3.7/5 - (3 امتیاز)

کاشی سنتی اهواز یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین نوع کاشی های سنتی است که در استان خوزستان استفاده می شود. این کاشی ها معمولا در طرح های اسلامی و کتیبه خط تولید می شود و جزو دسته بندی کاشی های مسجدی قرار می گیرد. با توجه به رشد ساخت و ساز مکان ها و بناهای اسلامی مانند مساجد در این شهر، بازار خرید و فروش کاشی سنتی اهواز بسیار داغ شده و افرادی دست به تولید این متریال زده اند.

در این مقاله قصد داریم در مورد جزئیات کامل این نوع کاشی سنتی صحبت کنیم و عزیزانی که قصد خرید این متریال زیبا را دارند را راهنمایی کنیم تا متریالی زیبا و باکیفیت را با قیمتی مناسب دریافت کنند.

اهواز

تاریخچه کاشی کاری در اهواز

اهواز از قدیمی ترین و باستانی ترین شهر های ایران است که تاریخچه و عقبه ای بسیار طولانی و طویل را داراست. اهواز در زمان هخامنشیان و ساسانیان جزو شهر های مهم و استراتژیکی ایران بوده و در آن بناهای باستانی بسیار بزرگ و موفقی ساخته شده است. بعد ها که اسلام به ایران پا گذاشت، مسلمانان تمامی طرح هایی که به دوران قبل مربوط میشد را تخریب و طرح های اسلامی را جایگزین طرح های قدیی کردند. در حال حاضر در شهر اهواز و باقی شهر های استان خوزستان بیشتر از طرح های اسلامی استفاده می شود و این طرح ها خواهان زیادی دارند.کاشی سنتی اهواز

ویژگی های کاشی سنتی اهواز

کاشی سنتی اهواز همانطور که قبل تر هم گفتیم بیشتر در طرح های اسلامی تولید می شود. این طرح ها شامل طرح های کتیبه خط و گل و مرغ و ختایی اسلیمی و گره های مسجدی و … می شوند. کاشی سنتی اهواز با توجه به نوع بدنه ای که دارد می تواند در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین در برابر گرما و حرارت نیز مقاوم است و این ویژگی ها باعث کاربردی تر کردن این کاشی می شود.

قیمت کاشی سنتی اهواز

کاربرد های کاشی سنتی

همانطور که در بخش قبلی گفتیم کاشی سنتی اهواز از ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر آب و رطوبت، یخزدگی، حرارت و … برخوردار است که این ویژگی ها باعث بالا رفتن کاربرد ها و ارزش این متریال شده است. از کاشی سنتی اهواز می توانید در محیط های منزل مثل آشپزخانه، دیوار ها و کف پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی، در مکان های عمومی مثل هتل ها و رستوران ها و کافی شاپ ها، در مکان های اسلامی و دینی مثل مسجد ها و زیارتگاه ها استفاده کنید. همچنین از کاشی سنتی اهواز می توانید در فضاهای بیرونی و نمای ساختمان ها هم استفاده کنید.

خرید کاشی سنتی اهواز

خرید کاشی سنتی اهواز از بزرگترین تولیدکننده آن در ایران

در این مقاله سعی کردیم جزئیات کامل درباره کاشی سنتی اهواز را برای شما توضیح دهیم و راهنمایی برای کسانی که قصد خرید این متریال را دارند باشیم و این متریال را به صورت کامل به شما معرفی کنیم. در واقع تولیدکنندگان و فروشندگان بسیاری هستند که در حوزه فروش این متریال فعالیت می کنند و در فروش این نوع کاشی دست دارند اما در تمامی مغازه ها و کارخانه ها نمی توان بهترین متریال را با بهترین قیمت خریداری کرد.

در این بخش قصد داریم بزرگترین تولیدکننده کاشی سنتی اهواز را به شما معرفی کنیم که بهترین متریال را با مناسب ترین قیمت بتوانید از این تولیدکننده خریداری کنید، گروه کارخانجاتی آرچی لرن بزرگترین تولیدکننده انواع کاشی سنتی در ایران با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات در خدمت شماست. برای خرید کاشی سنتی اهواز از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات درخواست خود را به همین شماره تلفن در یکی از پیام رسان ها ارسال فرمایید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

مشاوره و خرید