کامل ترین راهنمای خرید کاشی ترکی به زبان فارسی!

امتیاز دهید post

اگر به دنبال استعلام قیمت و یا خرید کاشی ترکی هستید و از طریق جستجو در گوگل وارد این صفحه شده اید تبریک می گوییم، گوگل شما را وارد کامل ترین راهنما برای خرید کاشی های ترکی کرده است. کاشی سنتی ترکی یکی از زیباترین متریال های کاربری سنتی است که امروزه فقط در کشور ترکیه استفاده نمی شود و از طرح های آن در محیط های سنتی در تمام کشور های دنیا استفاده می شود.

کاشی های ترکی در طرح های بسیار زیبا و جذاب نزدیک به طرح های سنتی کشور ما و در رنگ های آبی و بادمجانی و … تولید می شود که در ادامه دقیق تر به بررسی این طرح و رنگ های جذاب خواهیم پرداخت. این مقاله به شما در یافتن این متریال زیبا و جذاب با بالا ترین سطح کیفیت و قیمتی بسیار مناسب کمک می کند پس اگر قصد خرید کاشی ترکیه را دارید این مقاله را به صورت کامل مطالعه نمایید.

کاشی_ترک

معماری ترکی از گذشته تا به الآن

کشور ترکیه جزو کشور های پیشتاز در عرصه معماری است و با توجه به تاریخ کهن و عظیمی که دارد به یکی از بزرگ ترین کشور ها از نظر توریستی تبدیل شده است و سالانه مردمان بسیاری برای تماشای معماری زیبا و متریال های آنتیک مانند کاشی های ترکی به این کشور سفر می کنند. معماری ترکیه در اصل به زمان عثمانی بر می گردد و اکثر بناهای تاریخی ای که در این کشور مشاهده می کنید مانند کاخ دولما باغچه و کاخ توپکانی و مسجد آبی و مسجد رستم پاشا و … مربوط به معماری عثمانی است.

در آن زمان استفاده از کاشی ترکی با طرح های سنتی بسیار رایج بود و اکثر بناهای ساخته شده با کاشی و آینه تزئین شده اند. معماری این کشور تا سال های 1930 به همین گونه ادامه داشت و پس از شکل گیری جمهوری ترکیه، معماری این کشور کم کم به سمت مدرن شدن حرکت کرد و با به میان آمدن معماران غربی از کشور های آلمان و فرانسه و ایتالیا و … معماری این کشور به کل عوض شد و تغییر کرد.

با به وجود آمدن این تغییر در معماری، بسیاری از صنعت های این کشور مانند تولیدات کاشی ترکی و … نیز تغییر کردند و در طرح ها و رنگ های مدرنی تولید شدند، هر چند که تولیدکنندگان بسیاری نیز همچنان در حال تولید این متریال زیبا هستند و خوشبختانه این کاشی ها خواهان بسیاری نیز دارد.

کاشی_ترکی

رنگ ها و طرح های در خرید کاشی ترکی

همانطور که در پاراگراف اول گفتیم طرح ها و رنگ های کاشی ترکی بسیار به کاشی سنتی کشور ما نزدیک است، در این بخش قصد داریم رنگ ها و طرح های رایجی که کاشی ترکی با آنها تولید می شود را مورد بررسی قرار دهیم. رنگ های کاشی سنتی ترکی اکثرا در طیف های رنگ های سرد مانند آبی هستند، رنگ هایی مانند آبی فیروزه ای، آبی لاجوردی یا همان درباری، رنگ های خاص مانند بادمجانی و نارنجی و … در کاشی ترکی بسیار دیده می شوند.

طرح های کاشی ترکی بسیار به کاشی های ایرانی نزدیک است به طوری که تشخیص طرح های ما و طرح های ترکی بسیار سخت است. طرح های این کاشی ها اکثرا در سبک گل و مرغ و یا طرح های تکرار شونده است و گاها هم در طرح های کتیبه خط و آیات قرآنی نیز تولید می شوند. برای محیط های سنتی می توانید از طرح های بسیار جذاب کاشی ترکی مثل گل و مرغ در رنگ های شاد و جذاب مثل آبی و قرمز و سبز استفاده کنید.

کاشی_طرح_ترکی

حمام ترکی

حمام ترکی نیز از دیگر المان های سنتی معماری ترکیه است که به دوران عثمانی بر می گردد و مربوط به آن دوران است. حمام های ترکی شباهت بسیار زیادی به حمام نمره ها و گرمابه های سنتی ایرانی دارند که امروزه ترک ها کمی این حمام ها را مدرن تر کرده اند و آن را به یکی از محبوب ترین ویژگی های کشورشان از نظر توریست ها تبدیل کرده اند.

کاشی حمام ترکی یکی از خاص ترین نوع کاشی های ترکی است که در طرح های گل و مرغ و تکرار شونده استفاده شده اند. بعضا در بعضی حمام های ترکی نیز طرح های سنتی مراکشی نیز دیده می شود که به طرح های عربی بسیار نزدیک است. باید گفت که از مهم ترین دلایل زیبایی حمام ترکی همان کاشی حمام ترکی است که باعث جذابیت آن شده است. همچنین رنگ های شاد و گرمی که در این متریال ها استفاده شده است باعث ایجاد احساس صمیمیت در آن محیط می شود.

خرید_کاشی_ترکی

سفارش و استعلام قیمت کاشی ترکی در ایران

تا به اینجا به صورت کامل با کاشی های ترکی آشنا شدید و از جذابیت و زیبایی آن آگاه شدید اما صد در صد الآن این سوال در ذهنتان شکل گرفته است که آیا ما که ساکن ایران هستیم نیز می توانیم خرید کاشی ترکی انجام دهیم و از این متریال زیبا در محیط های سنتی مان استفاده کنیم؟ آیا حتما باید از فروشنده های ترکی خرید کنیم و با قیمت بسیار بالا این کاشی ها را خریداری نماییم؟

جواب خیر است، برای خرید کاشی های ترکی نیازی به رفتن به ترکیه یا گشتن میان فروشنده های ترکی درون اینترنت نیست، تولیدکننده هایی هم در ایران وجود دارند که این متریال زیبا را با کیفیت بسیار مطلوب و قیمت مناسب تولید می کنند. گرچه که تعداد تولیدکنندگانی که درون کشور این متریال های خاص را تولید می کنند کم است.

اما باز تبریک می گوییم، شما وارد وبسایت یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان کاشی های ترکی شدید، گروه ما سال هاست در حوزه تولیدات این متریال های زیبا فعالیت می کند و در خدمت مردم است، بزرگ ترین مزیتی که در خرید این کاشی ها از گروه ما دارید این است که به صورت مستقیم از فروشنده خرید می کنید و دست واسطه ها را از خریدتان حذف می کنید.

کاشی_حمام_ترکی

خرید کاشی ترکی از گروه معماری سنتی آرچی لرن

گروه معماری سنتی آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین تولیدکننده های انواع کاشی های سنتی مثل کاشی ترکی است که محصولات این گروه توسط متخصصان زبده تایید شده هستند و قیمتی بسیار مناسب دارند. برای خرید و استعلام قیمت کاشی ترکی از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا طرح و جزئیات سفارش خود را به این شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =

مشاوره و خرید