خرید کاشی گل و مرغ از بزرگترین تولید کننده آن در ایران

امتیاز دهید post

کاشی گل و مرغ چیست و روش تولید آن به چه صورت است؟

کاشی گل و مرغ یکی از اصلی ترین طرح های کاشی سنتی در کشور ماست که از گذشته های خیلی دور استفاده می شده است و همچنان نیز استفاده می شود. گل و مرغ یکی از طرح های اصلی معماری اسلامی است که با ورود اسلام به کشور ما وارد معماری ما شد و امروزه در مکان های تاریخی مثل مسجد شیخ لطف الله و مکان های زیارتی مانند حرم امام رضا(ع) و مکان های تفریحی و خدماتی مانند رستوران ها، هتل ها و … دیده می شود.

کاشی گل و مرغ انواع مختلفی در طرح و رنگ دارد اما در اکثر موارد در طرح های بسیار شلوغ و در رنگ های بسیار شاد مانند آبی و سبز به کار رفته است. روش تولید کاشی گل و مرغ بسیار مختلف است و بسته به انتخاب شما می تواند تولید شود. مثلا در حرم امام رضا (ع) این کاشی ها از نوع معرق تولید شده اند که در تولید کاشی معرق مانند پازت تکه های بریده شده ی کوچک را کنار هم می گذارند و طرح کامل می شود.

در مکان های تاریخی مثل کاخ ها از این کاشی ها معمولا در نوع هفت رنگ استفاده شده که این روش به این صورت است که هنرمندان با استفاده از قلم و لعاب رنگ و طرح را روی کاشی می کشند و به گونه ای کاشی گل و مرغ دست ساز را تولید می کنند. اگر به دنبال خرید کاشی گل و مرغ هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید.

کاشی گل و مرغ

داستان طرح کاشی سنتی گل و مرغ چیست؟

در گذشته های خیلی دور و زمان هایی که هنوز اسلام و مسلمانان کشور ایران را فتح نکرده بودند مردمان ایران زمین در معماری کاخ ها و ساختمان های تبرکشان از طرح های شیر و گاو بز و سایر حیوانات استفاده می کردند که آثار آن طراحی ها را در مکان هایی مانند تخت جمشید میتوان مشاهده کرد. با ورود مسلمانان به ایران تمامی آن ساختمان ها و نماها خراب شدند و طرح های اسلامی جایگزین شدند که یکی از معروف ترین و محبوب ترین طرح هایی که وارد نماها شد همین طرح کاشی گل و مرغ بود که جزو زیباترین طرح ها نیز هست.

تابلو کاشی گل و مرغ

تابلو کاشی گل و مرغ

یکی از مهمترین مواردی که کسانی که قصد خرید کاشی گل و مرغ را دارند به دنبال آن هستند همین تابلو کاشی سنتی گل و مرغ است که با زیبایی بسیار زیادی که دارد باعث جذابیت نمای محیط و گرم شدن فضا می شود. از تابلو کاشی های گل و مرغ می توان در فضاهای بسیار مختلف سنتی مثل رستوران ها، هتل ها، مغازه ها، فرش فروشی ها و … استفاده کرد و حتی میتوان جمله ای زیبا را روی آن با خط خوش نوشت.

امروزه تابلو کاشی گل و مرغ از همان روش هفت رنگ استفاده می شود و تولید کنندگان آن به متراژ مورد نظر تابلو، کاشی با طرح گل و مرغ را تولید می کنند و بسته به انتخاب مشتریان جمله ای زیبا یا آیه از قرآن را روی آن با قلم های مخصوص و لعاب می نویسند که باعث زیبایی بسیار زیاد این تابلو می شود.

قیمت کاشی گل و مرغ

قیمت کاشی گل و مرغ در سال 1403

استعلام قیمت و خرید کاشی های گل و مرغ یکی از چیز هایی است که نیاز به راهنمایی بسیار زیاد دارد به دلیل اینکه این طرح کاشی خیلی خاص و کمیاب است و هر کسی توان تولید آن را ندارد قیمت کاشی گل و مرغ در بعضی شهر های ایران و در بعضی فروشگاه ها کمی بالاست. البته که اطلاعات این بخش مربوط به کاشی تولید شده از روش هفت رنگ است و قیمت کاشی گل و مرغ معرق کاملا متفاوت است.

قیمت کاشی گل و مرغ تولید شده توسط گروه کارخانجاتی آرچی لرن با طرح های تکرار شونده با بالاترین کیفیت هر متر مربع 780/000 تومان و با طرح های خاص شروع قیمت از 2/800/000 تومان تا 3/800/000 تومان است. البته این قیمت یک قیمتی تقریبی است و برای اطلاع دقیق از قیمت کاشی گل و مرغ می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید کاشی گل و مرغ

خرید کاشی گل و مرغ از بزرگترین تولیدکننده کاشی سنتی ایران

گروه کارخانجات آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کاشی سنتی از جمله کاشی گل و مرغ مفتخر است که محصولات خود را با بالاترین سطح کیفیت و مناسب ترین قیمت ممکن به بازار عرضه می کند. برای خرید کاشی گل و مرغ از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تاس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

کاشی کاری گل و مرغ

نرخ دستمزد کاشی کاری گل و مرغ

تا به اینجای مقاله کسانی را راهنمایی می کردیم که قصد خرید کاشی گل و مرغ را داشتند و در این بخش از مقاله قصد داریم کسانی را راهنمایی کنیم که خرید خود را انجام دادند و میخواهند اطلاعات خود را راجب طریقه نصب و نرخ دستمزد کاشی کاری گل و مرغ بالا ببرند. کاشی کاری گل و مرغ با کاشی های دارای طرح های تکرار شونده و یا ساده متفاوت است. نصب این کاشی ها کمی به نصب کاغذ های دیواری شبیه است و باید طوری نصب شود که پس از نصب طرح کلی کامل شود.

تولید کننده ها قبل از اینکه این کاشی ها را وارد کوره کنند و آن را بپزند بر پشت بدنه این کاشی ها عدد مینویسند تا نصب کننده این کاشی به راحتی بتواند تشخیص دهد که هر کاشی را باید در کنار کدام کاشی بچسباند تا طرح کامل شود. نرخ دستمزد کاشی کاری گل و مرغ در حال حاضر که ما این مقاله را مینویسم در تاریخ 19 خرداد 1403، بر حسب متر مربع 650,000 تومان است.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مشاوره و خرید