5 ویژگی که معماران در خرید کاشی رستوران باید در نظر بگیرند

5/5 - (22 امتیاز)

5 ویژگی که معماران در خرید کاشی رستوران باید درنظر بگیرند

مقدمه:

خرید کاشی رستوران گاهی برای سازندگان و معماران کار سختی است. چرا که موارد زیادی، از قیمت کاشی رستوران گرفته تا مناسب بودن با دیزاین محیط، و سلیقه مخاطب را باید در نظر بگیرند. در این مطلب به بررسی مواردی که هنگام سفارش کاشی رستوران باید در نظر داشته باشید می پردازیم. و با توجه به فراگیر شدن یا به اصطلاح امروزی، ترند شدن استفاده از کاشی سنتی ایرانی و کاشی های مراکشی در رستوران ها، با رویکرد ایرانی_مراکشی به آن می پردازیم.

کاشی_رستوران

ویژگی های کاشی رستوران

1) زیبایی شناختی کاشی رستوران

کافه و رستوران ها فقط مکانی برای صرف غذا و نوشیدنی نیستند در واقع در دسته مکان های تفریحی قرار می گیرند. فضای جذاب و دلنشین از پارامترهای اصلی یک رستوران خوب است. معماران علی رغم کاربری بودن فضاها باید مسائل زیباشناختی را در خرید کاشی سنتی  با کمال دقت در نظر داشته باشند.

هماهنگی کاشی رستوران با دکوراسیون: کاشی‌ های رستوران سنتی باید با کلیات دکوراسیون، از جمله مبلمان، نورپردازی و تزئینات و … هماهنگی داشته باشد. این هماهنگی به رستوران جلوه و هماهنگی بین عناصر مختلف دکوراسیون را بخشیده و تجربه بصری یکپارچه‌تری را به مشتریان ارائه می‌دهد.

قیمت_کاشی_رستوران

طرح و الگو

در خرید کاشی‌ رستوران باید به الگوها دقت داشت و هم خوانی با سبک معماری را به طور جدی مد نظر داشت. مثلا نقوش ایرانی در عین شباهت می تواند با نقوش کاشی مراکشی کاملا متفاوت باشد. طرح های ایرانی شامل گل و مرغ، ختایی اسلیمی و… است اما کارهای مراکشی بیشتر دارای الگوهای هندسی مشخصی است.

رنگ‌ها

انتخاب طیف رنگی مناسب برای کاشی رستوران در جذابیت و معرفی سبک معماری نقش بسزائی دارد. استفاده از رنگ های گرم و ترکیب قهوه ای، نارنجی، زرد و قرز در طراحی کاشی رستوران فوق العاده است.

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید کاشی‌هایی را برای رستوران سنتی انتخاب کنید که با محیط و سبک رستوران سازگاری داشته باشند و به جذابیت و زیبایی فضا کمک کنند.

کاشی_رستوران

2) مقاومت کاشی رستوران در برابر لغزش

از موارد مهمی که باید در خرید کاشی رستوران در نظر گرفت مقاومت کافی در برابر لغزش و سُر خوردن است. کودکان و افراد مسن هم از این فضا استفاده می کنند.لذا سطح کاشی چنانچه بافت، طرح و یا الگویی نداشته باشد می تواند به شدت لغزنده باشد. در طرح کاشی کف مراکشی و یا ایرانی از الگوهایی استفاده می شود که علی رغم زیبایی فوق العاده باعث مقاومت لغزشی کاشی نیز می شود. لعاب سطح کاشی اگر با تکنیک سنتی پخت شود کاملا در برابر لغزش مقاوم است.

3) مقاومت کاشی رستوران در برابر فشار و ضربه

رستوران از جمله فضاهای پرتردد است و به هیچ عنوان نمی توان از متریال ضعیف استفاده کرد. از آنجایی که کاشی معمولی برای کف مقاومت فشاری و ضربه ای کمتری نسبت به سرامیک پرسلان دارد. پیشنهاد می شود خرید سرامیک رستوران انجام دهید. و اگر هم محل رفت و آمد رطوبت زیادی ندارد می توان از کاشی های ضخیم سنتی نیز استفاده کرد که در زیر تصویر آن را مشاهده می فرمایید.

خرید_کاشی_رستوران

4) مقاومت در برابر لکه

این ویژگی به کاشی‌ها امکان می‌دهد تا در برابر مواد غذایی، آب و روغن مقاوم باشند و لکه های چربی به راحتی از سطح آنه پاک شوند.

جذب آب پایین بدنه

وقتی میزان جذب آب کاشی رستوران پایین باشد. کمترین مقدار مایعات به آن نفوذ می کند و در سطح باقی مانده و به سادگی پاک می شود.

لعاب سنتی

درجه پخت این لعاب ها بالای 1000 درجه است. در نتیجه سطح کاشی را ضد آب کرده و اجازه نفوذ مایعات و چربی و آلاینده های شیمیایی به بدنه کاشی را نمی دهد.

5) مقاومت در برابر شوینده های قوی

رستوران از جمله محیط هایی است که مسائل بهداشتی فوق العاده اهمیت دارد. کاشی های رستوران گاهی چند بار در روز شسته و یا تمیزکاری می شوند. شوینده های قوی دارای ذرات اسیدی هستند که در دراز مدت می توانند سطح کاشی را دچار خوردگی کنند. پس حتما در خرید کاشی رستوران به مقاومت شیمیایی کاشی باید توجه داشت.

قیمت_کاشی_رستوران

سخن آخر آرچی لرن

طی سال های اخیر با توجه به نیاز مخاطبین، طراحی رستوران ها از یک ریتم تکراری و خسته کننده خارج شده و هر روز شاهد خلق اثری هنری در قالب کافه رستوران هستیم. گروه معماری ایرانی آرچی لرن با سال ها سابقه در طراحی، اجرا و تولید کاشی های سنتی مفتخر است که کاشی رستوران دهها پروژه لوکس را بر عهده داشته. از سبک تمام ایرانی گرفته تا مراکشی و تلفیق مدرن و سنتی.

تجربه این کارها ما را در مسیر تولید کاشی هایی قرار داد که بسیاری از آنها برای اولین بار در ایران توسط خودمان تولید شد. و باعث اقتخار است که بتوانیم در کنار معماران و طراحان داخلی نقشی کوچک برای عملی کردن ایده های جسورانه داشته باشیم.

نحوه خرید و قیمت کاشی رستوران آرچی لرن

در مجموعه ما مشاوره کاملا رایگان می باشد. کافیست با شماره تلفن 09153069688 مهندس کریمی مدیریت مجموعه تماس بگیرید و خواسته های خودتان را مطرح کنید. فرقی نمی کند چه طرح و سبکی مدنظر شماست بدون شک در آرچی لرن قابل تولید است. برای خرید کاشی رستوران اعلام متراژ مورد نیاز، تصویر از پروژه، بیان سلیقه شخصیتان، مقدار بودجه در نظر گرفته شده و اطلاعات در مورد زمان لازم برای تولید کاشی سفارشی شما، باعث می شود خیلی سریع بهترین مشاوره لازم را بگیرید. بهترین کیفیت و بهترین قیمت کاشی رستوران را از ما بخواهید. تا شعار همیشگی خودمان را راحت تر عملی کنیم:

” با ما در باغی از هنر و معماری نفس بکشید ”

 

منابع:

Wikipedia: Tile

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

مشاوره و خرید