معرفی بزرگترین تولیدکننده کاشی عراقی در ایران

امتیاز دهید post

کاشی عراقی، یکی از متریال های اصلی معماری عراق!

کاشی عراقی یا به اصطلاح کاشی سنتی عراق یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی در کشور عراق است که امروزه در نمای ساختمان ها و بناها به شدت استفاده می شود. عراق کشوری اسلامی است و بناهای اسلامی تاریخی بسیار زیادی در آن وجود دارد که با کاشی عراقی مزین شده اند. کاشی عراق و کاشی سنتی ایرانی از نظر طرح و رنگ بسیار به هم نزدیک هستند و شباهت های زیادی دارند.

به علت قیمت بالای کاشی عراق بسیاری از مردمان کشور عراق به دنبال خرید کاشی عراقی از تولید کننده های کشور های مجاور مانند ایران هستند که هم کیفیت متریال بالا تر باشد و هم قیمت بسیار بسیار به صرفه تر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های مهم کاشی عراق، طریقه تولید آن و … بپردازیم و در آخر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی عراقی در کشور ایران را به شما معرفی کنیم پس اگر قصد خرید کاشی عراقی را دارید این مقاله را به صورت کامل بخوانید.

کاشی عراقیتاریخچه کاشی عراقی

کاشی عراقی از المان هایی است که در معماری کشور عراق نقش بسیار زیادی داشته و دارد. آثار اولین استفاده از کاشی در کشور عراق به تقریبا 500 سال پیش از میلاد باز می گردد اما فرهنگ استفاده از کاشی عراقی با ورود اسلام به این کشور رونق گرفت و رشد کرد. در پیش از طلوع اسلام در کشور عراق طرح های کاشی عراقی کاملا متفاوت بود و همانند کشور ما با ورود اسلام صنعت معماری این کشور دگرگون شد و تمامی المان ها تغییر کرد. بناهای تاریخی و زیارتی بسیار زیادی در کشور عراق وجود دارد که با کاشی عراقی تزئین شده است مانند صعصعه بن صوحان، مرقد کمیل بن زیاد و مسجد حنانه و … .

خرید کاشی عراقیطریقه تولید کاشی عراقی

کاشی های عراقی معمولا در دو نوع معرق و هفت رنگ تولید و استفاده می شوند که با توجه به آب و هوای بسیار گرمی که این کشور دارد معمولا کاشی عراقی را از نوع معرق می سازند تا در اثر گرما آسیبی نبیند. طریقه ساخت کاشی معرق بدین گونه است که با استفاده از تکه های بریده شده کاشی رنگی طرح کامل می شود و به قدری کاشی سنتی معرق مقاوم است که معمولا سازنده های آن در قرار داد خود عمر این کاشی را با عمر خود یکسان می دانند و در قرار داد قید می کنند که تا روزی که زنده هستند این کاشی آسیبی نخواهد دید.

اگر بخواهیم مثالی برای شما از کاشی های معرق کار شده بزنیم می توانیم به کاشی های کار شده در حرم امام رضا(ع) ، مسجد شیخ لطف الله، حرم امام حسین(ع) و … اشاره کنیم که سال های بسیار زیادی است که دست نخورده اند و هیچ آسیبی ندیده اند. کاشی عراقی هفت رنگ نیز همانطور که می دانید بدین گونه تولید می شود که طرح با استفاده از سوزن روی کاغذ های پوستی وارد می شود و سپس با گرده ذغال روی کاشی سفید وارد می شود و بعد هنرمندان با دست طرح و رنگ کاشی را کامل می کنند و سپس در کوره های سنتی می پزند.

قیمت کاشی عراقمزایا و معایب کاشی عراقی

هر دو نوع کاشی عراقی که به شما معرفی کردیم مزایا و معایب خاص خود را دارند که در این بخش به بررسی آنها خواهیم پرداخت. کاشی عراقی تولید شده با روش معرق مزایای بسیار زیادی دارد.

کاشی معرق در برابر آب و رطوبت، فشار و ضربه، لرزش، گرما و نور خورشید و …. مقاوم است و در هیچ شرایطی آسیب نمیبیند اما در عوض قیمت بالایی دارد و برای بسیاری از عزیزان استفاده از آن مقرون به صرفه نیست، دیگر عیب کاشی معرق سختی و زمان بر بودن تولید آن است که این امر باعث شده هرکسی این روش تولید را انجام ندهد و تولیدکنندگان اندکی وجود دارند که کاشی عراقی با روش معرق تولید کنند.

اما کاشی هفت رنگ قیمت بسیار پایین تری نسبت به معرق دارد و سختی کار بسیار کمتری نیز دارد و زمان کمتری می برد ولی در عوض در برابر آب و رطوبت، فشار و ضربه مقاومت مناسبی ندارد و امکان آسیب وجود دارد. پس اگر به دنبال کاشی ای هستید که در هیچ شرایطی آسیبی نبیند و خیلی مقاوم باشد و بحث های مالی برایتان مطرح نیست پیشنهاد می کنیم خرید کاشی عراقی از نوع معرق را انجام دهید اما اگر به دنبال کاشی زیبا و سنتی با مقاومتی کمی پایین تر و هزینه پایین تر هستید کاشی عراقی هفت رنگ بخرید.

کاشی عراقی آرچی لرنصادرات کاشی به عراق

داشتن مرز زمینی، نزدیک بودن فرهنگ مردم و هزار و یک دلیل دیگر باعث شده بازرگانان ایرانی و عراقی بسیاری از محصولات دو کشور را به همدیگر صادر کنند. کاشی سنتی یکی از مواردی است که در کشور عراق تولیدات خاصی ندارد و به علت کیفیت بالا و قیمت بسیار پایین آن در کشور ما، برای معماران عراقی خرید کاشی سنتی از کشور ما به شدت صرفه دارد و بسیاری از عزیزان به دنبال صادرات این متریال از ایران به عراق هستند.

اگر که به دنبال خرید و صادرات کاشی سنتی از ایران به عراق هستید و یا پروژه ای در کشور عراق دارید و نیاز به متریال سنتی دارید می توانید با متخصصان تیم ما مشورت کنید و به راحتی متریال مورد نظر خود را خریداری کنید و تحویل بگیرید، برای ارتباط با کارشناسان ما فقط کافیست روی دکمه زرد رنگ تماس پایین صفحه کلیک کنید یا در واتس اپ درخواست خود را ارسال کنید.

صادرات کاشی به عراقخرید کاشی عراقی از تولیدکننده ایرانی

همانطور که قبل تر اشاره کردیم کاشی سنتی عراقی شباهت بسیار زیادی به کاشی سنتی ایرانی دارد و از طرفی متاسفانه به دلیل جنگ هایی که در کشور عراق رخ داده است این کشور در تولیدات کاشی سنتی کمی عقب افتاده است. به همین دلیل بسیاری از مردم عرب زبان و یا فارسی زبان کشور عراق به دنبال خرید کاشی عراقی از تولیدکننده های ایرانی هستند اما نمی دانند که از چه کسی خرید خود را انجام دهند که معتبر باشد و محصول با کیفیتی را با قیمت مناسب بتوانند بخرند.

در این بخش قصد داریم یکی از بزرگ ترین تولیدکننده گان کاشی عراقی در ایران را به شما معرفی کنیم که بیش از 50 سال است که در حوزه تولیدات کاشی فعالیت می کند.

گروه معماری سنتی آرچی لرن یکی از با قدمت ترین تولیدکننده های کاشی سنتی در شهر مشهد است که محصولاتی بسیار با کیفیت و تایید شده را با قیمتی بسیار بسیار مناسب تحویل مشتریان عزیز می دهد. برای خرید کاشی عراقی از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا روی دکمه مشاوره رایگان در واتس اپ کنار صفحه کلیک کنید و جزئیات سفارشتان را در واتس اپ ارسال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 13 =

مشاوره و خرید