معماری مدیترانه ای، محبوب ترین سبک معماری در 2024

امتیاز دهید post

ویژگی های معماری مدیترانه ای

معماری مدیترانه ای یکی از انواع مختلف معاری ای است که امروزه طرفداران بسیار زیادی جلب کرده است و افراد بسیاری به دنبال استفاده از این سبک معماری در فضاهایشان هستند. حتی در کشور خودمان نیز به تازگی بناهای بسیاری با این سبک معماری ساخته شده اند که قابل مشاهده هستند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی های معماری مدیترانه ای، استفاده از این سبک معماری زیبا در محیط های داخلی هتل ها و رستوران ها، متریال هایی که در این سبک معماری استفاده می شوند و … صحبت کنیم.

از اصلی ترین ویژگی های معماری مدیترانه ای می توان به زیبایی در حین ساده بود آن اشاره کرد. در واقع اصلی ترین دلیل زیبایی این معماری که تشابه بسیار زیادی به سبک معماری مراکشی نیز دارد همین ساده بودن فضا و خلوت بودن آن است.
حتی متریال هایی که برای استفاده در این سبک معماری انتخاب می شوند هم معمولا متریال هایی با طرح های ساده و یا بدون طرح هستند. رنگ هایی که در این سبک معماری استفاده می شوند تضادی از رنگ های جیغ مانند بنفش و فیروزه ای با رنگ های ملایم و آرامی مانند کرمی و سفید هستند.

معماری مدیترانه ای

استفاده از معماری مدیترانه ای در فضاهای داخلی

معماری مدیترانه ای همانطور که گفتیم سبکی بسیار خاص از معماری است که دلیل این خاص بودن این است که در این معماری، تلفیقی از فرهنگ های مختلف و معماری های مختلف مثل مراکش، ایتالیا، اسپانیا و … را می توان مشاهده نمود.
استفاده از معماری مدیترانه ای در فضاهای داخلی کاری بسیار درست است و این سبک باعث زیبایی بیش از حد فضای داخلی خواهد شد. از این سبک می توان در طرح های مدرن، سنتی و … استفاده کرد و برای فضاهایی که نورگیر کمی دارند و یا کوچک هستند بسیار پراستفاده است زیرا باعث بزرگ تر و دلباز تر دیده شدن محیط خواهد شد.

متریال های پراستفاده در معماری مدیترانه ای

استفاده از معماری مدیترانه ای در هتل، رستوران

همانطور که قبل تر هم گفتیم معماری مدیترانه ای از سبک معماری هایی است که در حال حاضر بسیار محبوب شده است و افراد بسیاری به دنبال پیاده سازی این سبک معماری در فضاهای خود هستند که بخشی از این افراد صاحبین هتل ها و رستوران ها هستند. استفاده از معماری مدیترانه ای در هتل ها و رستوارن ها باعث ایجاد فضایی دلنشین و گرم برای مشتریان این مجموعه ها می شود.

شباهت معماری مدیترانه ای و اسپانیایی

معماری مدیترانه ای و معماری اسپانیایی هر دو تحت تاثیر فرهنگ های غنی و آب و هوای معتدل منطقه مدیترانه شکل گرفته اند و شباهت های زیادی در طراحی و جزئیات دارند. یکی از ویژگی های بارز این دو سبک، استفاده از رنگ های گرم و طبیعی است که به فضا احساس گرما و صمیمیت می بخشد. دیوارهای سفید و سقف های شیب دارد با کاشی های رنگی و طرح دار نمای های مشترکی هستند که در هر دو سبک به چشم می خوردند. همچنین پنجره های بزرگ با قوس های زیبا و بالکن های مشرف به طبیعت، به ایجاد ارتباط نزدیک تر با محیط اطراف کمک می کند.

کاشی مدیترانه ای

متریال های پر استفاده در معماری مدیترانه ای

در معماری مدیترانه ای متریال های بسیار مختلفی استفاده می شود که در این بخش قصد داریم دو مورد از اصلی ترین های آن ها را به شما معرفی کنیم.

چوب

از اصلی ترین متریال هایی که در معماری مدیترانه ای استفاده می شود چوب است. چوب با توجه به رنگ و بافت زیبایی که دارد می تواند باعث فوق العاده کردن فضا و همچنین گرم تر کردن فضا شود، همچنین ترکیب کردن چوب با رنگ های دیگر کاری بسیار ساده است و این متریال به راحتی با هر رنگی ست می شود.

سرامیک و کاشی مدیترانه ای

دیگر متریالی که در این سبک معماری کاربرد زیادی دارد و معمولا در تمامی فضاها استفاده می شود کاشی مدیترانه ای است. کاشی مدیترانه ای نیز از اصلی ترین متریال های معماری مدیترانه ای است که البته شباهت فوق العاده زیادی به کاشی مراکشی نیز دارد. این متریال علاوه بر زیبایی بسیار زیادش کاربرد های زیادی نیز مانند مقاومت در برابر آب و رطوبت و یخزدگی و گرما و حرارت و … دارد.

کاشی مراکشی آرچی لرن

در طراحی معماری مدیترانه ای، آرچی لرن چه کمکی میتواند به شما بکند؟

خب تا به اینجا سعی کردیم تمامی مواردی که مربوط به معماری مدیترانه ای هستند را برای شما به صورت کامل توضیح دهیم و شما را با این سبک معماری آشنا کنیم.
حالا قصد داریم به شما توضیح دهیم که گروه ما چه کمکی در استفاده از این سبک معماری می تواند به شما بکند. ما یک گروه کارخانجاتی تولید کاشی و سرامیک های آنتیک و دست ساز هستیم که کاشی های مراکشی و کاشی مدیترانه ای و … را تولید و به سراسر ایران و جهان ارسال می کنیم.

ما در وبسایتمان تکسچر کاشی های مراکشی که شباهت بسیار زیادی به کاشی های استفاده شده در معماری مدیترانه ای را دارند را به صورت رایگان قرار داده ایم و شما می توانید از این تکسچر ها در پروژه های طراحی خود استفاده کنید و پس از تایید کارفرما سفارش تولید همان طرح کاشی را به ما بدهید. از بزرگترین ویژگی های مجموعه ما تولید انواع کاشی و سرامیک با بهترین کیفیت و قیمت دقیقا با همان طرح انتخابی شماست.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

مشاوره و خرید