کاشی شهدا (سفارش عکس شهدا روی کاشی 1403)

5/5 - (1 امتیاز)

چاپ عکس شهدا روی کاشی

کاشی شهدا زیباترین و اصلی ترین گزینه برای المان شهداست، که در محیط های مختلف مثل مزار شهدا و مساجد و … استفاده می شود. در گذشته تولید کاشی با عکس شهید خیلی باب نبود و انجام نمی شد اما با گذشت زمان و با توجه به افزایش تعداد درخواست ها تولیدکننده هایی دست به تولید کاشی شهید زدند این متریال را تولید کردند. این متریال زیبا تقریبا در تمامی شهر های ایران به تولید میرسد اما سوال اینجاست که آیا در تمامی نقاط ایران این متریال با کیفیت بالا تولید می شود و قیمت مناسب دارد؟

در این مقاله قصد داریم در جامع ترین حالت ممکن به بررسی عکس شهدا روی کاشی بپردازیم و آن را بررسی کنیم و ویژگی هایش را بازگو کنیم و در نهایت یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های این کاشی را که سال هاست در زمینه تولیدات فعالیت می کند به شما معرفی کنیم پس اگر قصد خرید کاشی شهدا را دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید.

کاشی_عکس_شهدا

طریقه تولید کاشی شهدا

تولیدات عکس شهدا روی کاشی به روش های مختلفی انجام می شود که دو مورد از معروف ترین آن ها روش هفت رنگ و روش دیجیتال است. دیجیتال با استفاده از دستگاه های به روز و مدرن انجام می شود و سرعت انجام کار را بسیار بالا می برد و زحمت را کم می کند، اما چاپ های دیجیتال  قیمت کاشی شهدا را بالا می برد از طرفی هم حس و حال کاشی دست ساز را ندارد.

اما تولیدات کاشی به روش دست ساز بسیار متفاوت است. این کاشی به نوعی زیر مجموعه کاشی هفت رنگ نیز قرار می گیرد. در زمان تولید به متراژ مورد نظر کاشی سفید را روی زمین اصطلاحا پهن می کنند و سپس هنرمندان و نقاشان با دست شروع به کشیدن عکس شهدا روی کاشی می کنند.

این روش به صورت کاملا دستی انجام می شود و پس از اتمام کار هنرمندان، کاشی ها وارد کوره های پخت سنتی می شوند و می پزند. با همه زحمت و زمانی که صرف چاپ عکس شهدا روی کاشی به روش دست ساز می شود باز هم قیمت کاشی شهدا در این حالت از چاپ دیجیتال پایین تر است.سفارش_کاشی_شهدا

ویژگی های کاشی شهدا

کاشی عکس شهدا علاوه بر زیبایی و آنتیک بودنی که دارد ویژگی های مثبت بسیار زیاد دیگری نیز دارد که در این بخش قصد داریم چند مورد از مهم ترین ها را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مهم ترین ویژگی های  کاشی شهدا مقاومت بسیار مناسب در برابر گرما و سرما و نور خورشید است و همین موضوع باعث می شود این متریال برای استفاده در فضاهای باز بسیار کاربردی باشد و در اثر تابش نور خورشید هیچ تغییری نکند یا در اثر گرم و سرد شدن بدنه آن نشکند.

دیگر ویژگی مثبت کاشی شهید، مقاومت بسیار مناسب بدنه آن در برابر آب و رطوبت است و در اثر برخورد آب به این کاشی هیچ صدمه ای به کاشی وارد نمی شود و کاملا ضد آب است. قابلیت تمیز شوندگی بسیار بالای این کاشی نیز دیگر علت کاربردی بودن آن محسوب می شود که این مسئله به دلیل وجود سطح لعابی روی کاشی است که تمیز کردن کاشی را بسیار راحت تر می کند.

عکس_شهدا_روی_کاشی

عوامل موثر بر قیمت عکس شهدا روی کاشی

قیمت کاشی عکس شهدا دقیقا مانند سایر کاشی های سنتی یا کاشی مسجدی به هزار و یک عامل بستگی دارد و حتی ریز ترین نکات نیز می توانند در قیمت گذاری این مصالح تاثیرگذار باشند.

مهم ترین عواملی که در قیمت کاشی شهدا تاثیر گذارند:

نسبت ابعاد عکس شهید

ابعاد عکس شهید یکی از تاثیرگذار ترین عوامل در قیمت کاشی های شهدا ست که با توجه به اینکه هرچه عکس شهید کوچک تر باشد جزئیات بیشتر است و پیاده سازی آن جزئیات نیز سخت تر است و هر چه کار سخت تر شود قیمت بالا تری خواهد داشت.

جنس بدنه

همانطور که در مقالات قبل تر توضیح دادیم کاشی های سنتی هفت رنگ معمولا با دو بدنه سنتی و بهداشتی تولید می شوند که بدنه های سنتی نیز به صورت سنتی در کوره های سنتی تولید می شوند ولی بدنه های بهداشتی به صورت عمده در بازار وجود دارند و توسط کارخانه های مخصوصی تولید می شوند و قیمت پایین تری نسبت به بدنه سنتی دارند. این اختلاف قیمت در بدنه، در قیمت عکس شهدا روی کاشی ا تاثیر مستقیم می گذارد.

شهر

اینکه از چه شهری خرید عکس شهدا روی کاشی را انجام می دهید یکی از تاثیرگذاری ترین موارد در قیمت کاشی شهداست که شاید باورتان نشود. برای مثال در شهر هایی مثل اصفهان و یا تهران قیمت کاشی های شهدا شاید به دو برابر قیمت این کاشی در مشهد برسد. سعی کنید به دنبال خرید کاشی های شهدا از تولیدکننده های شهر مشهد باشید، زیرا این شهر به دلیل اینکه از زمان های قدیم مهد اسلام و بناهای اسلامی در ایران بوده است، تولیدکننده های چیره دست بسیاری در حوزه های سنتی دارد و به دلیل وجود منابع زیاد، مصالح ساختمانی در این شهر بسیار ارزان است.

قیمت کاشی شهدا در بین تولیدکننده هایی در شهر های اصفهان، شیراز و تهران تقریبا در پایین ترین حالت ممکن مبلغی حدود متر مربعی 6 میلیون تومان است در حالی که در بین فروشنده های مشهدی قیمت از متر مربعی 3 میلیون 800 هزار تومان شروع می شود و در گران ترین حالت ممکن به 4 میلیون و 800 هزار تومان می رسد.

کاشی_شهید

بزرگ ترین تولید کننده کاشی شهدا در مشهد

خب تا به اینجا به صورت کلی در مورد عکس شهدا روی کاشی و جزئیات آن صحبت کردیم و طبق قولی که در اولین بخش مقاله دادیم در این بخش قصد داریم یکی از بزرگ ترین تولید کننده های کاشی های شهدا را به شما معرفی کنیم که این متریال را با بالاترین سطح کیفیت تولید می کند و با مناسب ترین قیمت تحویل مشتریان می دهد.

گروه معماری اسلامی آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه و عقبه در تولیدات کاشی عکس شهدا یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین تولیدکننده های این متریال در مشهد است که محصولات این گروه همگی توسط متخصصان زبده تایید شده هستند و قیمتی بسیار مناسب دارند. برای خرید کاشی شهدا از گروه معماری آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را در یکی از پیام رسان ها برای متخصصان فروش این گروه ارسال نمایید.

 

منابع:

مراحل ساخت کاشی هفت رنگ

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + یک =

مشاوره و خرید