحمت ساخت کمتری که دارد قیمتی بسیار پایین تر دارد و به صرفه تر است. البته که در اصفهان تولیدات معرق نیز صورت می گیرد.

کاشی محراب مشهد

همانطور که در اول مقاله گفتیم کاشی محراب به دو روش معرق و هفت رنگ تولید می شود. در مشهد به دلیل اجراییات بسیار بزرگی که در حرم امام رضا (ع) انجام می شده است تولیدکنندگان و افراد بسیاری در زمینه تولید کاشی معرق فعالیت می کنند و کاشی محراب مشهد هم معمولا از نوع معرق است و متخصص های بسیار زیادی هم در این زمینه فعالیت می کنند البته که تولیدات این کاشی به صورت هفت رنگ هم در مشهد صورت می گیرد.

قیمت کاشی محراب

قیمت کاشی محراب به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد که در این بخش قصد داریم به آنها بپردازیم، اعلام قیمت ثابت برای این متریال امکان پذیر نیست و برای استعلام قیمت کاشی محراب می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید.

کاشی سنتی محراب

نوع تولید کاشی

نوع تولید کاشی یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار در قیمت کاشی محراب است، به طوریکه کاشی تولید شده با روش معرق قیمتی تقریبا 3 برابر هفت رنگ دارد و در نرخ قیمت کاملا متفاوت است.

طرح

طرح کاشی محراب نیز می تواند در قیمت آن تاثیرگذار باشد، برای مثال تولید این متریال با طرح گل های بزرگ بسیار راحت تر از طرحی با گل های کوچک و ریزه کاری است و زمان و زحمت تولید در این دو نوع متفاوت است و بر همین حساب قیمت نیز متفاوت خواهد بود.

تخت و کاسه دار بودن

مهمترین مورد و تاثیرگذار ترین مورد بر قیمت کاشی محراب بعد از روش تولید، تخت یا کاسه دار بودن محراب است. محرابی که تخت است و برامدگی یا تو رفتگی ای ندارد را می توان با کاشی هایی با بدنه های ساده پوشش داد اما برای کاشی کردن محراب های کاسه دار باید کاشی هایی مخصوص به همان محراب ساخته شود و با تناسب آن، بدنه ها برش بخورد و پخته شود و این مورد در زمان تولید بسیار تاثیرگذار است.

کاشی محراب آرچی لرن

خرید کاشی محراب با قیمت مناسب

خرید کاشی محراب در گذشته برای مردمان عزیز ما بسیار سخت بود و به دلیل اینکه این متریال کمی کمیاب و خاص است پیدا کردن کسی که بتواند کاشی ای زیبا و با کیفیت تحویل دهد کمی مشکل بود. اما با گذشت زمان و با به میان آمدن اینترنت تمامی کسب و کار های سنتی به روز شدند و امروزه شما می توانید با گوشی تلفن خود در خانه خرید کاشی محراب را انجام دهید.

در این بخش قصد داریم بزرگترین تولیدکننده کاشی سنتی محراب در ایران را به شما معرفی کنیم، گروه معماری اسلامی آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه با تجربه ترین گروه در زمینه ساخت این متریال هاست که محصولات این گروه از روش هفت رنگ و معرق با بالاترین سطح کیفیت تولید می شود و با قیمتی بسیار مناسب عرضه می گردد.

برای خرید کاشی محراب از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش و درخواست های خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نوزده =

مشاوره و خرید