5/5 - (7 امتیاز)

نرخ دستمزد کاشی کاری 1403

نرخ دستمزد کاشی کاری یکی از مهم ترین مباحث در حوزه کاشی است، که امروز در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم. نرخ دستمزد کاشی کاری 1403 به نسبت پارسال حدود 20 تا 30 درصد افزایش داشته است. اما در عین حال همه قیمت های قید شده به شرایط محیطی، متراژ، جنس کاشی و سرامیک، مهارت استاد کار و غیره بستگی دارد و برای آگاهی کلی از قیمت ها می باشد و ملاک حتمی و قطعی نیست.

امروزه با پیشرفت صنعت کاشی و کاشی کاری در کشور ما، افراد زیادی هستند که به این صنعت وارد شدند و در این حوزه فعالیت می کنند. متاسفانه با توجه به اینکه نظارتی خاصی وجود ندارد هر شخصی نرخ و هزینه مد نظر خود را برای انجام کار اعلام می کند به همین دلیل ما به عنوان متخصص و تولیدکننده در این این زمینه وظیفه خود دانستیم که یک مقاله جامع و کامل درباره عوامل تاثیرگذار بر نرخ دستمزد کاشی کاری خصوصا کاشی کاری ایرانی بنویسیم و لیست قیمت کاملی را برای شما بگذاریم.

نرخ_دستمزد_کاشی_کاری_1403

عوامل موثر بر نرخ دستمزد کاشی کاری

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم، قیمت کاشی به هزار و یک عامل بستگی دارد و عوامل زیادی وجود دارند که در قیمت آن تاثیرگذارند و این موضوع در نرخ دستمزد کاشی کاری نیز صدق می کند و عوامل بسیار زیادی وجود دارند که در قیمت دستمزد کاشی کاری تاثیر می گذارند که در این مقاله ما سعی کردیم مهم ترین های این عوامل را برای شما لیست کنیم و توضیح دهیم.

نصب بر روی دیوار یا بدنه؟

نرخ دستمزد کاشی کاری بر روی دیوار و کف با هم بسیار متفاوت است و در کل نصب کاشی بر روی سطوح عمودی بسیار سخت تر از سطوح افقی است و قیمت نصب آنها نیز با هم متفاوت است و طبیعتا نرخ دستمزد کاشی کاری در سطوح افقی مانند کف پایین تر از دیوار هاست.

قیمت_کاشی_کاری

نصب در فضای خارجی یا داخلی؟

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ دستمزد کاشی کاری محیط و فضایی است که قصد نصب در آنجا را دارید. قیمت های اعلام شده توسط اتحادیه همگی برای فضاهای داخلی است و برای نصب در فضاهایی مانند نما، راه پله و .. قیمت بسیار تفاوت دارد و بالا تر است.

نصب کاشی با چه ابعادی؟

صد در صد تاثیرگذار ترین عامل تاثیرگذار بر نرخ دستمزد کاشی کاری ابعاد کاشی ای است که قصد نصب آن را دارید. بر خلاف قیمت کاشی که معمولا هر چه کوچک تر باشد گران قیمت تر است، در نصب کاشی هر چه کاشی بزرگ تر باشد نصب سخت تر و دشوار تر است و طبیعتا قیمت نصب نیز بالاتر است.

قیمت_کاشی_کاری

نصب در چه نوعی؟

در نرخ دستمزد کاشی کاری یکی از تاثیرگذار ترین عوامل نوع نصب کاشی هاست. ما روش های مختلفی برای نصب کاشی ها داریم که رایج ترین آنها روش دوغابی (ملاتی) و روش چسبی است. هر کدام از این روش ها برای محیط و کاشی های خاص خود مناسب هستند و در جاهای مختلفی به کار می روند اما به صورت کلی روش دوغابی با توجه به اینکه زحمت بسیار بیشتری نسبت به روش چسبی دارد قیمت بالاتری در نصب دارد و گران تر است.

قیمت_نصب_کاشی

نصب کاشی ساده یا طرح دار؟

بر خلاف تصور بسیاری از عزیزان و متخصصان که فکر می کنند نصب هر نوع کاشی ای یک قیمت است باید بگوییم که این تصور اشتباه است و هر نوع کاشی ای در نرخ دستمزد کاشی کاری متفاوت است. نصب کاشی طرح دار بسیار کار تخصصی و سختی است که باید نقوش و طرح های کاشی ها با یکدیگر هماهنگ باشند و یک نما را کامل کنند اما بر خلاف این کاشی ها، کاشی های تک رنگ و ساده نیازی به تخصص خاصی ندارند و به راحتی در کنار هم نصب می شوند.

نصب کاشی روی ارتفاع؟

در نرخ دستمزد کاشی کاری جزئی ترین موضوعات تاثیرگذار هستند. برای مثال در زمان نصب اگر زیرکار مناسب نباشد و نصاب مجبور شود بر روی زیرکار زمان بگذارد قیمت نصب کاشی بالاتر می رود. یا به طور مثال اگر کاشی را در نما و روی بلندی و ارتفاع بخواهید نصب کنید کار بسیار سخت تر می شود و قیمت نصب بسیار بالا می رود.

به صورت کلی سعی کردیم در این بخش مهم ترین عواملی که در نرخ دستمزد کاشی کاری تاثیر گذار هستند را برای شما شرح دهیم و یک تصور کلی از این موضوعات داشته باشید و با آگاهی کافی اقدام به دریافت نصاب یا نصب کاشی نمایید. در بخش بعدی به صورت کامل نرخ دستمزد کاشی کاری در شرایط مختلف را برای شما نوشته ایم.

نصب_کاشی_هفت_رنگ

نرخ دستمزد کاشی کاری 1403 در شرایط مختلف

نصب کاشی و سرامیک کف با ابعاد متوسط با روش چسبی : 140/000 تومان

نصب کاشی و سرامیک بدنه با ابعاد متوسط با روش چسبی :150/000 تومان

نصب کاشی و سرامیک کف با ابعاد متوسط با روش دوغابی : 150/000 تومان

نصب کاشی و سرامیک بدنه با ابعاد متوسط با روش دوغابی : 160/000 تومان

نصب کاشی و سرامیک بدنه با ابعاد بزرگ با روش دوغابی : 220/000 تومان

نصب کاشی استخری : 250/000 تا 500/000 تومان

نصب کاشی گنبد : 1/700/000 تومان

نصب کاشی زیر سقف : 750/000 تومان

نصب کاشی هفت رنگ : 650/000 تومان

نصب کاشی مسجدی : 650/000 تومان

نصب کاشی مترویی : 400/000 تومان

نصب کاشی طرح دار : 400/000 تومان

نصب کاشی راه پله : 400/000 تومان

قیمت_نصب_کاشی

تغییر نرخ دستمزد کاشی کاری 1402 به نسبت 1403

قیمت نصب کاشی هم مثل مصالح و تمامی اجناس مصرفی شامل افزایش قیمت می شود. نرخ دستمزد کاشی کاری هم از این قاعده مستثنی نیست و با افزایش 20 تا 30 درصدی نسبت به سال قبل مواجه است. کاشی ها و نوع کاشی کاری ها بسیار با هم متفاوتند و قیمت های متفاوتی هم دارند اما در تعریف کلی ویکی پدیا : ” کاشی‌کاری به معنی پر کردن یک صفحه با مجموعه‌ای از اشکال هندسی است، به نحوی که این اشکال نه برهم برآیند و نه شکافی بین‌شان ایجاد شود. کاشی‌کاری می‌تواند تنها بخشی از سطح یک صفحه، یا دیگر سطوح هندسی را در بر بگیرد “.

حال آنکه در توافق طرفین، تعاریف باید مشخص و واضح باشد تا بتوان نرخ دستمزد کاشی کاری را مشخص کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

مشاوره و خرید