امتیاز دهید post

کاشی تزیینی

کاشی تزیینی یکی از محبوب ترین متریال های ساختمانی است که امروزه در بناهای مختلف استفاده می شود. استفاده از کاشی برای زیباسازی بنا و نما یکی از سنت های معماران و مردم ما از زمان های گذشته بوده و همچنان نیز پابرجاست.

استفاده از کاشی تزیینی در محیط های مختلف داخلی و خارجی علاوه بر زیبایی بسیار زیاد مزایای دیگری نیز دارد که در این مقاله قصد داریم به صورت کلی به این موارد اشاره کنیم. همچنین در این مطلب درباره روش های ساده خرید کاشی تزیینی نیز صحبت خواهیم کرد و درآخر یکی از بزرگترین تولیدکننده های این متریال را به شما معرفی میکنیم تا اگر قصد خرید دارید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

کاشی تزیینیکاشی تزیینی سنتی

نوعی از کاشی های تزئینی، کاشی تزیینی سنتی هستند که جدیدا با جا افتادن فرهنگ استفاده از طرح های نوستالژیک بسیار محبوب شده اند. کاشی سنتی تزئینی دارای بیش از 1000 طرح و نقش مختلف است که هر طرح را می توانید در محیط های مختلف استفاده کنید. برای مثال از طرح های اسلامی مانند گره و کتیبه خط در مکان هایی مانند مساجد و مراکز دینی استفاده می شود و از طرح هایی مانند گل و مرغ و گل و بوته و یا طرح های مراکشی در محیط هایی مانند رستوران ها و هتل ها استفاده می شود.

کاشی سنتی تزئینی از اصلی ترین متریال ها و یکی از پایه های معماری ایرانی اسلامی است که اولین آثار استفاده از آن در ایران مربوط به زمان هخامنشیان و تقریبا 400 سال پیش از میلاد مسیح است و خوشبختانه همچنان از این متریال سنتی در نماها استفاده می شود. کاشی سنتی در هر رنگی موجود است اما معمولا در رنگ های فیروزه ای و لاجورد و سبز و این طیف رنگ های شاد استفاده می شود.

کاشی تزیینی دیوار

کاشی تزیینی دیوار

به صورت کلی از متریال کاشی در قسمت های بدنه و دیوار ها استفاده می شود و از این متریال در قسمت های کف استفاده نمی شود و این موضوع به این دلیل است که بدنه کاشی در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی ندارد و در اثر رفت و آمد می شکند، برای قسمت های کف از سرامیک استفاده می شود. کاشی تزیینی نیز همانند سایر کاشی ها در دیوار ها به کار می رود و در فضاهای داخلی مانند دیوار منزل و در فضاهای خارجی مانند نمای ساختمان استفاده می شود.

کاشی تزیینی حمام

از دیگر مزایای کاشی تزیینی که باعث می شود امکان استفاده از این متریال در محیط های حمام و استخر و … نیز فراهم شود، مقاومت بسیار مناسب این متریال در برابر رطوبت و آب است. کاشی تزیینی با بدنه ای ساخته می شود که به آن بدنه بهداشتی می گویند و این بدنه ها جذب آبی بسیار پایین دارند و بسیار مناسب برای محیط های مرطوب و در معرض برخورد آب هستند.

کاشی تزیینی آرچی لرن

کاشی تزیینی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از محیط هایی است که بیشترین استفاده از کاشی تزیینی را دارد و معمولا در اکثر خانه ها نیز با این متریال تزئین شده است. البته که آشپزخانه قلب هر خانه است و زیبایی آن بسیار مهم است. علاوه بر زیبایی ای که کاشی های تزئینی دارند مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و حرارت دارند و برای قسمت های بین کابینت ها و در کنار اجاق گاز بسیار کاربردی هستند.

قیمت کاشی تزیینی

موارد بسیار زیادی هستند که در قیمت کاشی تزیینی تاثیرگذارند و ما قصد داریم در این بخش به مهمترین مورد ها اشاره کنیم و آنها را برای شما عنوان کنیم.

1: ابعاد

ابعاد یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین موارد در قیمت کاشی هاست که برخلاف تصور بسیار از عزیزان، هرچه ابعاد کاشی کوچکتر باشد قیمت بالاتر می رود و این مورد به این دلیل است که تولید کاشی با ابعاد کوچکتر زحمت تولید بالاتری دارد.

2: رنگ و لعاب

رنگ و لعاب نیز می تواند بر قیمت کاشی تزیینی تاثیر بسیاری بگذارد. مثلا رنگ هایی مانند کله غازی و فیروزه ای که رنگ های خاصی هستند و هر تولیدکننده ای توان تولید این رنگ ها را ندارد قیمت بالاتری خواهند داشت نسبت به رنگ های ساده ای که تولید راحت تری دارند.

3: طرح

طرح نیز همیشه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد در قیمت متریال بوده و هست و طبیعتا هرچه طرح پیچیده تر و ریز تر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت و هرچه طرح ساده تر باشد نیز قیمت کاشی پایین تر می آید.

خرید کاشی تزیینی

خرید کاشی تزیینی

در این بخش قصد داریم همانطور که در اول مقاله گفتیم یکی از بزرگترین تولیدکننده های کاشی تزیینی را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید کاشی های طرح دار و زیبا را دارید به راحتی و فقط با یک تلفن خرید خود را از هر جای ایران که هستید انجام دهید. گروه کارخانجات آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات کاشی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی تزیینی در ایران است که محصولات این گروه توسط متخصصان زبده ای که در این گروه مشغول هستند تایید شده است و قیمتی بسیار مناسب دارند.

برای خرید کاشی تزیینی از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را به همین شماره تلفن در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

منبع: کاشی تزیینی

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 13 =

مشاوره و خرید