کاشی سنتی یزد 1402 (فروشگاه کاشی سنتی در یزد آنلاین)

4.9/5 - (8 امتیاز)

کاشی سنتی یزد

همانطور که در مقالات قبلی هم گفتیم، استفاده از کاشی های سنتی در نماهای خارجی و دکوراسیون های داخلی از فرهنگ های اصیل مردم ایران از قرن ها پیش بوده است. از دیرباز، شهر های مشهد، اصفهان، شیراز و یزد بزرگترین تولیدکنندگان کاشی های سنتی بودند و همچنان هم هستند. تولید کاشی های سنتی نسبت به فرهنگ و گذشته هر شهر متفاوت است.

برای مثال کاشی های شهر شیراز طرح ها و رنگ های بسیار شادی دارند، کاشی های مشهد نقش های اسلیمی بسیار پیچیده و زیبایی دارند و شهر یزد نیز دارای طرح های بسیار ظریفی است. فروش کاشی سنتی در یزد سالهاست به دلیل کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب و تنوع بسیار بالای محصولات وضعیت بسیار خوبی دارد. قبل از مراجعه به فروشگاه کاشی سنتی در یزد و خرید کاشی سنتی ابتدا باید به یک سری نکات و موارد مهم توجه کنیم که در این مقاله آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

کاشی_سنتی_یزد

تاریخچه کاشی سنتی در یزد

بیایید قبل از صحبت درباره نکات مهم در خرید کاشی سنتی یزد، کمی بیشتر در مورد تاریخچه کاشی کاری در استان یزد بدانیم. با از میان رفتن آخرین شاهان ایلخانی، دوره تیموری آغاز گردید. تیمور پایتخت حکومت خود را در سمرقند قرار داد و هنرمندان ایرانی را به آنجا هدایت کرد و آن شهر را به مرکز بزرگ هنرهای ایرانی تبدیل کرد. در این دوره هنرهای دستی و معماری ایرانی به خصوص کاشی کاری سنتی پیشرفت چشمگیری داشت.

کاشی_سنتی_یزد

پس از حکومت تیموری، حکومت شاهرخ به میان آمد و با تعویض پایتخت از سمرقند به خراسان بزرگ (هرات امروزی) باعث پیشرفت این شهرها در هنر و به خصوص معماری سنتی شد. و از آنجایی که شاهرخ به هنر و معماری علاقه بسیار داشت. معماری را به مرکز ایران بسط داد. از مهمترین بناهای تاریخی کاشی کاری شده یزد می توان به مسجد جامع یزد و مسجد امیر چقماق اشاره کرد.

فروشگاه_کاشی_سنتی_در_یزد

جایگاه استان یزد در تولید کاشی قدیمی در ایران

امروزه استان یزد به یکی از مهم ترین قطب های تولید کاشی لعاب دار در ایران و جهان تبدیل شده است و بیش از 40 کارخانه تولید کاشی و سرامیک در این استان وجود دارد. تولید کاشی سنتی یزد بیش از 750 سال قدمت دارد و یکی از اصلی ترین صنایع بومی این استان به شمار می رود و یکی از پررونق ترین صنعت های این استان نیز هست. این استان به طور میانگین سالانه 170 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید می کند که این موضوع این استان را به بزرگترین تولید کننده کاشی در ایران تبدیل کرده است.

در حال حاضر استان یزد بیش از 35% تولیدات کاشی های لعاب دار را در ایران تامین می کند. کاشی های لعابدار کف و دیوار و پرسلان و گرانیتی و تک گل و مینیاتوری از محصولات مهم این استان هستند. اکثر دستگاه های تولید کاشی سنتی یزد، دستگاه های خارجی می باشند. وجود معادن و خاک رس مرغوب در این استان باعث پایین آمدن قیمت کاشی سنتی یزد شده و عامل تاثیرگذار بر رشد این صنعت دراستان است. سوابق تاریخی، ذخایر بی نظیر مواد اولیه و بازار فروش بسیار گسترده سبب تولید فراوان کاشی سنتی یزد شده است. مهمترین نکته در خرید کاشی سنتی یزد، کیفیت بسیار بالای آن است.

کاشی_سنتی_در_یزد

طرح های کاشی سنتی در یزد

کاشی های لعاب دار طرح های بسیاری را شامل می شوند که هر کدام برای مکان های مخصوص خود مناسب هستند. برای مثال نمی توان از طرح گل و مرغ برای کف یا سرویس بهداشتی استفاده کرد یا طرح های اسلیمی مسجد را در دکوراسیون داخلی خانه به کار برد. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از خرید یا انتخاب کاشی سنتی یزد، حتما با کارشناسان ما با شماره 09153069688 تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی تان کنند یا می توانید طرح های انتخابی خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید و از اطلاعات تولید آن طرح با متراژ مورد نظر مطلع شوید.

فروش_کاشی_سنتی_یزد

خرید کاشی سنتی یزد به صورت آنلاین

همانطور که در این مقاله خواندیم، تولید کاشی سنتی یزد بسیار با کیفیت است اما سوال اصلی اینجاست که آیا برای خرید کاشی یزد باید حتما تا یزد برویم؟ جواب خیر است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور عصر اطلاعات و پدیدار شدن فروشگاه های آنلاین در سراسر کشور، دیگر نیازی به رفتن به شهر ها دیگر برای خرید کاشی نیست و شما می توانید سفارش کاشی تان را به صورت آنلاین بدهید.

فروشگاه_کاشی_سنتی_یزد

فروشگاه کاشی سنتی یزد آنلاین

اگر به دنبال کاشی سنتی مرغوب و با کیفیت هستید می توانید از طریق شماره تلفن 09153069688 سفارش تان را ثبت کنید. گروه کارخانجات آرچی لرن بیش از 50 سال است که به صورت حرفه ای در زمینه تولید و توزیع کاشی سنتی مرغوب و با کیفیت فعالیت می کند و به سراسر ایران نیز ارسال می کند. هر طرحی که مد نظر داشته باشید با هر رنگ و اندازه ای که بخواهید با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب در کمترین زمان ممکن برای شما تولید و ارسال خواهیم کرد.

 

 منابع:

ویکی پدیا: یزد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

مشاوره و خرید