کاشی مدرسه چیست؟ (طرح کاشی کاری مدرسه 1403)

5/5 - (7 امتیاز)

کاشی مدرسه

کاشی مدرسه یکی از معروف ترین انواع کاشی است که امروزه در بین مردم بسیار محبوب شده و فرهنگ استفاده از کاشی در نمای مدرسه بسیار جا افتاده است. مدرسه یکی از مکان هایی است که کودکان بخشی از اوقات روز خود را در آن می گذرانند و هر چیزی که در مدرسه باشد در روحیه آنان تاثیرگذار است.

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل درباره اینکه کاشی کاری مدسه از چه نوع است و به چه کاشی هایی گفته می شود صحبت کنیم. همچنین درباره رنگ ها و طرح های این کاشی نیز گفت و گو خواهیم کرد و ویژگی های مثبت آن را برای شما بازگو می کنیم. اگر قصد خرید کاشی مدرسه را دارید و می خواهید از این کاشی در نمای مدرسه استفاده کنید حتما این مقاله را به صورت کامل بخوانید تا آگاهی لازم را پیدا کنید.

کاشی_مدرسه

کاشی مدرسه چیست؟

کاشی مدرسه همان کاشی هایی است که روی آن ها با خط خوش، نوشته های مفهومی بسیار مفیدی از امامان و بزرگان نوشته شده است و همه ما در مدرسه ها آن ها را دیده ایم. آیا این موضوع به فکرتان خطور کرده است که این کاشی چگونه به وجود می آید و تولید می شود؟ کاشی کاری مدرسه در بین معماران و تولیدکنندگان به کاشی کتیبه خط معروف است.

این نوع کاشی از نوع کاشی کاری هفت رنگ تولید می شود و هنرمندان در زمان تولید به اندازه متراژ مورد نظر کاشی با ابعاد مختلف و معمولا 20 در 20 سفید را روی زمین پهن می کنند و با استفاده از قلم مخصوصی نوشته های کاشی را می نویسند. پس از نوشتن متون روی کاشی با استفاده از لعاب رنگ را روی کاشی وارد می کنند و سپس وارد کوره می کنند. به اصطلاح به این کاشی ها کاشی دست ساز نیز می گویند.

کاشی_کاری_مدرسه

طرح ها و رنگ های کاشی کاری مدرسه

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم مدرسه مکانی است که کودکان بخشی از روز خود را در آن می گذرانند و هر چیزی که در مدرسه ببینند در روحیه آنها تاثیرگذار است به همین دلیل باید به رنگ هایی که در نمای مدرسه استفاده می کنید بسیار دقت کنید و یا در زمان خرید کاشی مدرسه، طرحی مناسب با فضای مدرسه سفارش دهید.

کاشی_کاری_مدرسه

علاوه بر طرح های نوشته خط، طرح های اسلامی بسیار زیادی هستند که برای مدرسه می توانید استفاده کنید برای مثال طرح های گل و مرغ و گل و بوته از طرح هایی هستند که در مدرسه کاربرد دارند و باعث زیبایی و معنوی شدن محیط می شوند. رنگ مهم ترین نکته در معماری و دکوراسیون است که اصلا مهم نیست چه فضایی دارید، در هر صورت باید در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید و رنگی متناسب با نوع کاربری و محیط خود انتخاب کنید.

برای اینکه حس شادی و نشاط را در محیط به فرد القا کنید برای محیطی مانند مدرسه می توانید از کاشی مدرسه با رنگ های آبی و سبز در طیف های مختلف استفاده کنید. رنگ آبی خاصیت های درمانی بسیار زیادی دارد و از نظر روانشناسی باعث ایجاد انرژی و نشاط در فرد می شود. خرید کاشی لاجوردی یکی از محبوب ترین ها برای استفاده در محیط مدرسه است که این رنگ باعث ایجاد حس صمیمیت و گرما در محیط می شود. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید کاشی مدرسه حتما با یک دیزاینر و یا متخصص در حوزه دکوراسیون مشورت کنید و رنگ هایی متناسب با فضای خود را انتخاب کنید و بخرید.

طرح_کاشی_کاری_مدرسه

کاشی کاری مدرسه

کاشی کاری مدرسه یکی از فرهنگ هایی است که در مدارس کشور های اسلامی مانند کشور ما بیشتر به چشم می خورد. در کشور ما از طرح های اسلامی و زیبای تکرار شونده مانند گل و مرغ و بوته و … و نوشته های بسیار زیبا و روایت های امامان با خط خوش در کاشی کاری مدرسه استفاده می شود.

استفاده از کاشی در مدرسه نکته ای بسیار مبتکرانه است زیرا کاشی علاوه بر زیبایی بسیار زیادی که دارد ویژگی های بسیار کاربردی مانند مقاومت در برابر آب و حرارت و شوینده های اسیدی و … که در ادامه بیشتر به آن اشاره می کنیم نیز دارد و به گونه ای باعث می شود محیط مدرسه بسیار بهداشتی تر باشد و قابل شست و شو باشد. به عبارتی روش ساخت و طرح کاشی کاری مدرسه برگرفته از الگوی کاشی هفت رنگ است.

کاشی_برای_مدرسه

ویژگی های مهم کاشی مدرسه

علاوه بر طرح و رنگ زیبایی که کاشی مدرسه دارد و نمای جذابی که به محیط شما میدهد ویژگی های مثبت بسیار زیاد دیگری نیز دارد که باعث کاربردی تر شدن آن شده است. برای مثال یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت این کاشی، مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت است که باعث می شود بتوانید از این کاشی در قسمت هایی که در معرض برخورد آب و رطوبت است با خیال راحت استفاده کنید و آن را در نما به کار ببرید.

ویژگی مثبت دیگر این کاشی مقاومت بسیار مناسب آن در برابر حرارت و گرماست که سطح لعابی آن باعث می شود در اثر تابش نور خورشید و گرما و حرارت هیچ صدمه ای به کاشی وارد نشود. نکته ای که در کاشی مدرسه وجود دارد این است که به صورت کلی کاشی ها با توجه به بدنه ظریف و کم قطری که دارند مقاومت کمی در برابر فشار و ضربه دارند و برای استفاده در کف که روی آن رفت و آمد می شود اصلا مناسب نیستند.

اگر در کف متریالی نیاز دارید که در برابر آب و رطوبت، شوینده های اسیدی، گرما و حرارت و فشار و ضربه مقاومت باشد سرامیک بهترین انتخاب برای شماست و می توانید با خیال راحت از آن در کف محیط خود استفاده کنید. سرامیک در زمان ساخت با فشار بیشتری بدنه اش ساخته می شود و به همین دلیل بدنه ای بسیار مقاوم تر نسبت به کاشی دارد.

اگر کف فضای شما محیطی است که احتمال رد شدن ماشین بر روی آن زیاد است بهتر است از کاشی یا سرامیک پرسلانی استفاده کنید که بدنه ای با قطر بالا دارد و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار دارد در حدی که یک نیسان اگر روی آن پارک کند هیچ اتفاقی برای این متریال نمی افتد.

کاشی_مدرسه

راهنمایی برای خرید کاشی مدرسه مرغوب

اگرچه که امروزه تولیدکنندگان و فروشندگان کاشی مدرسه بی شمارند اما همیشه سوال مشتریان عزیز این بوده است که خرید خود را از چه فروشنده یا تولید کننده ای انجام دهیم که از لحاظ قیمت و کیفیت کاشی خیالمان راحت باشد؟ و یا اینکه چطور بفهمیم کاشی کیفیت بالایی دارد یا نه؟ چند نکته وجود دارد که اگر به آن ها دقت نمایید حتما در خرید کاشی مدرسه موفق خواهید بود. اولین نکته اینکه اگر می خواهید قیمت کاشی مدرسه برای شما پایین تر تمام شود از شهر هایی مانند مشهد خرید کنید که معدن تولیدات کاشی های سنتی و کاشی مسجد هستند و کلا قیمت این متریال ها در آنها پایین است.

دوم اینکه به دنبال خرید کاشی مدرسه از تولیدکننده باشید نه فروشنده، اگر خرید خود را از تولیدکننده انجام دهید هم کاشی مرغوب تری به دستتان میرسد و هم با حذف واسطه ها از خریدتان، قیمت کاشی مدرسه برای شما پایین تر میفتد. مورد مهم بعدی این است که باید به خوبی در بین فروشنده ها و تولید کننده ها جستجو کنید و بهترین و معتمدترین را پیدا کنید و خرید کاشی مدرسه خود را از آن انجام دهید. برای دریافت مشاوره قبل از خرید می توانید از طریق دکمه مشاوره رایگان واتس اپ با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

منابع:

یوتیوب آرچی لرن: کاشی هفت رنگ و قلم گیری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

مشاوره و خرید