امتیاز دهید post

کاشی مغربی چیست؟

کاشی مغربی یکی از خاص ترین انواع کاشی های مدرن به شمار می آید که امروزه در محیط ها و مکان های بسیار مختلف استفاده می شود. اگر قصد خرید کاشی مغربی را دارید وارد جامع ترین مطلب شده اید، در این مقاله قصد داریم در مورد جزئیات این کاشی مثل روش های تولید، مدل های مختلف، موارد تاثیرگذار بر قیمت و … صحبت کنیم و در آخر بزرگترین تولیدکنندگان کاشی مغربی در ایران را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید این متریال ها را دارید به راحتی بتوانید خرید کنید.

کاشی مغربی

ارتباط بین کاشی مراکشی و کاشی اسپانیایی

درواقع مراکش یکی از تاثیرگذار ترین کشور ها در حوضه تولیدات کاشی طرح دار است و کاشی هایی با طرح های بسیار زیبا تولید می کند. این کاشی ها با روشی به نام زلیج که همان روش معرق ما است تولید می شدند و طرح هایی با تلفیق فرهنگ و هنر عربی و آفریقایی و البته مدیترانه ای دارند. اما تا به حال این سوال برایتان پیش آمده که چرا کاشی مغربی و مراکشی شباهت های بسیار زیادی به هم دارند؟

در واقع نام دیگر کشور مراکش مغرب است که این اسم از زمان فتح این کشور به وسیله مسلمانان بر روی این کشور گذاشته شد. در آن زمان پادشاهی اعراب به قدری بزرگ بود که در سمتی از این پادشاهی که خورشید طلوع می کرد در سمت دیگر غروب می کرد و دقیقتا حدستان درست است، کشور مراکش قسمتی بود که در این امپراطوری خورشید غروب می کرد و از آن زمان نام مغرب در بین بسیاری از مردم جا افتاد و امروزه هم افراد بسیاری کاشی مراکشی را با نام کاشی مغربی می شناسند.

قیمت کاشی مغربی

طریقه تولید کاشی مغربی چگونه است؟

تولید کاشی مغربی در واقع امروزه به دو صورت انجام می گردد. در خود کشور مراکش این کاشی ها به صورت معرق تولید می شوند اما در کشور ما به دلیل مقرون به صرفه نبودن معرق، این کاشی ها به صورت هفت رنگ چاپی و با دستگاه تولید می شود.

تولید این کاشی در کشور ما در چند سال گذشته بسیار شدت یافته و افراد زیادی دست به تولیدات این متریال زده اند و این فراوانی در تولید به نوعی باعث پایین آمدن قیمت نیز شده است.  مراحل تولید کاشی مغربی با روش چاپی به این صورت است که کاشی ساده با بدنه بهداشتی را در جایی قرار می دهند و با استفاده از شابلون های ساخته شده روی آن طرح و رنگ و لعاب را وارد می کنند و در دمای 1050 درجه می پزند.

خرید کاشی مغربی

مزایا و معایب کاشی مغربی

کاشی مغربی در استفاده مزایا و معایب بسیار زیادی را داراست که در این بخش قصد داریم به بررسی این مزایا و معایب بپردازیم. از مزایای این متریال می توان به مقاومت بالای این کاشی ها در برابر آب و رطوبت اشاره کرد که این مزیت باعث می شود افراد بتوانند از این متریال در محیط هایی که در معرض آب و رطوبت هستند مانند حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و … استفاده کنند. همچنین مقاومت بالای این متریال در برابر حرارت و نور خورشید هم باعث کاربردی تر شدن این کاشی در قسمت های بیرونی و نما شده است.

از معایب کاشی مغربی می توان به مقاومت پایین این کاشی ها در برابر ضربه و فشار اشاره کرد که این مورد باعث شده است از این متریال نتوان در قسمت های کف استفاده کرد و فقط می توانیم از این کاشی در قسمت های دیواره استفاده کنیم.

کاشی مغربی آرچی لرن

خرید کاشی مغربی از تولیدکننده ایرانی

در این بخش قصد داریم بزرگترین تولیدکننده کاشی مغربی در ایران را به شما معرفی کنیم که محصولات این گروه توسط متخصصان زبده تایید شده هستند و قیمت بسیار مناسبی دارند.

گروه تولیدی آرچی لرن بزرگترین تولیدکننده انواع کاشی مغربی در ایران با بیش از 50 سال سابقه در خدمت شماست. برای ثبت سفارش و خرید کاشی مغربی از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا درخواست ها و جزئیات سفارش خود را به همین شماره تلفن در یکی از پیام رسان ها ارسال نمایید.

برای دیدن طرح های مختلف کاشی مغربی در پینترست اینجا کلیک کنید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نه =

مشاوره و خرید