خرید کاشی رنگی سنتی (قیمت کاشی رنگی 1403)

4.9/5 - (14 امتیاز)

کاشی رنگی

در این مقاله قصد داریم راجب خرید کاشی رنگی سنتی یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی، نکاتی را برای شما شرح دهیم. امروزه برای ساخت و بازسازی بناها مصالح زیادی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید اما  کاشی لعاب دار در فضاهایی که در معرض آب و رطوبت قرار دارند مانند حمام و دستشویی و حوض و آبنما بسیار پر استفاده است.

به طور کلی از این کاشی ها در صنعت معماری سنتی و مدرن، دکوراسیون های داخلی و خارجی، در فضاهای مختلف مانند منازل شخصی، باغ و ویلا، رستوران، مساجد و … استفاده می شود. خرید کاشی سنتی و استفاده از آن در معماری داخلی و خارجی نیازمند داشتن اطلاعات تخصصی است و پیشنهاد میکنیم قبل از ثبت سفارش خرید کاشی سنتی، حتما با کارشناسان ما با شماره 09153069688 تماس حاصل فرمایید.

کاشی_رنگی

تاریخچه کاشی کاری در ایران

قبل از هر چیزی بهتر است نگاهی به تاریخچه و عقبه تولید کاشی و سرامیک در ایران بیندازیم. هنر کاشی کاری از اصیل ترین هنر های ایرانیان از زمان های قبل از میلاد بوده است. این هنر در زمان هخامنشیان در ایران بسیار باب شد. در آن زمان از کاشی رنگی در ساختن نمای کاخ ها و بناها استفاده می کردند. بعد ها با ظهور اسلام در ایران در زمان ساسانیان، این هنر در کشور ما به اوج خود رسید و در نمای مکان های تاریخی و زیارتی مانند مساجد و زیارتگاه ها استفاده می شد. از مکان های تاریخی کاشی کاری شده در ایران می توان به حرم امام رضا (ع)، مسجد جامع اصفهان، کاخ آپادانا و … اشاره کرد.

انواع کاشی رنگی از نظر روش ساخت

کاشی رنگی از نظر روش ساخت انواع مختلفی دارد که در این قسمت به بررسی آنها و تاریخچه شان در ایران می پردازیم.

کاشی رنگی معرق:

کاشی رنگی معرق از دوران باستان یکی از محبوب ترین کاشی ها در معماری ایرانی اسلامی بوده است. این کاشی ها از چیده شدن قطعه های بریده شده کاشی در کنار هم تشکیل می شوند. در دوره سلجوقیان استفاده از کاشی رنگی معرق در ایران بسیار رونق یافت و ایران به یکی از بزرگترین تولید کنندگان کاشی معرق تبدیل شد. در آن زمان شهرهای اصفهان و تبریز و مشهد از مهمترین تولید کنندگان این کاشی ها در ایران بودند. در دوره تیموری این صنعت در ایران به اوج خود رسید که این کاشی ها در طرح های گل و مرغ و بندهای اسلیمی و کتیبه های خط تولید می شد.

کاشی رنگی هفت رنگ:

کاشی هفت رنگ از کاشی های خشتی یعنی چهارگوش تشکیل شده است که اندازه ی آنها 15 در 15 است که با کنار هم قرار گرفتن آنها نقش کاشی کامل می شود. کاشی هفت رنگ از اواخر دوره تیموری و اوایل صفویه در ایران ابداع شد. این کاشی های به دلیل ارزان تر بودن نسبت به کاشی های معرق خیلی سریع محبوب و جایگزین کاشی معرق شدند.

در دوره ساسانی با ظهور اسلام در ایران و با بوجود آمدن مکان های زیارتی بسیار زیاد، استفاده از کاشی رنگی هفت رنگ بسیار باب شد و  در نماهای خارجی و داخلی بسیار پر استفاده بود. امروزه نیز از این کاشی ها در مکان های مختلف، نماهای داخلی و خارجی استفاده می شود.

کاشی_رنگی

کاشی رنگی معقلی:

استفاده از کاشی رنگی معقلی امروزه در نماها کمی کاهش یافته. این کاشی ها ابعاد بسیار کوچکی دارند و زمانی که در کنار هم قرار بگیرند نما را کامل و زیبا می کنند. این نوع کاشی کاری پس از ظهور اسلام در ایران رواج یافت و برای زیبا سازی نما ها ، بیشتر در قسمت های خارجی و داخلی مساجد مورد استفاده قرار می گرفت. کاشی معقلی مزایای زیادی نسبت به معرق دارند. یکی از آن ها قیمت بسیار پایین تر است و دیگری زمان کمتر برای نصب. معقلی که ترکیب کاشی لعابی و آجر است، در برابر تغییرات آب و هوا و دما بسیار مقاوم هستند.

انواع کاشی رنگی از نظر کاربرد

کاشی های سنتی رنگی همانطور که گفتیم در مکان های مختلفی در دکوراسیون های داخلی و خارجی استفاده می شوند. کاشی رنگی از نظر کاربرد و استفاده به چند دسته تقسیم می شوند که در این بخش آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

کاشی رنگی کف:

کف معمولا در معرض ساییدگی، فشار و ضربه است و همچنین تماس زیادی با رطوبت دارد، به همین دلیل باید حتما برای کف متریالی استفاده شود که در برابر این موارد مقاوم باشد. برای استفاده در کف، بهترین گزینه استفاده از سرامیک است. سرامیک با توجه به اینکه در موقع پرس شدن فشار بیشتری بهش وارد می شود در برابر ضربه مقاوم تر است و همچنین نسبت به کاشی رنگی جذب آب کمتری نیز دارد که باعث می شود در مقابل آب و رطوبت مقاوم تر باشد.

اما کاشی ها نیز مزیت هایی نسبت به سرامیک دارند، مثلا یکی از مهم ترین مزیت های کاشی تنوع در رنگ و طرح آنهاست. کاشی رنگی با طرح ها و رنگ های جذابی که دارد باعث جذاب تر شدن نما می شوند، اگر قصد استفاده از کاشی رنگ در کف را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از کاشی پرسلان است.

کاشی_رنگی

کاشی رنگی آشپزخانه:

آشپزخانه از فضاهایی است که معمولا زمان زیادی را در آن می گذرانیم و در نمای خانه به شدت تاثیرگذار است. کاشی های لعاب دار با توجه به اینکه در مقابل حرارت و رطوبت و آب مقاوم هستند یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه هستند. البته برای کف آشپزخانه استفاده از سرامیک را پیشنهاد می کنیم زیرا بدنه بسیار مقاوم تری دارند و اما برای استفاده در دیوار و بدنه مناسب نیستند و استفاده از کاشی رنگی در این قسمت ها مناسب تر است.

برای انتخاب کاشی آشپزخانه علاوه بر قیمت باید به یک سری موارد دیگر هم توجه داشته باشیم مثلا هر طرحی برای آشپزخانه مناسب نیست و یا اگر مثلا فضای آشپزخانه شما کوچک است نباید از کاشی با ابعاد بزرگ استفاده کنید زیرا فضای شما را کوچک تر نشان می دهد. در حال حاضر قیمت کاشی مدرن برای آشپزخانه بسیار مناسب است و در عین حال بسیار زیبا، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید کاشی رنگی آشپزخانه، با کارشناسان ما با شماره 09153069688 برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.

کاشی_رنگی_ساده

کاشی رنگی بین کابینتی:

کاشی هایی که بین کابینت ها به کار می روند معمولا باید دارای ویژگی هایی باشند که یکی از آنها مقاومت در برابر حرارت است. زمانی که کاشی سرد و گرم می شود ترک برمیدارد و به اصطلاح به کاشی شک وارد می شود. پس کاشی رنگی بین کابینتی باید تست های مقاومت در برابر حرارت را گذرانده باشد. ویژگی دیگری که کاشی بین کابینتی باید دارا باشد مقاومت در برابر ضربه است.در آشپزخانه اجسام تیز مانند کارد و چنگال وجود دارد که احتمال برخورد آنها با کاشی ها بسیار زیاد است.

ما کاشی ها را با لعاب مرغوب در دمای بالای 1000 درجه سانتی گراد می پزیم که باعث مقاومت آنها در برابر ضربه می شود. نکته بسیار مهم در کاشی رنگی بین کابینتی مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب است. فضای بین کابینت ها و اطراف اجاق گاز در معرض آلودگی و چربی است که باید حتما هر چند وقت یکبار شسته شود پس اگر از این کاشی ها در بین کابینت ها استفاده می شوند حتما باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند.

خرید_کاشی_رنگی

کاشی رنگی سرویس بهداشتی:

ترجیح بسیاری از معماران و کارفرمایان استفاده از کاشی رنگی سرویس بهداشتی به جای سنگ های گران قیمت است. چرا که زیبایی کاشی های رنگی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست، اما حتما به این ویژگی های کاشی توجه داشته باشید.

_ مقاومت در برابر سایش: به علت پر رفت و آمد بودن این فضا، حتما دقت کنید که کاشی های رنگی سرویس مقاومت سایشی مناسبی داشته باشد.

_ ابعاد کاشی: سرویس بهداشتی نیاز به کاشی با ابعاد متوسط و کوچک دارد. از آنجایی که این فضاها کوچک تر از فضاهای دیگر هستند کاشی با ابعاد بزرگ به لحاظ زیبایی که مناسب نیست بماند، ایمنی هم ندارد. وقتی کاشی رنگی با ابعاد کوچک تر استفاده می شود از سر خوردگی جلوگیری می کند.

_ جذب آب پایین: سرویس های بهداشتی به شدت در معرض رطوبت قرار دارند، هنگام خرید کاشی رنگی سرویس به این مسئله دقت ویژه ای داشته باشید، چرا که در کاشی با جذب آب بالا رطوبت نفوذ می کند و به مرور لعاب کاشی می پرد و از بین می رود.

فروش_کاشی_رنگی

کاشی رنگی استخری و حوض:

کاشی های رنگی تنها در دکوراسیون های داخلی استفاده نمی شوند و در محیط های باز مانند استخر و حوض هم بسیار پر استفاده اند. با انتخاب طرح های سنتی برای استخر و حوض می توانید محیطی مرفه و جذاب داشته باشید. همچنین پیشنهاد ما برای استخر و حوض استفاده از کاشی مراکشی است که با طرح های زیبا و رنگ های گرم، فضایی زنده می سازد. از طرفی کاشی استخر باید در مقابل سرما و یخزدگی مقاومت بالایی داشته باشد که محصولات ما از همه نظر تست و تایید شده اند. برای سفارش کاشی رنگی از طریق گروه معماری آرچی لرن می توانید با شماره 09153069688 تماس حاصل فرمایید.

کاشی رنگی مراکشی

یکی از کاشی هایی که در این مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم کاشی رنگی مراکشی است که استفاده از آن را در نماهای خارجی و داخلی مخصوصا آشپزخانه به شدت توصیه می کنیم. همانطور که از نام این کاشی ها پیداست، طرح های آن سبک مراکشی دارند که اکثرا با طرح های هندسی تولید می شوند. مراکش یکی از کشور هایی است که در آن هنر از دوران باستان بسیار رشد کرده و آثار هنری و تاریخی بسیار زیادی در این کشور از آن زمان به جا مانده است. یکی از مهم ترین صنایع هنری کشور مراکش تولید کاشی سنتی است.

استفاده از کاشی مراکشی به خاطر رنگ ها ی شاد و گرم مانند سبز و زرد و قرمز و همخوانی با سایر المان های طراحی منطبق بر سبک مراکشی تا اندازه زیادی بر انرژی فضا تاثیر می گذارد بنابراین خرید کاشی مراکشی و استفاده متنوع از آن در دکوراسیون های داخلی بسیار رایج است. گروه معماری سنتی آرچی لرن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی مراکشی در کشور است که انواع کاشی های مراکشی مناسب برای بدنه، کف، استخر و … توسط این گروه به صورت عمده تولید می گردد. قیمت این کاشی ها در مجموعه آرچی لرن از 680.000 تومان تا 740.000 تومان است.

کاشی_رنگی_سنتی

کاشی رنگی ساده

کاشی رنگی ساده یا تک رنگ از گذشته بسیار پر کاربرد بوده و در معماری مدرن هم جایگاه ویژه ای دارد. برای ساخت کاشی هفت رنگ کاشی های سفید را روی زمین می چینند، و هنرمند تصویر را مانند یک بوم بر روی آنها نقاشی می کند. اما در ساخت کاشی معرق که در ایران عقبه ای 1000  دارد تعداد زیادی کاشی رنگی ساده در رنگ های مختلف تهیه و از هر کدام طبق رنگ آمیزی طرح، برشی زده و در کنار هم می گذارند تا تصویر کامل شود.

در کاشی کاری مدرن امروزی هم برای تهیه طرح های معروفی مثل کاشی مترویی، کاشی پولکی و … ابتدا کاشی رنگی ساده را در ابعادی مثل 60*30 تولید می کنند و برش های مورد نظر را با واترجت می زنند.

کاشی رنگی آبی

در گذشته برای ساخت لعاب کاشی آبی از سنگ لاجورد که در افغانستان به صورت وسیع استخراج می شود استفاده می کردند. البته کبالت و حتی سنگ آزوریت هم ازدوران باستان برای صنعتگران شناخته شده بوده است. بعضی رنگ های آبی هم از گیاه وسمه گرفته می شده است. اما امروزه برای ساخت طیف های مختلف کاشی آبی دست کاملا باز است با ترکیبات شیمیایی موجود خیلی راحت لعاب آبی فیروزه ای، لاجوردی، درباری، آسمانی و غیره را می توان ساخت.

کاشی_رنگی_کوچک

کاشی رنگی فیروزه ای

رنگ فیروزه ای یکی از دوست داشتنی ترین رنگ های جهان است. این رنگ در صنعت های مختلفی به کار می رود که یکی از آنها صنعت کاشی است. همه ما زمانی که اسم کاشی رنگی یا کاشی سنتی را می شنویم رنگ آبی فیروزه ای در ذهنمان می آید چرا که از قدیم این رنگ در کاشی های رنگی پر استفاده ترین رنگ بوده است.

و اکثر بناهای زیارتی مانند مساجد در طیف این رنگ کاشی کاری شده اند و گنبد های حرم امامان نیز اکثرا با کاشی فیروزه ای مزین شده اند. اما امروزه از کاشی فیروزه ای در نماهای داخلی مثل حمام و سرویس بهداشتی و استخر و حوض و … و مکان های مدرن مثل هتل ها و رستوران ها و … هم استفاده میشود.

کاشی_رنگی_سنتی

کاشی رنگی لاجوردی

لاجوردی یکی از مدرن ترین و پر استفاده ترین رنگ های کاشی رنگی در حال حاضر است. این رنگ از سنگ لاجورد که معادن آن در ایران و افغانستان وجود دارد نشات گرفته است. در هر کجای دنیا و در هر مکانی که از کاشی رنگی سنتی استفاده شده باشد غیرممکن است که این رنگ را داخل آن نتوان پیدا کرد.

معمولا از این رنگ در نماهای داخلی و خارجی مدرن نیز استفاده می شود. رنگ لاجوردی را در بسیاری از زبان های دنیا از جمله فرانسوی و انگلیسی به آبی ایرانی می شناسند و مشخصا در انگلستان از سال 1966 میلادی، معادل 354 سال قبل به آبی ایرانی معروف است. از همین جهت در اروپا به محض دیدن کاشی لاجوردی همه به یاد ایران می افتند.

خرید_کاشی_رنگی_سنتی

کاشی رنگی سبز

در طول سال های اخیر و با مدرن شدن زندگی مردم، استفاده از کاشی سبز در نماها بسیار شدت یافته و در اکثر مکان ها و نماهای مدرن مانند رستوران ها و کافی شاپ ها و حتی استودیو های عکاسی و فیلم برداری استفاده می شود. از محبوب ترین سبزهای صنعت کاشی، سبز کله غازی است که از ترکیب رنگ سبز و جوهر مسی درست شده است.

این کاشی های خاص در ایران کمی کمیاب هستند و به دلیل وجود فرمول های خاص در تولید آن هر تولید کننده ای قادر به تولید کاشی کله غازی نیست. برای ثبت سفارش و خرید این کاشی ها از طریق گروه معماری آرچی لرن با شماره 09153069688 تماس حاصل فرمایید یا طرح انتخاب خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال فرمایید.

قیمت_کاشی_رنگی

کاشی رنگی مشکی

برای استفاده از کاشی مشکی در دکوراسیون داخلی و نما هیچ محدودیتی وجود ندارد. چه فضای آشپزخانه باشد چه فضای پذیرایی، این رنگ کماکان شیک و منحصر به فرد است. فقط دقت داشته باشید همانطور که این رنگ باعث ایجاد تضاد و بهتر دیده شدن مبلمان و چیدمان وسایل می شود، اگر محیط داخلی کوچکی دارید در استفاده از رنگ مشکی زیاده روی نکنید که فضا کوچک به نظر نرسد.

کاشی_رنگی_کف

کاشی رنگی طوسی

کاشی رنگی طوسی در دو رنگ طوسی روشن و تیره تولید می شود. از رنگ طوسی روشن معمولا در کف پذیرایی استفاده می شود که رنگی آرامش بخش و مدرن است که باعث زیبایی بسیار زیاد محیط منزل می شود. این رنگ باعث بزرگتر دیده شدن و همچنین خلوت تر بودن فضای پذیرایی خانه شما می شود. استفاده از کاشی با رنگ طوسی تیره در نماهای داخلی بسیار رایج است. با توجه به اینکه این رنگ کثیفی و گرد و غبار را خیلی کمتر نشان می دهد محبوبیت بیشتری یافته و در مکان های مدرن مانند هتل ها و رستوران ها استفاده ی زیادی دارد.

خرید_کاشی_رنگی

قیمت و خرید کاشی رنگی

با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کسب و کار ها دگرگون شدند و پیشرفت کردند و امروزه اکثر خرید و فروش ها به صورت آنلاین انجام می گردد. یکی از صنعت هایی که با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت زیادی داشت کاشی بود. در گذشته معماران و اشخاصی که قصد استفاده از کاشی سنتی در نما را داشتند باید برای خرید این کاشی ها به شهر هایی مثل مشهد، یزد، اصفهان و یا یزد می رفتند و حضورا کاشی را خریداری می کردند.

اما امروزه با پدیدار شدن کسب و کارهای اینترنتی شما می توانید سفارشی خرید کاشی رنگی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. پیشنهاد ما خرید کاشی رنگی از گروه معماری سنتی آرچی لرن است که با بیش از 50 سال سابقه در حوصله تولیدات کاشی و سرامیک سنتی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در ایران می باشد. برای ثبت سفارشی می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس بگیرید و یا طرح انتخابی خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید و سفارش خرید کاشی خود را ثبت کنید.

 

منابع:

A Guide to Glazed Vs. Unglazed Tile

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

مشاوره و خرید