کاشی فیروزه ای سنتی (قیمت طرح کاشی سنتی فیروزه ای 1403)

5/5 - (7 امتیاز)

کاشی فیروزه ای چیست؟

اگر تا به حال به یکی از مکان های تاریخی ایران سفر کرده باشید، حتما در نمای آنها کاشی فیروزه ای را دیده اید. این کاشی ها از پر کاربردترین و پراستفاده ترین مصالح ساختمانی از قدیم بوده است که در تزئین نمای خارجی و داخلی ساختمان ها به کار رفته است. خوشبختانه امروزه نیز فرهنگ استفاده از این کاشی ها رشد کرده و از این کاشی ها در دکوراسیون داخلی و نمای بناهای مسکونی، رستوران ها، هتل ها و مکان های سنتی و مدرن استفاده می شود.

این هنر یکی از هنر های اصیل ایرانی از دوران باستان است و از نمونه های کاشی کاری شده معروف در ایران می توان به حرم اما رضا (ع) و مسجد شیخ لطف الله اشاره کرد. خرید طرح کاشی سنتی فیروزه ای مستلزم داشتن دانش تخصصی در این زمینه است و نکات بسیار زیادی وجود دارد که قبل از خرید و استعلام قیمت کاشی فیروزه ای باید آن ها را بدانید و به آن ها توجه کنید. در این مقاله نکات مهم در خرید کاشی رنگی فیروزه ای را برای شما عنوان می کنیم.

کاشی_فیروزه_ای

کاشی سنتی فیروزه ای

اگر تا به حال به شهر مشهد رفته باشید حتما سری به حرم حضرت رضا (ع) زدید و از دیدن کاشی فیروزه ای که در معماری آنجا به کار رفته است شگفت زده شدید. مشهد از نظر تاریخی یکی از مهم ترین شهر هاست که با توجه به موقعیت استراتژیکی ای که داشت اکثرا جزو پایتخت های شاهان و محل خرید و فروش بازرگانان بود و همین موضوع باعث پیشرفت و رشد خیلی از هنر ها در این شهر شد.

از زمان حکومت ساسانیان به بعد فرهنگ معماری این شهر به کل عوض شد و طرح های اسلامی وارد آن شد. کاشی کاری یکی از هنرهایی بود که در زمان ساسانیان در مشهد به اوج خود رسید و مشهد به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طرح کاشی سنتی فیروزه ای در ایران تبدیل شد. مهم ترین نوع کاشی کاری در مشهد، معرق کاری بود که در آن زمان بسیار محبوب بود و از نمونه های موفق معرق کاری شده مشهد حرم امام رضاست که تقریبا 80 درصد کاشی های آن معرق است و به دست معماران مشهدی تولید و اجرا شده است.

خرید_کاشی_فیروزه_ایکاشی آبی فیروزه ای

کلا لعاب کاشی فیروزه ای از ترکیب آبی، سبز، زرد و سفید بدست می آید مشخص است که وقتی درصد رنگ آبی را بیشتر کنیم به کاشی آبی فیروزه ای می رسیم. این رنگ هم در طرح های سنتی هم طرح های مدرن استفاده می شود اما بیشتر با فضاهای سنتی تر ست می شود.

کاشی سبز فیروزه ای

کاشی سبز فیروزه ای یا سایان به عبارتی همان فیروزه ای روشن است که از ترکیب سبز و آبی به دست می آید. معماران تخت جمشید در قسمت کاخ خشایار و مخصوصا کاخ آپادانا از کاشی سبز فیروزه ای استفاده کرده اند و این نشان از محبوبیت این رنگ در ایران باستان دارد. کاشی سبز فیروزه ای در فضاها با معماری مدرن هم بسیار زیبا می شود.

کاشی_فیروزه_سبز

کاربرد های طرح کاشی سنتی فیروزه ای

رنگ فیروزه ای یک رنگ چندگانه است که از ترکیب آبی و سبز و کمی زرد تشکیل شده است شبیه به سنگ فیروزه، و به سلامتی، انرژی و درمان مشهور است. این رنگ در غرب نماد آب های آزاد و اقیانوس هاست و بیشتر در مکان های ساحلی استفاده می شود اما در شرق نماد همان سنگ فیروزه است که منشا اصلی آن هم کشور ایران است که در زمان های گذشته از طریق کشور ترکیه به اروپا وارد شد و به همین دلیل نام رنگ فیروزه ای به انگلیسی “Turquoise”  است که تلفظ فرانسوی آن “ترکی” است.

از این کاشی ها در معماری ایرانی استفاده ی زیادی شده است که ترکیب آن با دیوار های آجری فضاهای آرامش بخش و دلنشین می ساخته است و امروزه هم از این رنگ در معماری استفاده بسیار زیادی می شود. در این بخش از مقاله قصد داریم مناسب ترین نماهایی که می توانید در آنها از کاشی فیروزه ای استفاده کنید را برای شما شرح دهیم:

Turq_mcGuin_bunker

طرح کاشی سنتی فیروزه ای مسجد

مساجد بیش ترین استفاده را از کاشی فیروزه ای دارند و از این کاشی ها در محراب، کتیبه ها و قسمت های دیگر مسجد استفاده شده است که این موضوع بر حس معنوی آن ها بسیار اثر گذار بوده است. فرهنگ استفاده از طرح کاشی سنتی فیروزه ای مسجد از زمان ساسانیان شروع شد. در آن زمان به تازگی اسلام وارد ایران شده بود و ساخت مساجد شروع شده بود.

و مردم رنگ فیروزه ای را رنگی آسمانی و بهشتی می دانستند به همین دلیل در ساخت نماهای مساجد بیشتر از این رنگ استفاده می کردند. اگر قصد خرید کاشی فیروزه ای مسجدی را دارید می توانید از طریق شماره تلفن 09153069688 با کارشناسان ما در تماس باشید و از آنها راهنمایی دریافت کنید.

قیمت_کاشی_فیروزه_ای

کاشی فیروزه ای آشپرخانه

حتما تا به حال جمله ی آشپزخانه قلب یک خانه است به گوشتان خورده است. آشپزخانه از مهمترین قسمت های خانه است و طبیعتا دکوراسیون آن هم در زیبایی خانه تاثیر بسیار بالایی دارد و اگر دکوراسیون آشپزخانه شاد و دلنشین باشد، محیط منزل شما نمای بسیار جذابی خواهد داشت. یکی از مهمترین عناصر در زیبایی نمای آشپزخانه کاشی های به کار رفته در آن است. امروزه با توجه به مناسب بودن قیمت کاشی سنتی فیروزه ای و همچنین روحیه بخش و شاد بودن رنگ آن، در آشپزخانه استفاده ی زیادی دارد و خیلی از معماران در دکوراسیون داخلی آشپرخانه منازل از این کاشی ها استفاده می کنند.

طرح کاشی سنتی فیروزه ای استخری و حوض

خرید کاشی فیروزه ای یکی از مناسب ترین مصالح برای کارکردن در استخر و حوض است که امروزه با ابعاد مختلف به صورت انبوه در ایران تولید می شود. این کاشی ها به دلیل مقاومتی که دربرابر ضربه و همچنین رطوبت و آب دارند در استخر ها بسیار پرکاربرد و پر استفاده هستند. علاوه بر این مزایا، زیبایی یکی از مهمترین نکته های مثبت کاشی فیروزه ای است که استفاده از آن در استخر و حوض باعث رنگ و لعاب گرفتن و آرامش بخش شدن آن مکان می شود.

کاشی فیروزه ای بین کابینتی

کاشی فیروزه ای بین کابینتی از محبوب ترین کاشی ها در معماری داخلی خانه هاست. بین کابینت های آشپزخانه باید از متریالی استفاده شود که در برابر ضربه اجسام نوک تیز مانند چاقو و چنگال مقاوم باشد. همچنین باید در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد زیرا بین کابینت ها در معرض آلودگی و چربی است و باید دائما شست و شو انجام شود تا از نظر بهداشتی مناسب باشد. طرح کاشی سنتی فیروزه ای با مقاومتی که در برابر آب و رطوبت و ضربه و البته حرارت و گرما دارد گزینه ی بسیار مناسبی برای به کار بردن در بین کابینت های آشپزخانه است.

کاشی_فیروزه-ای_سنتی

کاشی فیروزه ای نما

استفاده از کاشی فیروزه ای در نما می تواند بسیار انتخاب هوشمندانه ای باشد به شرطی که مسائلی را در طراحی نما و اجرای کاشی رعایت کنیم. از آنجایی که می توان کاشی فیروزه ای را در هر ابعاد و هر طیف رنگی، با هر برش دلخواهی تولید کرد پس کار سختی نداریم. از ابعاد 90*30 گرفته تا 5*5 ، از کاشی سبز فیروزه ای گرفته تا آبی فیروزه، از برش دایره ای تا ستاره و شش ضلعی.

فقط هم نیاز نیست کاشی سنتی فیروزه ای با رنگ یک دست استفاده کنید می توانید طرح کاشی سنتی فیروزه ای ابر وبادی از تولید کننده بخواهید. تمام مسائلی که گفتبم می تواند بر قیمت کاشی فیروزه ای تاثیر گذار باشد اما با این وجود همچنان زیبایی این کاشی ها در مقایسه با قیمت آنها فوق العاده است. خیلی از معماران جدیدا از کاشی های رنگی در نما به عنون امضاء کار خود استفاده می کنند.

کاشی فیروزه ای ساده

خرید کاشی فیروزه ای ساده و بدون طرح متریالی است که از نمای ساختمان و مسجد تا حوض و استخر و حتی سرویس های بهداشتی قابل استفاده است. این کاشی ها به دلیل زیبایی بسیار زیاد و قیمت بسیار مناسبی که دارند همیشه یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی بوده و هستند. خرید طرح کاشی سنتی فیروزه ای نیازمند داشتن دانش تخصصی در این زمینه است و شما حتما باید قبل از خرید با کارشناسان این زمینه مشورت کنید.

کاشی_سنتی_فیروزه_ای

کاشی فیروزه ای اصفهان

اصفهان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین شهر ها در فرهنگ و هنر ایران است. این شهر مهد معماری سنتی اسلامی ایران است و تولید کاشی فیروزه ای اصفهان، یکی از مهمترین صنایع این شهر است و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی در کشور است. از نمونه های کاشی کاری شده موفق در این شهر می توان به کاخ عالی قاپو و کاخ هشت بهشت و آرامگاه رکن الدین اشاره کرد.

کاشی فیروزه ای یزد

تولید کاشی سنتی فیروزه ای در یزد در دوره ی تیموریان رشد یافت و بعد ها با به میان آمدن سلسله ایلخانی، این شهر پیشرفت چشمگیری در صنعت کاشی یافت و فرهنگ استفاده از طرج کاشی فیروزه ای در نما بین معماران یزدی به خوبی جا افتاد. امروزه شهر یزد یکی از بزرگترین مراکز خرید کاشی فیروزه ای است که تقریبا 30 درصد کل تولیدات کاشی کشور متعلق به این شهر است. در این شهر کاشی فیروزه ای با ابعاد و طرح های گوناگونی تولید و توزیع می شود و به دلیل پایین بودن قیمت کاشی فیروزه ای، بسیار محبوب و معروف است و از اصلی ترین صنایع شهر یزد است.

قیمت_کاشی_فیروزه_ای

قیمت کاشی سنتی فیروزه ای

قیمت کاشی های فیروزه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت، ابعاد کاشی است. کاشی در ابعاد مختلفی مانند: 5*5 ، 10*10 ، 20*5 ، 20*10 ، 20*20 ، 30*10 ، 30*30 و … تولید و وارد بازار می شود که در این بخش قیمت تقریبی را برای شما قرار داده ایم:

قیمت کاشی فیروزه ای با ابعاد 60*30 در حال حاضر مترمربعی 500/000 تومان است.

کاشی با ابعاد 30*30 مترمربعی 580/000 تومان است.

قیمت کاشی فیروزه با ابعاد 20*20 مترمربعی 620/000 تومان است.

خرید کاشی فیروزه سنتی 5*20 مترمربعی 980/000 تومان است.

هر چقدر ابعاد کاشی کوچکتر باشد به علت سختی کار قیمت کاشی فیروزه ای افزایش می یابد.

قیمت های گذاشته شده همه به صورت تقریبی هستند و برای اطلاع از قیمت دقیق با شماره 09153069688 تماس حاصل فرمایید یا طرح و ابعاد مد نظر خود را در یکی از پیام رسان ها به همین شماره ارسال فرمایید.

 

منابع :

ویکی پدیا: فیروزه ای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =

مشاوره و خرید