معماری عربی، یکی از محبوب ترین معماری های 2024

امتیاز دهید post

معماری عربی، یکی از محبوب ترین معماری های 2024

معماری عربی یکی از محبوب ترین معماری های حال حاضر در کل دنیاست که اگر دقت داشته باشید در کشور های بسیار زیادی نیز دیده می شود. برای مثال این معماری در کشور های عربستان و ایران و عراق و حتی در کشور هایی مثل مراکش و اسپانیا نیز دیده می شود. با توجه به اینکه در گذشته امپراطوری اعراب قسمت های زیادی از دنیا را فتح کرد، فرهنگ و آیین و حتی معماری عربی نیز در این قسمت ها به جا مانده است. این سبک معماری شباهت بسیار زیادی به معماری مراکشی دارد که بسیاری از عزیزان این دو سبک معماری را باهم اشتباه می گیرند.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل درباره معماری عربی، ویژگی های آن، رنگ هایی که در آن استفاده می شود و همچنین مهمترین متریال هایی که در این سبک معماری به کار می رود برای شما صحبت کنیم پس اگر به این سبک معماری علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید.

معماری عربی

ویژگی های معماری عربی

معماری عربی همانطور که در بخش اول مقاله اشاره کردیم جزو محبوب ترین سبک های معماری در دنیاست، این معماری ویژگی های بسیار زیادی دارد که می خواهیم این ویژگی ها را در این بخش به شما معرفی کنیم. از ویژگی های معماری عربی می توان به استفاده از رنگ های مختلف و بسیار خاص در آن اشاره کرد البته که در بعضی مواقع از نماهای تک رنگ نیز در این سبک معماری استفاده می شود. استفاده از قسمت هایی مانند آبنما، نماهای کاشی کاری شده، استفاده ی بسیار زیاد از گچ و …. ویژگی های ثابتی است که در تمامی بناهای عربی دیده می شود.

ویژگی های معماری عربی

رنگ های کاربردی در معماری عربی

در معماری عربی همانطور که گفتیم از رنگ های بسیار متنوع و مختلفی استفاده می شود و این موضوع یکی از ویژگی های این سبک نیز به شمار می آید. در بناهای سنتی عربی از رنگ هایی مانند سبز، آبی و … استفاده ی بسیار زیادی میشد زیرا که این رنگ ها، رنگ های پایه و اصلی معماری اسلامی بودند.

با گذشت زمان و مدرن تر شدن فرهنگ اعراب، معماری عربی نیز کمی مدرن تر شد و امروزه معمولا بناها با نماهای ساده و تک رنگ ساخته می شوند. البته که سبک های سنتی عربی نیز همچنان طرفداران بسیار زیادی دارد و از آن سبک ها در فضاهای داخلی و خارجی نیز استفاده می شود.

رنگ های کاربردی در معماری عربی

متریال های پرکاربرد در معماری عربی

در معماری عربی از متریال های بسیار مختلفی استفاده می شود که در این بخش این موارد را به شما معرفی می کنیم.

کاشی و سرامیک

کاشی عربی اصلی ترین متریالی است که در معماری عربی استفاده می شود و اگر به بناهایی که با این سبک معماری ساخته شده اند دقت کنید متوجه می شوید که هیچ بنای عربی ای بدون استفاده از کاشی و سرامیک ساخته نشده است و اکثرا با این متریال تزیین شده اند.

گچ

گچ نیز از دیگر متریال های ساختمانی ای است که در بناهای با سبک عربی استفاده زیادی می شود به صورتی که از این متریال با طرح های بسیار زیبا و سبک های مراکشی در این بناها به کار می رود.

سنگ

سنگ نیز از متریال های بسیار مهم در معماری عربی است و همانند کاشی در اکثر بناهایی که در آنها معماری عربی به کار رفته است دیده می شود، از سنگ معمولا برای قسمت های کف، ازاره و … استفاده می شود.

کاشی عربی

ما که هستیم و چه کمکی می توانیم به شما بکنیم؟

خب تا به اینجا سعی کردیم تمامی مواردی که مربوط به معماری عربی هستند را برای شما به صورت کامل توضیح دهیم و شما را با این سبک معماری آشنا کنیم.
حالا قصد داریم به شما توضیح دهیم که گروه ما چه کمکی در استفاده از این سبک معماری می تواند به شما بکند. ما یک گروه کارخانجاتی تولید کاشی و سرامیک های آنتیک و دست ساز هستیم که کاشی های مراکشی و عربی و … را تولید و به سراسر ایران و جهان ارسال می کنیم.

ما در وبسایتمان تکسچر کاشی های سنتی را به صورت رایگان قرار داده ایم و شما می توانید از این تکسچر ها در طراحی خود استفاده کنید و پس از تایید کارفرما سفارش تولید همان طرح کاشی را به ما بدهید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید از طریق شماره تلفن 09153069688 با کارشناسان مجموعه ما در تماس باشید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 20 =

مشاوره و خرید