کاشی سبز (قیمت و خرید کاشی سبز رنگ، مهمترین رنگ سنتی 1403)

5/5 - (7 امتیاز)

کاشی سبز رنگ

کاشی سبز یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی است که از دوران باستان تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته است. رنگ سبز نماد تازگی، تعادل و تجدید حیات است و روح و جان را تازه می کند. از این رنگ معمولا در کسب و کار های با موضوع سلامت و طبیعت استفاده می شود. کاشی سبز رنگ آرامش بخش است که استفاده از آن در دکوراسیون باعث کاهش استرس و آرام کردن ذهن و صمیمیت می شود.

این رنگ در طیف های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد مانند فسفری، یشمی، کله غازی و لجنی و … و از پرکاربردترین صنعت هایی که از این رنگ در آن استفاده می شود صنعت کاشی کاری است. در این مقاله قصد داریم درباره کاشی و نکات مهم در خرید کاشی رنگی برای شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

کاشی_سبز

طیف های مختلف کاشی سبز

همانطور که قبل تر گفتیم رنگ سبز در صنعت کاشی کاری در طیف های مختلفی قابل استفاده است و در رنگ هایی مانند: کاشی سبز کله غازی، کاشی سبز روشن، کاشی سبز یشمی و سبز آبی تولید و در بازار عرضه می شوند. هر طیف  سبز برای مکان های خاص خود مناسب است و اگر در جای نامربوط استفاده شود امکان دارد مقداری فضا ناهماهنگ شود.

مثلا از کاشی کله غازی در نمای مساجد استفاده نمی شود و یا کاشی آبی سبز در کف منازل به کار نمی رود و باید در انتخاب طیف رنگی سبز نسبت به فضای خود دقت بسیار بالایی به خرج دهید و از متخصصان در این زمینه مشورت بگیرید.

خرید_کاشی_سبز_رنگ

کاشی سبز سنتی

اگر تا به حال به یکی از مکان های تاریخی ایران سفر کرده باشید، حتما کاشی سنتی سبز را در نمای آن بنای تاریخی دیده اید و از زیبایی آن شگفت زده شده اید. استفاده از کاشی سبز در معماری داخلی و خارجی با ظهور اسلام پیشرفت بسیار زیادی یافت. در آن زمان مسلمانانی که وارد ایران شده بودند رنگ سبز را رنگ ائمه و رنگی بهشتی می دانستند و تا جایی که می شد از این رنگ در عرصه های مختلف به خصوص معماری و ساخت مساجد استفاده می کردند.

امروزه نیز از این رنگ در دکوراسیون های مدرن از طیف های مختلف این رنگ استفاده بسیار زیادی می شود و در مکان هایی مانند رستوران ها و هتل ها و حتی بیمارستان ها استفاده می شود که باعث آرامش بخش و شاد شدن محیط می شود و حس دلگرمی به آدم می دهد.

کاشی_سبز_رنگ

سرامیک و کاشی سبز یشمی

رنگ سبز یشمی از سنگ تزئینی و قیمتی یشم گرفته شده است، سنگی که بیشتر در خُتَن از شهر های مهم جاده ابریشم که امروز در غرب چین واقع است برداشت می شده است. رنگ سبز یشمی در فرهنگ چین باستان نشان خوش یمنی است. در گذشته در سواحل دریای خزر هم سنگ یشم به وفور یافت می شده و این رنگ در فرهنگ ما هم نشانه سلامت و ثروت است.

در طراحی معماری استفاده از رنگ ها به همراه مکمل آنها فضا را دلنشین و معنادار می کند. کاشی سبز یشمی را می توان در فضاهای مختلف مسکونی می توان استفاده کرد از پذیرایی تا سرویس ها. برای استفاده از این رنگ در فضاهای مرطوب بهتر است از سرامیک سبز یشمی به جای کاشی استفاده شود. لعاب کاشی سبز یشمی از ترکیب رنگ های سبز، آبی، زرد و مشکی به دست می آید، و می توان سبز یشمی را با رنگ های بژ، آبی و خاکستری به زیبایی ست کرد.

کاشی_سبز_یشمی

کاشی سبز آبی

کاشی سبز آبی گونه ای از سبز است که مایل به آبی است. به نوعی شبیه به فیروزه هم هست اما تیره تر، و بیشتر سبز به نظر می رسد. بهترین مثال این رنگ را در سر پرنده خوتکا نوعی مرغابی مهاجر می توان دید. کاشی سبز آبی هم برای کف هم بدنه فوق العاده زیباست. بهتر است از انواع مدل دار آن مثل مترویی و پولکی برای تزئین فضا استفاده کنید.

کاشی_سبز_آبی

کاربردهای کاشی سبز

رنگ سبز همانطور که گفتیم باعث آرامش بخشی و شاد و مرفح شدن محیط می شود. علاوه بر آن این کاشی خواص و مزایای بسیار خوب دیگری هم دارد. یکی از مهم ترین مزایای کاشی سبز سنتی مقاومت آنها در برابر رطوبت و آب است. محیط هایی مانند رستوران و بیمارستان که دائما در معرض آلودگی قرار دارند و باید هر روز شست و شو در آنها صورت گیرد نیازمند متریالی هستند که در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم باشد.

که کاشی گزینه بسیار مناسبی برای آن هاست. دیگر مزیت این کاشی ها قیمت بسیار مناسب آنهاست که در اکثر شهر های ایران تولید و با هزینه خیلی کم به دست مشتریان می رسد. به قولی کالی گیبسون یکی از بزرگ ترین متخصصین این حوزه، ” کاشی سبز آنقدر هم کاره است که در هر شکل و ابعادی قرار بگیرد به زیبایی هر چه تمام تر کار می کند ”

قیمت_کاشی_سبز

قیمت کاشی سبز

قیمت کاشی سبز به یک سری عوامل مهم بستگی دارد. نوع و جنس کاشی، ابعاد کاشی و … نکات مهمی هستند که در قیمت کاشی سبز تاثیر بسیار زیادی دارند. قیمت کاشی در هر جای ایران به نسبت قیمت مصالح در آن شهر متفاوت است، قیمت کاشی سبز تولید شده توسط گروه کارخانجات آرچی لرن به دلیل ارزان بودن قیمت مصالح در شهر مشهد و همچنین استفاده از روش های نوین در تولید کاشی بسیار پایین تر از قیمت بازار است و کیفیتی تقریبا دو برابری دارد.

اگر قصد خرید کاشی سبز با قیمت مناسب را دارید بهتر است خرید خود را مستقیم از طریق کارخانه انجام دهید تا واسطه ها حذف شود. از خوبی های دیگر خرید از کارخانه و تولیدی این است که شما کاشی طرح دار با طرح مد نظر خود را سفارش می دهید و صرفا از طرح های موجود طرحی را انتخاب نمی کنید. تمامی طرح ها و رنگ های درون اینستاگرام و گوگل و پینترست قابل ساخت هستند فقط کافیست عکسی از طرح مد نظر خود برای ما ارسال نمایید.

خرید_کاشی_سبز_رنگ

خرید کاشی سبز به صورت غیر حضوری و آنلاین

مشتریان گروه کارخانجات آرچی لرن در گذشته برای خرید کاشی سبز مجبور به آمدن به مشهد و خرید به صورت حضوری بودند اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و پدیدار شدن وبسایت های فروشگاهی و آنلاین، این گروه هم کسب و کار خود را به روز و آنلاین کرده است و امروزه شما می توانید از طریق وبسایت ما تمام نمونه کاشی های ما را مشاهده فرمایید و برای ثبت سفارش با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل فرمایید. دقت بفرمایید که وبسایت اصلی گروه ما به آدرس archilearn.net در سامانه تجارت الکترونیک به ثبت رسیده است و نماد اعتماد الکترونیک را نیز دارا می باشد.

 

منابع:

Green Tile Is Everywhere Right Now—Here’s How to Use It

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

مشاوره و خرید