خرید کاشی سنتی گیلان (فروش کاشی سنتی در گیلان آنلاین)

5/5 - (9 امتیاز)

کاشی سنتی گیلان

خرید کاشی سنتی گیلان برای معماران و کارفرمایان عزیز کمی چالش برانگیز است. در این مقاله قصد داریم نکات مهم و کلیدی درباره خرید کاشی سنتی در گیلان را برای شما عزیزان شرح دهیم پس اگر قصد تهیه این متریال جذاب را دارید این مقاله را به صورت کامل بخوانید. احتمالا اکثر خوانندگان این مقاله می دانند که گیلان دقیقا کجاست و حداقل یک بار به یکی از شهر های این استان زیبا سفر کرده اند. گیلان دهمین استان پرجمعیت ایران و دومین استان پرجمعیت شمال ایران پس از مازندران است.

این استان به طبیعت بسیار بکر و جنگل های بسیار زیبایش معروف است. صنایع دستی و صنعتی بسیار زیادی هستند که در استان گیلان وجود دارند و تولیدات زیادی از آن ها در این استان انجام می شود که سفالگری و حصیربافی و کاشی کاری از موفق ترین آن ها هستند. تولیدات کاشی سنتی گیلان از اصلی ترین صنایع این استان است که از زمان های قدیم وجود داشته و همچنان ادامه دارد. این کاشی ها در استان گیلان با استفاده از مواد اولیه خاک رس و سیلیس به دست صنعتگران ماهر و زبده تولید می شود.

کاشی_سنتی_گیلان

تاریخچه کاشی سنتی در گیلان

آثار تاریخی به دست آمده از تپه مارلیک گویای تاریخ بسیار عظیم و قدمت بیش از 3000 ساله ی استان گیلان است. گیلان یکی از مناظق زرتشتی و سپس مسیحی نشین ایران در زمان های قدیم بوده است. گیلان از زمان های باستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آجر و کاشی در کشور ما بود. در زمان حکومت شاه های هخامنشی به خصوص داریوش از کاشی در تزئین نمای بناها استفاده زیادی می شد به همین دلیل این کاشی ها به صورت عمده در استان های مختلف ایران از جمله گیلان تولید می شدند.

با ظهور اسلام و گسترش ساخت و ساز بناهای اسلامی در ایران تولید کاشی در اکثر شهر های ایرن رونق گرفت و پیشرفت کرد. گیلان از استان هایی بود که در زمان ظهور اسلام، مردم این استان دین اسلام را نپذیرفتند و بعد ها با ورود علویان به ایران این استان نیز به استان های مسلمان ایران اضافه شد. پس از ظهور اسلام در این استان و با شروع ساخت و ساز مساجد و مراکز دینی، تولیدات کاشی سنتی گیلان چند برابر شد و استفاده از این متریال در نمای بناها به خوبی فرهنگ سازی شد.

از مراکز کاشی کاری شده بسیار زیبا در این استان می توان به کاخ ییلاقی سردار امجد و مسجد جامع رشت اشاره کرد. اما کاشی کاری مقبره شیخ زاهد گیلانی بسیار منحصر به فرد است. گنبد هرمی شکل آن با کاشی های سیاه و سفید و آبی و زرد با نقوشی گل دار تزیین شده است. اما اطراف گنبد با سفال پوشانده شده است. ازاره دیواره ها مزین به کاشی هفت رنگ های سبک قاجاری است.

کاشی_سنتی_در_گیلان

کاربرد های کاشی سنتی در گیلان

همانطور که در مقالات قبل تر نیز اشاره کردیم، کاشی های سنتی در انواع مختلفی مانند معرق و هفت رنگ و معقلی و مشبک و … در شهر های مختلف کشور ما تولید می شوند. کاشی سنتی در گیلان معمولا از نوع هفت رنگ است و در طرح های مختلف و رنگ های شاد گوناگونی تولید و روانه بازار می گردد. کاشی سنتی گیلان علاوه بر زیبایی مزیت های فراوان دیگری نیز دارد و وجود این مزیت ها باعث شده این کاشی ها برای استفاده در محیط های مختلف مانند منازل و رستوران ها و هتل ها و مساجد مناسب باشند.

با توجه به هوای مرطوب و بارانی شمال کشور، کاشی سنتی گیلان در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم است و این موضوع سبب شده از این کاشی ها در استخر ها و حوض ها، سرویس های بهداشتی و حمام نیز استفاده شود. این کاشی ها همچنین در برابر حرارت و گرما نیز مقاومت بسیار بالایی دارند و اگر در نمای خارجی بنا از آنها استفاده کردید مطمئن باشید که در اثر نور خورشید این کاشی ها هیچ تغییری نخواهند کرد. کاشی سنتی گیلان معمولا در طرح های گل و مرغ و کتیبه های خط تولید می شوند که مناسب مکان هایی مانند مساجد هستند هرچند که طرح های تکرار شونده و مدرن نیز در این استان تولید می شود.

رنگ های کاشی های مصرفی این استان در طیف رنگی بسیار شاد است و معمولا در رنگ های سبز و آبی تولید می شود.

خرید_کاشی_سنتی_گیلان

نکات کاربردی خرید کاشی سنتی گیلان

هنگام خرید کاشی سنتی در گیلان نکات مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه بسیار زیادی نمایید. یکی از مهم ترین موارد، طرح و رنگ کاشی است که بستگی به موضوع محیطی که دارید باید آن را انتخاب کنید. همانطور که طرح های گل و مرغ و کتیبه های خط برای منازل و مکان های مدرن مناسب نیستند، کاشی های لعابی با طرح های تکرارشونده مانند مراکشی نیز برای مکان های سنتی و زیارتی مانند مسجد مناسب نیست.

ابعاد کاشی مورد دیگری است که باید به آن دقت نمایید. اگر فضای شما محیطی کوچک است نباید از کاشی های با ابعاد کوچک استفاده کنید زیرا باعث می شود محیط شما کوچکتر دیده شود و اگر فضای شما بزرگ است و از کاشی با طرح های شلوغ و ابعاد کوچک استفاده کنید باعث شلوغ تر دیده شدن فضای شما می شود.

پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام برای خرید کاشی سنتی در گیلان حتما با متخصصان این حوضه مشورت کنید و با راهنمایی آن ها خرید خود را انجام دهید.

قیمت_کاشی_سنتی_گیلان

فروشگاه کاشی سنتی در گیلان

قیمت کاشی سنتی گیلان به دلیل وجود منابع بسیار زیاد، مناسب است و نسبت به بسیاری از استان هاه قیمتی پایین دارد. در استان گیلان فروشگاه های کاشی بسیار زیادی وجود دارند که سال هاست در زمینه فروش کاشی سنتی در گیلان به صورت عمده فعالیت می کنند. اما نکته مهم، خرید متریالی با کیفیت و قیمت مناسب است که باید حتما از فروشگاه معتبر انجام شود.

اگر قصد دارید کاشی دست ساز با کیفیت و قیمتی پایین تر از همه جا خریداری کنید پیشنهاد می کنیم از کارخانه و تولید کننده خرید کنید و دست واسطه ها را از خرید خود کوتاه کنید. از مزیت های مهم خرید از تولید کننده این است که هر طرح  و رنگی که انتخاب کنید برای شما قابل تولید است و فقط کافی است یک عکس از طرح مد نظر خود داشته باشید.

فروش_کاشی_سنتی_گیلان

گروه معماری سنتی آرچی لرن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی سنتی گیلان است که محصولات تولید شده این گروه توسط متخصصان زبده از هر نظر تایید شده است و با ضمانت تحویل مشتری می گردد همچنین با جرئت می توان گفت که محصولات این گروه پایین ترین قیمت نسبت به سایر تولیدکنندگان و فروشندگان را دارد.

کاشی های سنتی تولید شده توسط این گروه امروزه به صورت آنلاین نیز به فروش می رشد، برای ثبت سفارش فقط کافی است با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل فرمایید و یا طرح و متراژ مد نظر خود را به همین شماره در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

 منابع:

ویکی پدیا: استان گیلان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − دو =

مشاوره و خرید