معرفی کامل کاشی ازاره + راهنمای خرید آن

امتیاز دهید post

کاشی ازاره چیست؟

کاشی ازاره یکی از زیباترین انواع کاشی مسجدی است که در مساجد اسلامی به کار می رود و این مدل کاشی به دلیل خاص بودنش کمتر تولیدکننده ای نیز وجود دارد که بتواند این مدل کاشی را تولید کند. در این مقاله قصد داریم در مورد دیگر نوع کاشی مسجدی، کاشی سنتی ازاره صحبت کنیم و دوستانی که قصد خرید این متریال ها را دارند را به خوبی راهنمایی کنیم. پس اگر به دنبال خرید کاشی ازاره هستید و می خواهید با بزرگترین تولیدکننده و فروشنده آن آشنا شوید این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید.

کاشی ازاره

کاربرد های کاشی ازاره

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم کاشی ازاره یکی از مهمترین و پرکاربردترین متریال های مسجدی است که در گذشته و حال حاضر استفاده میشده و می شود. در این بخش قصد داریم به بررسی کاربردهای این کاشی بپردازیم و دلیل محبوبیت این متریال را بررسی کنیم.

اولین و اصلی ترین کاربرد کاشی ازاره که قصد داریم به آن اشاره کنیم زیبایی بسیار زیاد و فوق العاده این متریال است که در صورت استفاده از آن در هر نما و بنایی باعث می شود نما بی نهایت جذاب شود و نگاه همه را به خود جذب کند.

دومین کاربرد کاشی  های ازاره که یکی از مهمترین کاربرد های آن نیز هست، جلوگیری از نفوذ رطوبت و نشست بنا می شود. در زمانی که بارش باران اتفاق میفتد قسمت های پایینی دیواره دچار نمزدگی می شود و ازاره دقیقا وظیفه جلوگیری از این نمزدگی را دارد و باعث می شود بنا در زمان بارش های شدید آسیبی نبیند.

ازاره در گذشته دقیقا برای جلوگیری از برخورد رطوبت ساخته شد اما در آن زمان بیشتر از سنگ استفاده میشد و با گذشت زمان برای اینکه آن قسمت هم نمای زیبایی داشته باشد کاشی ازاره ابداع شد. البته که استفاده از سنگ فقط برای گذشته نیست و همچنان هم بسیاری از افراد به جای کاشی برای ازاره از سنگ استفاده می کنند.

خرید کاشی ازاره

بزرگترین تولید کنندگان کاشی ازاره در ایران

شاید در خیلی از شهر های ایران بتوان تولیدکنندگان زیادی را یافت که کاشی ازاره را تولید کنند اما در این بخش قصد داریم معدن این کاشی و شهری که در آن بزرگترین تولیدکننده های کاشی هفت رنگ ازاره قرار دارند را معرفی کنیم تا بتوانید خریدی بسیار خوب با قیمت مناسب انجام دهید.

شهر مشهد از گذشته یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متریال های سنتی بوده است و در حوزه تولیدات کاشی مسجدی بسیار پیشرفت کرده و متخصصان زیادی در این حوزه در این شهر فعالیت می کنند. همچنین مشهد به دلیل منابع بسیار زیادی که دارد قیمت کاشی ازاره در آن بسیار مناسب تر است و همچنین به دلیل تعداد بالای مساجدی که در این شهر ساخته شده است تولیدکنندگان زیاد و با تجربه ای در ساخت کاشی مسجدی دارد.

قیمت کاشی ازاره

استعلام قیمت به روز کاشی ازاره

قیمت کاشی ازاره به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد که نمیتوان تمام این موارد را در این مقاله جای داد اما در این بخش قصد داریم سه مورد از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشی ازاره را به شما بگوییم.

اولین و مهمترین مورد در قیمت کاشی مسجدی ازاره، جنس بدنه آن است که بسته به انتخاب مشتری می توان متفاوت باشد و از بدنه های بهداشتی و آماده یا از بدنه های سنتی پخت 1050 درجه و یا حتی از بدنه های ذخیم پرسلانی استفاده شود.
دومین مورد در قیمت کاشی ازاره ابعاد کاشی ای است که از آن استفاده می کنید و هر چه ابعاد کاشی کوچک تر باشد تولید سخت تر و هزینه بر تر است و به همین دلیل قیمت کاشی نیز متفاوت خواهد بود.

آخرین موردی که قصد داریم به آن اشاره کنیم نیز شهری است که از آن کاشی ازاره را خریداری می کنید. برای مثال اگر از شهری مثل مشهد خرید خود را انجام دهید قیمت متریال به نسبت خرید از شهری مثل تهران بسیار متفاوت تر خواهد بود و این موضوع همانطور که گفتیم به دلیل وجود منابع زیاد در این شهر است. به طور کلی سعی کنید هر کالا و محصولی را از شهری که معدن تولید آن است خریداری کنید تا هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم کیفیت مطلوبی داشته باشد و معدن تولیدات کاشی ازاره نیز شهر مشهد است.

کاشی ازاره آرچی لرن

خرید کاشی ازاره از گروه آرچی لرن

گروه کارخانجات آرچی لرن بزرگترین تولیدکننده کاشی سنتی ازاره در ایران است که بیش از 50 سال است که در این حوزه فعالیت می کند. محصولات تولید شده توسط این گروه توسط متخصصان زبده تایید شده هستند و با قیمت بسیار مناسبی به فروش میرسند.

برای ثبت سفارش و خرید کاشی ازاره از گروه کارخانجات آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 4 =

مشاوره و خرید