کاشی سنتی کاشان (خرید کاشی سنتی کاشان 1402 آنلاین)

5/5 - (1 امتیاز)

کاشی سنتی کاشان

در این مقاله ما قصد داریم کاشی سنتی کاشان را معرفی کنیم. همه ما مردم ایران شهر کاشان را به گلاب های بسیار با کیفیت و یا فرش های بی همتای این شهر می شناسیم. اما کمتر به صنعت کاشی سازی این شهر پرداخته شده است. کاشان یکی از مهمترین شهر های استان اصفهان است و به دلیل سابقه های تاریخی بسیار فراوان یکی از مراکز تولید آثار فرهنگی و خرید کاشی سنتی در ایران است.

کاشی_سنتی_کاشان

بازار فروش کاشی سنتی کاشان به دلیل کیفیت بسیار بالا و طرح های بسیار زیبا، بسیار داغ است. کاشی های لعاب دار معرق و هفت رنگ از پرطرفدار ترین محصولات این شهر محسوب می شوند. البته که بزرگترین تولید کنندگان کاشی های معرق در مشهد هستند و اگر به دنبال خرید کاشی سنتی معرق هستید پیشنهاد می کنیم که از مشهد خرید کنید. در این مقاله قصد داریم نکاتی که باید قبل از خرید کاشی سنتی کاشان در نظر داشته باشید را برای شما بازگو کنیم.

تاریخچه کاشی کاری در کاشان

بهتر است قبل از گفتن نکات خرید کاشی سنتی کاشان، نگاهی به عقبه و تاریخچه کاشی کاری و معماری ایرانی در این شهر بیندازیم. با ظهور خاندان ابی طاهر در اواخر قرن ششم هجری در کاشان، هنر تولید کاشی سنتی کاشان پیشرفت چشمگیری داشت و پس از آن با به میان آمدن مغول ها، کاشان به یکی از بزرگترین تولید کنندگان کاشی های سنتی معرق تبدیل شد. از بناهای تاریخی کاشی کاری به جا مانده در این شهر می توان به گنبد چهل دختران، بقعه خواجه تاج الدین و مسجد جامع کاشان اشاره کرد.

کاشی_سنتی_کاشان

وضعیت تولید کاشی سنتی در کاشان

خوشبختانه با جا افتادن فرهنگ استفاده از کاشی های سنتی قدیمی در بین مردم، خرید و فروش کاشی های لعاب دار در ایران بسیار بازار داغی را تجربه می کند. بیش از 200 کارخانه تولید کاشی و سرامیک در ایران وجود دارند که بیشتر آنها در شهر های یزد و مشهد و شیراز و البته کاشان بنا شده اند. کاشان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی های لعاب دار در ایران است و طبق گزارش های موثق، بیش از 10% کاشی های سنتی ایران را تامین می کند.

خرید_کاشی_سنتی_کاشان

طرح های کاشی سنتی کاشان

همانطور که در مقالات قبلی نیز اشاره کردیم، طرح های کاشی سنتی هر شهر به فرهنگ و تاریخ آن شهر بستگی دارد. مثلا در شیراز بیشتر از طرح ها و نقش های شاد استفاده می شود و در خراسان رضوی از طرح های اسلیمی. کاشی سنتی کاشان نیز طرح های خاص خود را دارد. این شهر به دلیل دارا بودن فرهنگ و تاریخ بسیار جذاب، بیشتر به تولید کاشی های سنتی مینیاتوری یا به اصطلاح روایتی معروف است.

البته نکته اینجاست که در انتخاب طرح های کاشی سنتی باید بسیار دقت کنید زیرا هر طرحی مناسب فضای خاص خودش است. برای مثال از طرح های مینیاتوری که اکثرا در مکان های تاریخی استفاده می شود نمی توانید در کف منزل خود استفاده کنید. برای دریافت مشاوره برای انتخاب طرح کاشی سنتی کاشان می توانید با کارشناسان ما با شماره 09153069688 تماس بگیرید.

فروشگاه_کاشی_سنتی_در_کاشان

کاشی سنتی کاشان را آنلاین بخرید

برای خرید کاشی سنتی کاشان نیازی به رفتن به کاشان و بازدید حضوری از طرح ها نیست. امروزه فروشگاه های آنلاین بسیار زیادی در این شهر پدید آمدند که شما می توانید سفارش کاشی سنتی خود را از 1 متر تا 1000 متر به صورت آنلاین ثبت کنید و درب خانه تان دریافت کنید. دقت کنید خرید آنلاین را از طریق وبسایتی انجام دهید که حتما نماد اعتماد الکترونیکی داشت باشد و توسط سازمان نماد تجارت الکترونیکی تایید شده باشد.

فروش_کاشی_سنتی_کاشان

فروش آنلاین کاشی سنتی کاشان

اگر قصد خرید کاشی سنتی کاشان با قیمت مناسب را دارید پیشنهاد ما به شما خرید از گروه معماری آرچی لرن است. این گروه بیش از 50 سال است که در راستای تولید و توزیع و اجرای کاشی های سنتی به صورت جدی فعالیت می کند و در پروژه هایی همچون مرمت مدرسه سپهسالار تهران شرکت داشته است. اگر برای خرید کاشی سنتی کاشان طرحی انتخاب کرده اید می توانید طرح تان را به شماره  09153069688 در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید، ما طرح دلخواه شما را با رنگ دلخواهتان به متراژ مورد نظر تولید و برایتان ارسال می کنیم و اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با شماره  09153069688 تماس بگیرید.

با ما در باغی از هنر و معماری نفس بکشید

 

منابع:

ویکی پدیا: کاشان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

مشاوره و خرید