امتیاز دهید post

کاشی عربی یکی از زیباترین و نفیس ترین نوع کاشی های تزئینی است که در گذشته فقط در معماری های عربی استفاده می شد اما امروزه آثار آن را در کل خاورمیانه و حتی اروپا نیز مشاهده می کنیم. کاشی عربی ویژگی های بسیار زیادی دارد که قصد داریم در این مقاله به بررسی کامل این ویژگی ها بپردازیم پس اگر قصد خرید کاشی عربی را دارید یا مشتاق هستید اطلاعاتی در مورد این متریال زیبا داشته باشید حتما این مقاله را به صورت کامل بخوانید. در اول مقاله بهتر است قبل از بررسی هر چیزی نگاهی به تاریخچه معماری عربی و نقش کاشی عربی در آن بیندازیم.

کاشی_عربی

معماری عربی

در دنیای دکوراسیون سبک های بسیار متفاوتی مانند معماری مراکشی، معماری اسپانیایی، معماری یونانی و معماری عربی و … وجود دارند که هر کدام زیبایی های بسیار زیادی دارند و در محیط های خاص خود استفاده می شوند. سبکی که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم سبک معماری عربی است. معماری عربی یکی از زیباترین نوع معماری ها در کل دنیاست.

در واقع به صورت کلی معماری های ایرانی و ترکی و مراکشی و … که امروزه مشاهده می کنید همگی برگرفته از معماری عربی است. به طور مثال معماری کشور ما تا پیش از اسلام خیلی متفاوت تر بود و در سبک های دیگری اجرا میشد اما با ورود اعراب به کشورمان، معماری نیز همانند بسیاری از فرهنگ ها و آئین های مان تغییر کرد و به سبک عربی نزدیک تر شد. خب تا به اینجا که با معماری عربی به صورت کلی آشنا شدیم بهتر است دوباره به بررسی کاشی عربی که موضوع اصلی مقاله است برگردیم.

قیمت_کاشی_عربی

رنگ ها و طرح های کاشی عربی

کاشی عربی از نظر طرح و رنگ یکی از نامحدود ترین مصالح ساختمانی است. کاشی های عربی از نظر طرح بندی معمولا به دو سبک تقسیم بندی می شوند اولین سبک طرح های تکرار شونده هستند و دومین طرح ها نیز طرح های اسلامی و مطاطی اند. برای مثال کاشی های سبک مراکشی که یک نوع از کاشی های عربی هستند، جزو دسته طرح های تکرار شونده قرار می گیرند و طرح هایی که در مساجد می بینید که با خط خوش آیاتی از قرآن و یا احادیثی از امامان بر روی آنها نوشته شده است جزو طرح های کتیبه های خط و طرح های اسلامی قرار می گیرند.

قیمت_کاشی_عربی

کاشی عربی همانطور که قبل تر گفتیم امروزه پا به معماری اکثر کشور های دنیا گذاشته است و در معماری کشور ما تا مراکشی، اسپانیا تا مکزیک دیده می شود اما مسئله مهم اینجاست که هر کشوری از این طرح ها در رنگ های مختص فرهنگ و روحیات کشور خود استفاده می کند. برای مثال در کشور ما معمولا از کاشی های سنتی در رنگ های آبی فیروزه ای و سبز و … استفاده می شود.

اما در مراکش کاشی مراکشی در رنگ های کمی تیره تر استفاده می شود مانند قهوه ای و مشکی و در اسپانیا از این کاشی ها در رنگ های بسیار گرم مانند قرمز و نارنجی استفاده می کنند. کاشی عربی همانطور که گفتیم در تنوع طرح و رنگ هیچ محدودیتی ندارد و به همین دلیل است که استفاده از آن در هر نوع معماری ای امکان پذیر است.

خرید_کاشی_عربی

خرید و قیمت کاشی عربی در ایران چگونه است؟

خب تا به اینجا فهمیدیم که معماری عربی چه ویژگی هایی دارد و حتی کاشی های اسپانیایی تقلیدی از کاشی های عربی است. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشه که اگر قصد خرید کاشی عربی با طرح های مراکشی یا اسپانیایی در رنگ های خیلی خاص را داشته باشید باید به کجا مراجعه کنید؟ آیا باید با فروشنده های خارجی ارتباط بگیرید و از آنها خرید انجام دهید؟ جواب خیر است.

در کشور ما تولید کننده هایی وجود دارند که خاص ترین طرح ها و رنگ ها را طبق سفارش تولید و ارسال می کنند. یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان کاشی عربی در کشور ما گروه معماری آرچی لرن است که با بیش از 50 سال سابقه در تولیدات این کاشی ها از محبوب ترین ها در ایران است. هر طرح و رنگی که از کاشی بخواهید قابل تولید است و فقط کافی است عکس طرح را برای این گروه ارسال کنید.

برای خرید کاشی عربی یا استعلام قیمت آن از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا طرح مد نظر خود را داخل یکی از شبکه های اجتماعی برای این شماره تلفن ارسال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

مشاوره و خرید