کاشی سنتی کرمان (قیمت کاشی سنتی کرمان 1402)

5/5 - (1 امتیاز)

خرید کاشی سنتی کرمان

از دیرباز شهر کرمان یکی از بزرگترین مصرف کننده های کاشی های سنتی قدیمی بوده و هست. اکثر بناهای تاریخی و اسلامی کلانشهر کرمان با کاشی سنتی کرمان تزئین شده اند و این شهر نمای بسیار زیبا و نوستالژیکی دارد. سالانه حدود 200 هزار توریست خارجی و داخلی از کشور های فرانسه و ایتالیا و آلمان و اسپانیا و همچنین هموطنان عزیزمان از شهر های دیگر به این شهر سفر می کنند.

تا از مکان های تاریخی این شهر که با کاشی های سنتی تزئین شده اند و اصالت ایرانی را در معماری نمایش می دهند دیدن کنند. قالی کرمان، پته دوزی، ساخت ظروف مسی و البته کاشی سنتی کرمان را به یک گنجینه هنری در ایران تبدیل کرده است. در این مقاله قصد داریم بیشتر با صنعت تولید کاشی سنتی کرمان آشنا شویم و نکاتی که قبل از خرید کاشی سنتی باید به آنها توجه کنید را برای شما بازگو کنیم.

کاشی سنتی کرمان

بازار خرید و فروش کاشی سنتی کرمان

کرمان شهری است در جنوب شرقی ایران و یکی از کلانشهرهای مهم و استراتژیکی کشورمان با معماری ایرانی اصیل و غنی. کرمان به دلیل وجود دانشگاه های بسیار زیاد و مراکز آموزش تخصصی به یکی از قطب های علمی ایران تبدیل شده است. وجود تاریخچه بسیار زیاد و مساجد و مراکز تاریخی متعدد باعث شده کاشی های سنتی کرمان در نماهای ساختمان ها بیشتر به چشم بخورد. به دلیل کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب این کاشی ها، محبوبیت استفاده از کاشی های لعاب دار در معماری های این شهر افزایش یافته و بازار فروش و خرید کاشی سنتی کرمان بسیار داغ شده است.

کاشی_سنتی_کرمان

تاریخچه شهر کرمان

بهتر است پیش از صحبت درباره کاشی سنتی کرمان کمی درباره تاریخچه این شهر و اتفاقاتی که در آن رخ داده است بدانیم. کرمان از قدیمی ترین و با اصالت ترین شهرهای ایران است. این شهر در تاریخ با نام های کرمانیا و کرمانا و گواشیر نیز شناخته می شد. نام کرمان را در کتیبه های حکومت هخامنشیان می توان دید که در آن زمان این  شهر محل تهیه چوب “یاک” برای ساخت کاخ ها بود.

کاشی_سنتی_در_کرمان

در کتاب شاهنامه، فردوسی در بخش پادشاهی اشکنیان از کرمان با نام کجاران یاد کرده است و دلیل تغییر نام آن به کرمان را اینگونه بیان کرده است :

“چو یک چند بگذشت بر هفتواد     به آواز آن کرم کرمان نهاد”

قلعه دختر و قلعه اردشیر از قدیمی ترین آثار تاریخی به جامانده شهر کرمان هستند که متعلق به دوران حکومت اشکانیان است.

کاشی_کرمان

تاریخچه کاشی سنتی در کرمان

کاشی کاری در کرمان تاریخچه بسیار طولانی ای دارد که گنجاندن تمام آن تاریخچه در این مقاله امکان پذیر نیست اما سعی کردیم خلاصه ای از تاریخچه کاشی سنتی کرمان را در چند خط برای شما شرح دهیم. قدمت و تاریخچه کاشی کاری در کرمان به دوران پیش از اسلام بر می گردد، اما با ظهور اسلام در ایران و با بوجود آمدن مساجد متعدد و کاروانسراها با معماری ایرانی اسلامی مانند مجموعه گنجعلی خان و مجموعه ابراهیم خان و مسجد ملک و مسجد جامع کرمان و آتشکده کرمان استفاده از کاشی سنتی بسیار رونق یافت و پیشرفت کرد.

خرید_کاشی_سنتی_در_کرمان

تنوع طرح بندی کاشی سنتی کرمان

کرمان به تولید کاشی های سنتی هفت رنگ معروف است و یکی از قطب های تولید کاشی هفت رنگ در ایران است. این کاشی ها معمولا در نمای مساجد و مکان های تاریخی به کار رفته است. به دلیل وجود تاریخچه بسیار طویل و حکومت کردن شاه های بسیار متعدد بر کرمان، این شهر یک شهر بسیار تاریخی در ایران محسوب می شود و طرح های کاشی های سنتی کرمان نیز اکثرا مینیاتوری و روایت گر تاریخ این شهر می باشد.

فروش_کاشی_سنتی_کرمان

مشاوره خرید کاشی سنتی کرمان

کاشی های سنتی قدیمی در طرح ها و رنگ های بسیار متعدد تولید می شوند و باید در انتخاب طرح و رنگ و ابعاد آنها نسبت به فضای مورد نظر خود بسیار دقت کنید تا کاشی مناسب با فضای خود را خریداری کنید. متخصصان گروه معماری ایرانی آرچی لرن در خدمت شما هستند تا برای خرید کاشی سنتی کرمان شما را راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره فقط کافیست با شماره 09153069688 تماس حاصل فرمایید.

کاشی_سنتی_کرمان

خرید آنلاین کاشی سنتی کرمان

برای خرید کاشی سنتی کرمان به صورت آنلاین می توانید طرح مورد نظر خود را به شماره 09153069688 در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید و با رنگ و ابعاد مورد نظر تحویل بگیرید. ما در مجموعه آرچی لرن به نمایندگی از خریداران و مشتریان عزیز هماهنگی های لازم برای باربری در ابعاد و حجم های متخلف را انجام می دهیم. کاشی های با حجم کم به ترمینال آدینه کرمان ارسال می شوند، متراژ های تا 100 متر با نیسان و متراژ های بالاتر با کامیون و تریلی ارسال می گردد.

 

منابع:

ویکی پدیا: کرمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یازده =

مشاوره و خرید