راهنمای خرید کاشی طوسی در دکوراسیون داخلی 1403

5/5 - (2 امتیاز)

کاشی طوسی که به آن خاکستری هم می گویند. به هرگونه طیف از رنگ های میان سیاه و سفید گفته می شود. در کل به رنگ سیاه و سفید و پرده های گوناگون میان این دو رنگ که طوسی است رنگ های خنثی می گویند. طوسی در طیف های رنگی بسیار مختلفی وجود دارد. در بعضی طیف های این رنگ با رنگ آبی ترکیب شده و رنگ طوسی سرد حاصل می شود، در بعضی مواقع نیز با رنگ های گرم مانند زرد ترکیب می شود و یک رنگ طوسی بسیار گرم تولید می شود.

رنگ طوسی در تمامی صنعت های امروزی کاربردی بسیار شدید دارد و در صنعت هایی مانند مد و پوشاک و معماری و مبلمان و حتی کاشی و سرامیک به کار می رود. صنعتی که در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم تولیدات کاشی رنگی سنتی است. امروزه با مدرن شدن صنعت های مختلف مانند تولیدات کاشی، رنگ های خنثی مانند مشکی و طوسی نیز وارد صنعت ها شدند. تولیدات کاشی طوسی امروزه بسیار رواج یافته است و در شهر های مختلف کشور ما به صورت انبوه تولید می شود.

در این مقاله نکات مهم درباره خرید کاشی طوسی که باید بدانید را برای شما عنوان خواهیم کرد.

قیمت_کاشی_طوسی

فرق میان کاشی طوسی و کاشی خاکستری

در واقع میان کاشی طوسی و خاکستری هیچ تفاوتی نیست یعنی رنگ طوسی همان خاکستری است که به اشتباه در بین مردم ما به این اسم جا افتاده است. این رنگ ترکیبی از رنگ های سیاه و سفید است و به میزان ترکیب این دو رنگ طیف رنگی خاکستری متفاوت خواهد بود. اما گاهی اوقات در ترکیب مشکی و سفید رنگ هایی مانند زرد و آبی نیز استفاده می شود که باعث گرم تر و سرد تر شدن رنگ کاشی طوسی می شوند.

کاشی_طوسی

مکمل رنگی کاشی طوسی در دکوراسیون

همانطور که قبل تر هم گفتیم طوسی یک رنگ خنثی است و یکی از پرطرفدارترین کاشی های مدرن دنیاست. از کاشی طوسی در قسمت های مختلف دکوراسیون های داخلی و خارجی استفاده می شود. کاشی طوسی را می توانید با انواع و اقسام رنگ های مختلف هماهنگ کنید و آن ها را در نمای خود به کار ببرید.

هماهنگ ترین رنگ هایی که می توانید در کنار کاشی طوسی استفاده کنید رنگ های سرد مانند آبی، بنفش و فیروزه ای و رنگ های گرم مانند نارنجی و زرد است. همچنین ترکیب آن با قرمز و سورمه ای و کرم و سبز و صورتی نیز باعث زیبایی بسیار زیاد نما می شود.

خرید_کاشی_طوسی

کاربردهای کاشی طوسی

کاشی طوسی علاوه بر زیبایی بسیار زیاد کاربردهای بسیار مهمی مانند مقاومت در برابر نور خورشید و حرارت، آب و رطوبت، یخزدگی و ضربه و همچنین مواد شوینده اسیدی دارد و به همین دلیل در مکان های مختلفی قابل استفاده است. کاشی طوسی کف جزو مصالحی است که علاوه بر زیبایی باید مزیت های دیگری را نیز دارا باشد. مثلا باید حتما در برابر ضربه مقاوم باشد زیرا در جاهایی استفاده می شود که رفت و آمد زیاد است.

همچنین این کاشی باید در برابر آب و رطوبت نیز مقاومت بالایی داشته باشد. در خرید کاشی طوسی کف باید به رنگ و ابعاد نیز دقت کنید. استفاده از طیف رنگی تیره در کف باعث تیره شدن فضا می شود و استفاده از کاشی طوسی کف با ابعاد کوچک باعث شلوغ تر و کوچک تر دیده شدن فضا می گردد. کاشی طوسی آشپزخانه نیز باید مزیت هایی را دارا باشد تا بتوان از آن در آشپزخانه استفاده کرد.

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاهای خانه است که باید به زیبایی آن بسیار اهمیت دهید همچنین آشپزخانه پر رفت و آمد ترین مکان خانه نیز هست پس به دلیل رفت و آمد زیاد کاشی طوسی آشپزخانه باید در برابر ضربه و فشار مقاوم باشد. علاوه بر آن به دلیل پخت و پز در آشپزخانه متریال هایی که در آنجا استفاده می شود باید در برابر گرما و حرارت نیز مقاوم باشند پس باید در انتخاب مصالحی که می خواهید در آشپزخانه استفاده نمایید بسیار دقت کنید و بهترین متریال را خریداری کنید.

اگر قصد استفاده از کاشی طوسی در سرویس بهداشتی را دارید پیشنهاد می کنیم از کاشی های پرسلانی استفاده نمایید. این کاشی ها با جذب آب کم و مقاومت بسیار بالایی که در برابر فشار و همچنین آب دارند برای سرویس بهداشتی مناسب هستند. استفاده از کاشی طوسی در سرویس بهداشتی باعث زیبایی بسیار زیاد آن محیط و القای حس آرامی و آرمش بخشی به فرد می شود.

کاشی_طوسی_رنگ

کاشی طوسی یا سرامیک طوسی

شاید از نظر شما فرقی میان سرامیک و کاشی طوسی وجود نداشته باشد. اما باید بگوییم که شاید در ظاهر این دو متریال با هم فرقی نداشته باشند اما در باطن و از نظر جنس و مقاومت تفاوت های بسیار زیادی دارند. سرامیک طوسی با توجه به اینکه در زمان ساخت در دمای بالاتری پخته می شود و در زمان پرس فشار بیشتری را تحمل می کند بسیار مقاومت بالاتری در برابر آب و رطوبت دارد و همچنین در برابر ضربه نیز مقاومت بسیار بیشتر نسبت به کاشی دارد.

سرامیک طوسی در مکان هایی که امکان برخورد ضربه بیشتر است و امکان برخورد آب بیشتر است مانند کف و سرویس بهداشتی و حمام و حوض بسیار مناسب تر است. اما کاشی نیز مزیت های خاص خود را دارد، در زمان پخت کاشی ها از لعاب بیشتری استفاده می شود و به همین دلیل لعاب روی کاشی بهتر می نشیند و کاشی طوسی کمی زیباتر از سرامیک طوسی است.

از کاشی طوسی معمولا بر روی دیوار ها و مکان هایی که فشار بر روی آن کمتر است استفاده می شود و از سرامیک در کف و مکان هایی که برخورد فشار و آب در آن بیشتر است استفاده می شود. قبل از خرید کاشی طوسی یا سرامیک، پیشنهاد می کنیم حتما با متخصصان در این زمینه مشورت کنید تا متریالی مناسب با فضای خود را خریداری نمایید.

خرید_کاشی_طوسی

قیمت و خرید کاشی طوسی

قیمت کاشی طوسی بسته به جنس کاشی، طرح و نوع برش، ابعاد و برند کاشی متفاوت است. هرکدام از این مواردی که گفتیم بسته به نیاز شما و محیطی که قصد دارید کاشی طوسی را در آن به کار ببرید متفاوت است و عنوان کردن یک قیمت واحد در این مقاله امکان پذیر نیست. پیشنهاد می کنیم کاشی خود را از یک تولیدکننده معتبر خرید کنید تا از کیفیت متریالی که می خرید مطمئن باشید.

پیشنهاد ما برای خرید کاشی طوسی گروه معماری سنتی ارچی لرن است که با بیش از 50 سال سابقه در این زمینه، پیشتاز در صنعت تولید کاشی در ایران است و با کیفیت ترین کاشی ها را با مناسب ترین قیمت تولید و خدمت مشتریان عزیز عرضه می نماید. برای ارتباط با کارشناسان گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل فرمایید و یا جزئیات سفارش خود را به این شماره در یکی از پیام رسان های داخلی و خارجی ارسال نمایید.

 

منابع:

?Why Light Grey Tiles Are Ideal For Different Environments

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

مشاوره و خرید