خرید کاشی سنتی مشهد 1402 (سفری به تاریخ و زیبایی با آرچی لرن)

5/5 - (24 امتیاز)

خرید کاشی سنتی مشهد

برای خرید کاشی سنتی مشهد راحت ترین راه خرید آنلاین است. در دنیای امروز با توجه به نیاز در صرفه جویی زمان و از طرفی خرید با بهترین قیمت و کیفیت، بهره بردن از مزیت های اینترنت راه کار فوق العاده ای است. فروش کاشی سنتی مشهد سالهاست، در تمام ایران به صورت گسترده انجام می شود. چرا که به لحاظ کیفیت، قیمت و تنوع محصول، در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. فروش کاشی سنتی در مشهد حاصل تجربیات چند صد ساله اساتید کاشی ساز است، که این هنر را سینه به سینه از دوره تیموری تا به امروز حفظ کرده و گسترش داده اند.

خرید_کاشی_سنتی_مشهد

چرا خرید کاشی سنتی مشهد

اصالت و قدمت کاشی در مشهد

تولید کاشی های سنتی در مشهد قدمتی حداقل 600 ساله دارد. کاشی سنتی در مشهد به عنوان میراث فرهنگ و هنر معماری ایرانی شناخته می شود. می توان گفت: معماری تیموریان با شکوفا ترین دوره معماری اسلامی در ایران است. در این دوره هنر و معماری پیشرفت فوق العاده ای داشت. این سبک معماری در مثلثی با شکوه بین مشهد، سمرقند و هرات در خراسان بزرگ پدید آمد.

کاشی کاری و معماری بناهای زیبای این دوره خراسان، پلی بین هنر ماوراءالنهر و مرکز ایران ایجاد کرد. البته هنرمندان و کاشی سازان نقاط مختلف ایران در پیشرفت این دوره نقش داشتند. تیمور پس از پیروزی هایش سمرقند را پایتخت خود کرد و برای آبادانی خراسان معماران را از شهرهای مختلف ایران به خراسان آورد.

فروش_کاشی_سنتی_در_مشهد

دلایلی زیادی وجود دارد که قیمت فروش کاشی سنتی در مشهد را پایین آورده است.

_ اساتید با تجربه ای که مراحل تولید را آسان کرده اند و باعث کاهش چشمگیر بهای تمام شده کاشی شده اند.

_ وجود کارگاه های متعدد ساخت کاشی و تولید انبوه.

_ وجود مواد اولیه ارزان قیمت (خاک، لعاب و …)

تنوع فروش کاشی سنتی در مشهد

وقتی حرف از فروش کاشی سنتی مشهد به میان می آید. اساتید اهل فن به یاد کاشی معرق مشهد می افتند چرا که در حجم بسیاری در حرم امام رضا (ع) و دیگر نقاط ایران توسط هنرمندان مشهدی کار شده است. اما در مشهد تمام انواع کاشی سنتی تولید می شود. معرق و هفت رنگ بخشی از کاشی مشهد را شامل می شود. کاشی های مراکشی و کلاسیک اروپایی با بالاترین کیفیت در مشهد ساخته و به بازار عرضه می گردد.

فروش_کاشی_سنتی_مشهد

سرعت تولید و فروش کاشی سنتی مشهد

اینکه هنرمند بداند برای هر نوع کاشی، از چه روش تولیدی استفاده کند خود نیمی از راه است. بسته به نوع سفارش مشتری در مجموعه کاشی سنتی آرچی لرن روش تولید متغیر است. مثلا برای خرید کاشی سنتی مشهد با متراژهای بالا و الگوی تکرار شونده پیشنهاد ما استفاده از شابلون است. که باعث می شود تولیدی با کیفیت مطلوب و سرعت بالا داشته باشیم.

کیفیت کاشی سنتی در مشهد

شاید اگر فقط یک دلیل بخواهیم برای خرید کاشی سنتی مشهد بیاوریم مسئله کیفیت باشد. دوستان اهل فن می دانند که بدنه های کاشی مشهد بسیار مقاوم است. همانطور که کاشی های معرق ساخت این شهر 150 سال ضمانت ساخت دارد. و یا با یک جستجوی ساده درباره لعاب، برند لعاب مشهد را خواهید یافت لعابی با کیفیت و با دوام بالا.

خرید کاشی دست ساز مشهد

شاید برای مخاطب سوال پیش بیاید که کاشی دست ساز مشهد چیست و چه فرقی با بقیه کاشی ها می کند. در اینجا توضیحات مختصری میدهم اما برای اطلاعات کاملش به صفحه کاشی دست ساز می توانید مراجعه بفرمایید. همانطور که از اسمش پیداست به کاشی های تولید مشهد که بدون دخالت ماشین آلات ساخته می شود و روش های ساخت کاملا سنتی و دستی دارد کاشی دست ساز مشهد می گویند. یکی از بهترین مثال های این کاشی ها کاشی معرق مشهد است که در ادامه توضیحات آن را می دهم. این کاشی ها از همان ابتدا با دست و تیشه و قلم ساخته می شود و اثری از CNC و Waterjet این مسائل نیست.

کاشی_دست_ساز_مشهد

چگونگی خرید کاشی سنتی در مشهد

الگوها و طرح های کاشی سنتی با توجه به فرهنگ  مناطق مختلف ایران می تواند متفاوت باشد. همچنین با توجه به کاربری آنها، اینکه در یک مکان مذهبی استفاده می شود و یا یک کافه شاپ مراکشی هم در رنگ آمیزی هم نقش و نگار فرق می کنند. از همین جهت پیشنهاد می کنیم حتما با کارشناسان ما قبل از خرید کاشی سنتی مشهد مشاوره کنید.

کاشی معرق در مشهد

بزرگ ترین دست آورد معماری سلجوقی کاشی های دست ساز ایرانی است. با ثبات سیاسی که امپراطوری سلجوقی داشت کاشی معرق در مشهد و کل خراسان بزرگ یا خراسان باستانی شکوفا شد. لازم به ذکر است که بگوییم خراسان بزرگ در جغرافیای سیاسی امروز شامل قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان و خراسان امروزی کشور ایران است.

و کاشی معرق در مشهد به عنوان یکی از 3 شهر اصلی این جغرافیا (مشهد، سمرقند، هرات) باید پیشرفت می کرد، چرا که بناهای بسیاری در آن زمان در حال ساخت بود. از بناهای معروف کاشی معرق در مشهد می توان به شاهکار مسجد گوهرشاد اشاره کرد.

کاشی_معرق_در_مشهد

مشاوره رایگان واحد فروش کاشی سنتی مشهد

برای خرید کاشی سنتی مشهد کافیست با شماره تلفن 09153069688 مدیریت مجموعه آرچی لرن مهندس کریمی تماس حاصل فرمایید و مشاوره لازم را بگیرید.

ارسال کاشی مشهد به سراسر ایران

ما هم مثل تمام تولید کنندگان ایران تحویل محصولمان درب کارخانه است. اما با توجه به نیاز هموطنان عزیز در سراسر ایران به کاشی مشهد اقدامات لازم برای ارسال کالا، از متراژهای پایین گرفته تا چندین تریلی را به نمایندگی از مشتری انجام می دهیم تا مجموعه آرچی لرن بتواند قدمی دیگر در راستای رضایت مشتریان گرامی بردارد.

فروش_کاشی_سنتی_در_مشهد

سخن آخر واحد فروش کاشی سنتی در مشهد

مجموعه آرچی لرن در سال های گذشته تلاش بسیاری در راستای معرفی کاشی سنتی مشهد انجام داده. امروز که به لطف خداوند و حمایت مشتریان عزیز همه با این نام و محصولاتش آشنایی دارند. برای ما انگیزه مضاعف شده تا کیفیت را همچنان افزایش داده و بتوانیم خرید کاشی دلخواه را برای همگان میسر کرده و قدمی هر چند کوچک در راستای حفظ این میراث تاریخی و البته گسترش و نوآوری آن برداریم.

برای سفارش و خرید کاشی سنتی مشهد فقط به تصاویر و مدل های داخل سایت بسنده نکرده و هر طرحی که مدنظرتان بود برای مشاوران ما ارسال کنید. مطمئنا از راهنمایی و قدرت تولید گروه آرچی لرن شگفت زده خواهید شد. و ما را در تحقق شعار دیرینه مان یاری خواهید کرد.

” با ما در باغی از هنر و معماری نفس بکشید ”

منابع:

مشهد: ویکی پدیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

مشاوره و خرید