امتیاز دهید post

کاشی سنتی سمنان

معماری سنتی ایرانی یکی از زیباترین و معروف ترین انواع معماری در جهان است که طرفداران بسیار زیادی دارد و توریست های بسیار زیادی از سراسر دنیا به ایران میایند تا فقط شاهد معماری های به کار رفته در بناهای تاریخی باشند. معماری کشور ما در تاریخ به دو بخش قبل از اسلام و بعد از اسلام تقسیم می شود به این دلیل که در قبل از طلوع اسلام در ایران معماری سنتی ایرانی به کل متفاوت بود و با طرح های حیوانات اجرا میشد.

اما با ظهور اسلام در ایران مسلمانان تمامی آن طرح ها را تخریب کردند و طرح های اسلامی گل و مرغ، آیات قرآنی و .. را جایگزین کردند. کاشی سنتی یکی از اصلی ترین متریال ها در معماری ایرانی بوده و هست که امروزه خواهان بسیار زیادی دارد و محبوبیتش بین مردم زیاد شده.

در این مقاله قصد داریم درباره کاشی سنتی سمنان صحبت کنیم، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم و در آخر بزرگترین تولیدکننده کاشی سنتی سمنان را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید این کاشی را دارید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

کاشی سنتی سمنان

کاشی سنتی سمنان، از گذشته تا الآن

سمنان یکی از استراتژیکی ترین استان های ایرانی از قدیم بوده و به همین دلیل در زمان های گذشته اهمیت زیادی به این استان داده میشد و در صنعت ها و موقعیت های مختلف جزو استان های پیشرفته در ایران بوده است. به همین دلیل در صنعت معماری و تولیدات کاشی سنتی هم در گذشته بسیار پیشرفت داشته اند. همچنین استان سمنان یکی از استان های مذهبی و اسلامی کشور ایران است و به همین دلیل معماری های اسلامی در اکثر ساختمان ها و بناها به کار رفته است. این استان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انواع کاشی سنتی است ولی متاسفانه امروزه تولیدات چشمگیری در این استان صورت نمیگیرد.

قیمت کاشی سنتی سمنان

طرح های کاشی سنتی سمنان

طرح های کاشی سنتی سمنان همانطور که گفتیم در طرح های اسلامی است و بیشتر با طرح آیات قرآنی و کتیبه های خط تولید می شود. روش تولید کاشی سنتی سمنان از نوع هفت رنگ است بدین گونه که هنزمندان به متراژ مورد نظر کاشی سفید را روی زمین اصطلاحا پهن می کنند و طرح را با استفاده از سوزن روی کاغذهای پوستی وارد می کنند و سپس با استفاده از گرده ذغال وارد بدنه کاشی خام می کنند. بعد از انجام این مراحل با استفاده از قلم های مخصوص و لعاب کاشی را رنگ می کنند و برای پخت وارد کوره های سنتی می کنند.

البته که امروزه با توجه به رشد اکثر صنعت های ایران، صنعت ساخت کاشی سمنان هم به روز شده و بعضی از تولید کنندگان کاشی ها را با استفاده از دستگاه می سازند و این مورد باعث کمتر کردن زحمت تولید و کاهش زمان ساخت می شود و در نتیجه قیمت کاشی سنتی سمنان بسیار ارزان تر می شود البته که باید اشاره کنیم که فقط کاشی هایی با طرح های تکرار شونده قابل تولید با ای دستگاه ها هستند.

خرید کاشی سنتی سمنان

قیمت کاشی سنتی سمنان

قیمت کاشی سنتی سمنان همانند سایر کاشی های سنتی به چندین عامل متفاوت بستگی دارد که در این بخش قصد داریم مهمترین عوامل تاثیرگذار را برای شما توضیح دهیم.

بدنه کاشی

کاشی سنتی سمنان را می توانید با دو نوع بدنه بهداشتی و سنتی خریداری کنید که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند. برای مثال بدنه بهداشتی برای محیط هایی که امکان برخورد آب و رطوبت با کاشی زیاد است استفاده می شود. بدنه های سنتی برای محیط هایی که نوستالژیک تر هستند و به دنبال کاشی آنتیک هستند استفاده می شود. این بدنه ها در نوع پخت و زحمت ساخت با هم بسیار فرق دارند و همین مسئله باعث شده است که کاشی سنتی سمنان با بدنه سنتی گران قیمت تر باشد.

قیمت کاشی سنتی سمنان

ابعاد کاشی سنتی سمنان

ابعاد همیشه در قیمت کاشی و سرامیک بیشترین تاثیر را دارد. در زمان ساخت کاشی، هر چقدر ابعاد کاشی بزرگ تر باشد زحمت ساخت کمتر می شود و هر چقدر کاشی کوچکتر باشد زحمت و هزینه ساخت بالاتر می رود و در نتیجه قیمت نیز متفاوت تر خواهد بود.

نوع ساخت

نوع ساخت کاشی سنتی سمنان نیز تاثیر بسیار زیادی در قیمت آن خواهد داشت. برای مثال کاشی ساخته شده از نوع معرق بسیار گران تر از هفت رنگ است و همینطور کاشی ساخته شده از نوع هفت رنگ نیز بسیار گران قیمت تر از نوع چاپی است.

رنگ و لعاب کاشی سنتی سمنان

رنگ و لعاب کاشی سنتی سمنان نیز اگر خاص باشد می تواند باعث بالا رفتن قیمت آن شود. به این دلیل که رنگ ها در ساخت کاشی مانند سایر قسمت های زندگی نیستند و در زمان ساخت نمی توان تضمینی داد که دقیقا همان رنگ در آخر روی کاشی وارد شود و همیشه رنگ و لعاب تقریبی است. در نتیجه ساخت کاشی رنگی با رنگ های خاص می تواند زحمت تولید را بالا ببرد و روی قیمت تاثیر بگذارد.

خرید کاشی سنتی سمنان آرچی لرن

خرید کاشی سنتی سمنان از بزرگترین تولید کننده

گروه معماری سنتی آرچی لرن بزرگترین تولید کننده انواع کاشی سنتی مسجدی در سمنان است که محصولات تولید شده در این گروه توسط متخصصان بسیار زبده تایید شده است و قیمت بسیار مناسبی دارد.

برای خرید کاشی سنتی سمنان از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات درخواست خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 6 =

مشاوره و خرید