کاشی زیرپله، یکی از سه متریال اصلی معماری سنتی

5/5 - (1 امتیاز)

کاشی زیرپله یکی از محبوب ترین و اصلی ترین متریال ها در ساختمان سازی در گذشته بوده است که با به میان آمدن آسانسور ها به این صنعت، این متریال کمی کم رنگ شد و استفاده از آن کمتر. اما خوشبختانه همچنان بسیاری از مردم ما از راه پله استفاده می کنند و به زیبایی آن اهمیت زیادی می دهند و ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم برای خرید کاشی زیر پله را به شما آموزش دهیم.

کاشی زیرپله چیست؟ تفاوت آن با کاشی کف پله

کاشی زیرپله کاشی هایی با طرح های بسیار مختلفی است که در قسمت های جلویی پله ها استفاده می شود و زیبایی این کاشی ها باعث زیبایی بسیار زیاد راه پله می شود. این کاشی از نوع روش هفت رنگ چاپی تولید می شود و با استفاده از دستگاه های هوشمند طراحی و رنگ آمیزی می شود و معمولا انسان در تولید آنها نقشی ندارد. البته که تولید این کاشی به روش دستی هم امکان پذیر است.

برای قسمت های کف پله به چند دلیل که در این قسمت عنوان می کنیم باید به جای کاشی از سرامیک استفاده کنید. اولین دلیل این است که کاشی ها مقاومت مناسبی برای قسمت های کف ندارند و در اثر رفت و آمد روی آنها می شکنند ولی سرامیک ها مقاومت خیلی بالایی در برابر ضربه و فشار دارند و برای کف عالی هستند، سطح بالایی کاشی زیرپله لعابی است و اگر از این کاشی در کف پله استفاده کنید باعث می شود پله ها کمی سر شوند و افراد روی آن لیز بخورند. این دیگر دلیل استفاده از سرامیک های بدون لعاب است.

کاشی_زیر_پله

طرح های مختلف کاشی زیرپله

کاشی زیرپله نیز همانند سایر کاشی های سنتی در طرح های بسیار مختلف و متنوعی تولید می شوند و هیچ گونه محدودیتی در طرح و نقش ندارد. کاشی سنتی زیرپله در طرح های ایرانی اسلامی مانند گل و مرغ، گل و بوته و … تولید می شود و بسیار محبوب است. دیگر طرح های بسیار محبوب طرح مراکشی و طرح اسپانیایی است. این طرح ها به طرح های هندسی و تکرار شونده معروف هستند و در قسمت های مختلف بناها استفاده می شوند، از کاشی زیرپله با طرح های مختلف در کنار هم نیز می توانید استفاده کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

خرید_کاشی_زیر_پله

کاشی زیرپله با ابعاد مختلف

ابعاد زیر پله در ساختمان های مختلف بسیار متفاوت است و به همین دلیل کاشی زیر پله با ابعاد بسیار مختلفی در بازار موجود است. ابعاد معمول این کاشی سایز 20 در 20 است که در طرح های مختلف قابل خرید است. ابعاد یکی از تاثیرگذار ترین عوامل بر قیمت کاشی زیرپله نیز هست که هرچه ابعاد کاشی کوچک تر باشد قیمت آن بالاتر می رود و همچنین ساخت کاشی و نصب آن نیز سخت تر می شود.

قیمت_کاشی_زیر_پله

فروشنده های مختلف کاشی زیرپله

کاشی زیرپله یکی از متریال هایی است که فروشندگان بسیار در فروش آن فعالیت می کنند و در شهر های مختلف می توانید فروشندگان این محصول را پیدا کنید. در خرید کاشی زیرپله چند نکته هست که اگر به این نکات دقت کنید می توانید با کیفیت ترین متریال را با قیمت بسیار پایینی دریافت کنید، سعی کنید همیشه مستقیما از تولیدکننده خرید کنید.

با خرید از تولیدکننده شما دست واسط ها را از خریدتان کوتاه می کنید و محصولی بسیار ارزان تر خریداری می کنید. همچنین نکته دیگر خرید از تولید کننده این است که می توانید هر طرحی که می پسندید را سفارش بدهید و تولیدکننده کاشی زیرپله برایتان آن طرح را تولید کند و به دستتان برساند. تولید کاشی سنتی زیرپله برای تولیدکننده با هر طرح و رنگی امکان پذیر است اما در خرید از فروشنده شما مجبور به انتخاب یکی از طرح های موجود هستید.

کاشی_زیر_پله

خرید کاشی زیرپله از بزرگ ترین تولیدکننده ایران

علاوه بر فروشندگان، تولیدکنندگان بسیاری هم در کشور ما وجود دارند که در حوزه تولیدات کاشی سنتی فعالیت می کنند اما مسئله خرید همیشه برای معماران و مردمان عزیز ما مشکل بوده است و نمی توانستند بین این همه تولیدکننده و فروشنده بهترین پیدا کنند و گول تبلیغات را می خوردند. گروه معماری سنتی آرچی لرن بزرگ ترین تولیدکننده کاشی زیرپله در ایران است که بیش از 50 سال است که در این زمینه فعالیت می کند.

محصولات تولید شده این گروه توسط متخصصان زبده تایید شده هستند و با قیمت بسیار مناسبی وارد بازار می شوند. برای خرید و یا استعلام قیمت کاشی زیرپله از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال نمایید.

 

منابع:

Stair Tiles

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

مشاوره و خرید