امتیاز دهید post

کاشی سنتی نقش برجسته چیست؟

کاشی سنتی نقش برجسته از دیگر انواع مختلف دسته کاشی های سنتی است که جدیدا به یکی از پر طرفدار ترین متریال های سنتی تبدیل شده و در بناهای سبک سنتی استفاده می شود. کاشی سنتی نقش برجسته یکی از خاص ترین انواع کاشی هاست که امروزه تولید می شود و به دلیل نحوه تولید خاص آن تولیدکنندگان زیادی توان تولید این متریال را ندارند.در این مقاله قصد داریم به صورت کامل درباره کاشی های نقش برجسته صحبت کنیم و عزیزانی که قصد خرید این متریال را دارند را راهنمایی کنیم، پس اگر شما هم قصد خرید دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید.

کاشی نقش برجسته

دلیل برجسته بودن کاشی سنتی نقش برجسته چیست؟

دلیل نقش برجسته بودن این کاشی نوع خاص قالب پرسی است که در زمان تولید از آن استفاده می شود. بر روی این قالب پرس شکل کاشی وارد شده است و پس از اینکه گل کاشی زیر دستگاه پرس قرار می گیرد شکل قالب روی بدنه کاشی وارد می شود و اینگونه است که کاشی نقش برجسته می شود.

آیا کاشی سنتی نقش برجسته همان کاشی سه بعدی است؟

درواقع کاشی سنتی نقش برجسته هم می تواند به نوعی جزو دسته کاشی های سه بعدی قرار بگیرد اما از نظر کارشناسان و مشتریان، کاشی سه بعدی کاشی ای است که طرح آن سه بعدی باشد نه بدنه آن. برای مثال اگر در گوگل کلمه کاشی سه بعدی را جستجو کنید نتایج تماما طرح های سه بعدی مانند عکس طبیعت و دریا و … است و این نشانگر این است که منظور کاربران و تولیدکنندگان از کاشی سه بعدی همین طرح هاست. اما کاشی سنتی نقش برجسته کاشی هایی است که همان طرح سنتی به صورت برجسته رو بدنه قرار گرفته است و سطح طرح با بدنه کمی تفاوت دارد و بالا تر است.

کاشی سنتی نقش برجستهطریقه تولید کاشی سنتی نقش برجسته

تولید کاشی سنتی نقش برجسته همانطور که گفتیم کمی با سایر کاشی های سنتی تفاوت دارد و کمی دشوار تر است و به همین دلیل هر تولیدکننده ای توان تولید این محصول را ندارد و این موضوع یکی از دلایل بالا بودن قیمت این متریال است.

این کاشی ها همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم با استفاده از قالب های خاص پرسی تولید می شوند که این قالب ها از قبل ساخته شده اند، وقتی خاک کاشی زیر دستگاه پرس قرار می گیرد کل شکل قالب پرس بر خاک وارد می شود و اینگونه بدنه کاشی سنتی نقش برجسته تولید می شود، از آن پس هم به بدنه لعاب می زنند و در کوره های پخت کاشی آن را می پزند.

قیمت کاشی سنتی نقش برجستهقیمت کاشی سنتی نقش برجسته

قیمت کاشی سنتی نقش برجسته به عوامل و موارد بسیار زیادی بستگی دارد که در این بخش قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم. اولین مورد و تاثیرگذار ترین مورد بر قیمت این متریال ابعاد کاشی ای است که از آن برای حکاکی بدنه استفاده شده است و بر خلاف تصور عزیزان، هرچه بدنه کوچک تر باشد قیمت بالاتر است و هر چه بزرگتر باشد قیمت پایین تر می رود.

دومین موردی که می تواند بر قیمت کاشی سنتی نقش برجسته تاثیر بگذارد طرح این کاشی است. هر چه طرح کاشی ریز تر باشد پیاده سازی آن سخت تر و تخصصی تر خواهد بود و هر چه طرح بزرگتر و با پیچیدگی کمتر باشد پیاده سازی آن راحت تر خواهد بود و در نتیجه قیمت نیز پایین تر خواهد آمد. قیمت کاشی سنتی نقش برجسته در گروه آرچی لرن در مرداد 1403 بر حسب متر مربع با ابعاد 20 در 20 تقریبا 2 میلیون و 200 هزار تومان است.

خرید کاشی نقش برجسته خرید کاشی سنتی نقش برجسته

هر چند که در گذشته خرید متریال های خاصی مانند کاشی نقش برجسته سخت و دشوار بود و پیدا کردن فروشنده های آن محصول ممکن نبود امروزه به لطف اینترنت نه تنها خرید راحت شده بلکه شما می توانید به جای فروشنده مستقیم از خود تولیدکننده خرید کاشی سنتی نقش برجسته را انجام دهید.

گروه کارخانجات آرچی لرن بزرگترین تولیدکننده انواع کاشی سنتی در ایران با بیش از 50 سال سابقه محصولاتی با کیفیت بسیار مطلوب و مناسب را با بهترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه می دهد. برای خرید کاشی سنتی نقش برجسته از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا بر روی دکمه مشاوره رایگان واتساپ پایین صفحه کلیک کنید و وارد صفحه چت با کارشناسان ما در واتساپ شوید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

مشاوره و خرید