امتیاز دهید post

کاشی اسلیمی چیست؟

کاشی اسلیمی یکی از اصلی ترین اعضای مجموعه کاشی سنتی که از زمان ایرانیان باستان در معماری استفاده می شده است. این کاشی یکی از زیباترین طرح های سنتی است که با ورود اسلام به ایران وارد معماری ایرانی شد. در این مقاله قصد داریم تمامی موارد مربوط به کاشی اسلیمی از جمله طرح، کاشی کاری، نحوه تولید و … را بررسی کنیم پس اگر قصد خرید این کاشی را دارید حتما این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید تا اطلاعات لازم برای خرید را به دست آورید.

کاشی اسلیمی

طرح کاشی اسلیمی

طرح کاشی اسلیمی همانطور که گفتیم از جمله طرح هایی است که با ورود اسلام به ایران وارد معماری سنتی ایرانی شد. طرح اسلیمی معمولا همیشه در کنار طرح ختایی استفاده می شود. برای اینکه با زبان ساده بتوانیم به شما بگوییم که دقیقا طرح کاشی اسلیمی چیست می توانیم طرح های گل و بوته را مثال بزنیم. در طرح گل و بوته به طرح های گل و برگی که استفاده شده است اسلیمی می گوییم و به خط هایی که این گل و برگ ها را به هم متصل می کند نیز ختایی می گوییم.

اگر دقت کرده باشید طرح کاشی اسلیمی و ختایی در تمامی بناهای سنتی ایرانی استفاده شده است و این طرح یکی از طرح های مهم و پایه معماری اسلامی است. از این کاشی می توان علاوه بر مراکز اسلامی مانند مسجد در نماهای سنتی دیگر مانند کافه رستوران و هتل و … نیز استفاده کرد و هیچ محدودیتی در استفاده از این طرح ها وجود ندارد.

خرید کاشی اسلیمی

نحوه تولید کاشی اسلیمی

کاشی های اسلیمی همانطور که گفتیم با ورود اسلام به معماری ما پا گذاشتند و در آن زمان تولیدکنندگان از روش معرق برای ساخت کاشی سنتی استفاده می کردند. روش معرق به گونه ای است که با استفاده از تکه های کوچک بریده شده کاشی ساده طرح را می سازند و این روش تولید بسیار پر زحمت و پر هزینه است. بعد ها به دلیل مقرون به صرفه نبودن روش معرق، روش هفت رنگ ابداع شد. در این روش هنرمندان با استفاده از دست طرح و رنگ را روی کاشی وارد می کنند.

جدیدا با پیشرفت علم و صنعت روش های تولید کاشی اسلیمی به روز شده و با ماشین آلات نیز انجام می شود که در بین مردم با نام روش چاپی معروف است. تولید کاشی اسلیمی به مکانی که قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد، برای مثال اگر قصد استفاده از این متریال در مسجد و یا امام زاده را دارید پیشنهاد می کنیم کاشی اسلیمی معرق و یا هفت رنگ را انتخاب کنید اما اگر قصد استفاده از این طرح زیبا در مکان هایی مانند رستوران و هتل و منازل مسکونی و مکان هایی این چنین را دارید روش چاپی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

قیمت کاشی اسلیمی

قیمت کاشی اسلیمی

قیمت کاشی اسلیمی به موارد خیلی مختلفی بستگی دارد و همیشه شرایط و درخواست های شما تایین کننده قیمت این متریال است. برای مثال از مهمترین موارد تاثیرگذار می تواند همان نحوه و روش تولید باشد. قیمت کاشی تولید شده با روش معرق تقریبا بین 7 تا 10 برابر روش هفت رنگ و چاپی است و بسته به نیاز مشتری متفاوت است.

مورد تاثیرگذار دیگر این است که فضایی که قصد به کاربردن کاشی در آن را دارید خارجی است یا داخلی و امکان برخورد آب و رطوبت با آن چقدر است زیرا در شرایطی که کاشی در معرض برخورد آب باشد باید از بدنه بهداشتی در تولید آن استفاده شود و در صورتی که در معرض رطوبت قرار نگیرد می توان از بدنه سنتی استفاده کرد که باعث می شود کاشی آنتیک تر باشد.

قیمت کاشی اسلیمی به صورت تقریبی در مجموعه آرچی لرن در سال 1403 بر اساس متری مربع با ابعاد 30 در 60، 780 هزار تومان است و با ابعاد 20 در 20، 980 هزار تومان است.

کاشی اسلیمی هفت رنگ آرچی لرن

خرید کاشی اسلیمی

خرید کاشی اسلیمی به دلیل وجود تولیدکننده های اندک کمی دشوار است و در شهر هایی که معادن خاک در آنها کم است تقریبا هیچ تولیدکننده ای وجود ندارد. خوشبختانه با ورود عصر اینترنت به زندگی ما، بسیاری از مشکلات از قبیل کمبود و عدم فراوانی رفع شد و امروزه از هر جای ایران می توان کالایی را از معدن آن در هر جای ایران که باشد تنها با یک تماس خریداری کرد.

اگر قصد خرید کاشی اسلیمی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب را دارید پیشنهاد می کنیم اولا حتما از تولیدکننده خرید کنید نه فروشنده چرا که با خرید از تولیدکننده دست واسطه ها را از خرید خود قطع می کنید و جمله از تولید به مصرف را عملی می کنید. دوما حتما از شهری مانند مشهد که یکی از اصلی ترین شهر های تولید کاشی سنتی در ایران است خرید خود را انجام دهید. گروه کارخانجات آرچی لرن بزرگترین تولیدکننده کاشی اسلیمی در ایران با بیش از 50 سال سابقه در خدمت شماست. محصولات گروه آرچی لرن همگی توسط متخصصان زبده تایید شده هستند و با قیمتی کاملا منصفانه و مناسب وارد بازار می شوند.

اگر قصد خرید کاشی اسلیمی از گروه آرچی لرن را دارید می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را در یکی از پیام رسان ها به این شماره ارسال کنید.

تکسچر کاشی اسلیمی

در وبسایت آرچی لرن شما می توانید تکسچر انواع کاشی های سنتی و مدرن را به صورت رایگان دانلود کنید، در پروژه خود استفاده کنید و پس از تایید کارفرما دقیقا همان طرح را ثبت سفارش کنید و روی کاشی تحویل بگیرید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

مشاوره و خرید