امتیاز دهید post

کاشی حسینیه امروزه به یکی از محبوب ترین متریال های مسجدی و اسلامی تبدیل شده است و آمار استفاده از آن بسیار بالا رفته است. به همین دلیل بازار خرید و فروش کاشی حسینیه در کشور ما بسیار داغ است. از طرفی افراد زیادی نیز دست به تولید و یا خرید و فروش این کاشی ها زدند. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل جامع به جزئیات کاشی حسینیه بپردازیم و این متریال را از تمامی زوایا بررسی کنیم و در آخر نیز بزرگترین تولیدکننده کاشی مسجدی و حسینیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

کاشی حسینیه

انواع مختلف کاشی حسینیه

کاشی های حسینیه در انواع بسیار مختلفی تولید می شوند و استفاده می شوند. طرح های اسلامی، نقش های پرندگان، آیات قرآن و حادیث و … همگی جزو طرح های مختلف کاشی حسینیه هستند.

کتیبه خط

کتیبه های خط که یکی از انواع مختلف کاشی هاس مسجدی و کاشی حسینیه هستند و در بین مردم ما به کاشی خطاطی، کاشی آیات قرآنی و … نیز مشهور میباشند. این کاشی ها از نوع روش هفت رنگ تولید می شود و جملات و احادیث زیبا و یا آیات قرآن کریم روی بدنه این کاشی ها با استفاده از دست نوشته می شود.

کاشی گل و مرغ

گل و مرغ یکی از طرح هایی است که با ورود اسلام به ایران در معماری ایرانیان وارد شد و تا پیش از آن ایرانیان از طرح های حیویانات وحشی مانند شیر و ببر در معماری بناها استفاده می کردند. از کاشی گل و مرغ امروزه در محیط های اسلامی مانند مساجد، زیارتگاه ها، حسینیه ها، مهدیه ها و … استفاده می شود و این طرح زیبا حتی در محیط هایی مانند رستوران ها و هتل ها هم کاربرد دارد.

کاشی گل و بوته

گل و بوته نیز دیگر طرح اسلامی بسیار زیباست که در کنار طرح های دیگر می توان در حسینیه استفاده کرد.

قیمت کاشی حسینیه

روش های مختلف تولید کاشی حسینیه

همانطور که گفتیم کاشی حسینیه با روش هفت رنگ تولید می شود اما امروزه با رشد صنعت کاشی سازی روش های دیگری نیز اضافه شده، در این قسمت رایج ترین روش های تولید کاشی حسینیه را به شما توضیح خواهیم داد.

دست ساز

تولید کاشی حسینیه با روش دست ساز از قدیمی ترین روش های کاشی سازی ایرانیان بوده است و به دلیل زحمت زیاد و هزینه های بالایی که دارد بعضی افراد قادر به استفاده از این متریال در حسینیه نیستند. در روش دست ساز هنزمندان بدنه کاشی را کنار هم روی زمین به اصطلاح پهن می کنند و با استفاده از لعاب و قلم مخصوص طرح ها را روی کاشی وارد می کنند. این روش همانطور که پیداست به دلیل زحمت زیاد تولید، قیمت بالایی نیز دارد.

چاپی

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن صنعت های مختلف،صنعت ساخت کاشی حسینیه و سایر کاشی های مسجدی نیز به روز شده و پیشرفت زیادی کرده است. با ورود ماشین آلایت به این صنعت دیگر نیازی به ساخت متریال به صورت دستی نیست و زحمت تولید بسیار کم می شود و قیمت کاشی حسینیه پایین می آید. البته که این ماشین آلات فقط توان تولید طرح های تکرار شونده را دارند و نمی توانند طرح های خاص را تولید کنند.

کاشی سنتی حسینیه

انواع مختلف بدنه کاشی حسینیه و تاثیر آن بر قیمت

بدنه کاشی همیشه یکی از تاثیرگذارترین موارد بر قیمت بوده است و درمورد کاشی حسینیه هم این مورد صدق می کند و تاثیرگذار است. در تولیدات این متریال معمولا تولیدکنندگان از دو نوع بدنه استفاده می کنند.

بدنه بهداشتی: بدنه های بهداشتی توسط کارخانجات بسیار بزرگی تولید می شود و مقاومت آنها در برابر رطوبت و آب بالاست و در بازار موجود است.

بدنه سنتی: بدنه سنتی توسط خود تولیدکننگان کاشی حسینیه تولید می شود و کاملا با روش های سنتی ساخته و در کوره های سنتی پخت می شود اما قیمت بالاتری دارد.

خرید کاشی حسینیه

خرید کاشی حسینیه از گروه معماری اسلامی آرچی لرن

خوشبختانه با ورود به دنیای دیجیتال و با به میان آمدن اینترنت بسیاری از کسب و کار های سنتی خود را آپدیت کردند و دیگر مانند گذشته برای خرید بعضی متریال های خاص با کیفیت و قیمت مناسب نیازی به سفر به سایر شهر ها نیست و امروزه می توانیم با یک تلفن تمامی خرید های خود را از داخل خانه انجام دهیم. در این بخش قصد داریم بزرگترین تولیدکننده کاشی حسینیه در ایران که دارای وبسایت و نماد اعتماد الکترونیک هست را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید خرید کاشی حسینیه را از این گروه انجام دهید.

گروه معماری اسلامی آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه در حوزه تولیدات انواع کاشی مسجدی بزرگترین تولید کننده این متریال ها در ایران است که محصولات این گروه توسط متخصصان زبده تایید شده و قیمت بسیار مناسبی دارد. برای ثبت سفارش و خرید کاشی حسینیه می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

منبع : Whytile.com

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =

مشاوره و خرید