قیمت و خرید موزاییک مراکشی آرچی لرن 1403

5/5 - (9 امتیاز)

موزاییک مراکشی

موزاییک مراکشی یکی دیگر از مصالح ساختمانی است که امروزه با نقوش مراکشی به تولید می رسد و بین معماران و مشتریان نیز بسیار محبوب شده است. طرح های مراکشی با توجه به زیبایی ای که دارد می تواند در هر محیطی استفاده شود و باعث فوق العاده شدن جلوه محیط شود. از موزاییک مراکشی معمولا در کف استفاده می کنند، زیرا با توجه به مقاومت مناسبی که در برابر ضربه و فشار دارد بسیار گزینه خوبی است.

در این مقاله قصد داریم ویژگی های موزاییک های مراکشی را برای شما شرح دهیم و نکات مهمی که در خرید موزاییک مراکشی باید به آن دقت کنید را برای شما عنوان کنیم. البته می توانید به صفحه خرید کاشی مراکشی هم مراجعه کنید که اطلاعات زیادی به صورت دسته بندی راجب طرح های مراکشی دارد.

موزاییک_مراکشی

تاریخچه موزاییک

قبل از بررسی نکات مهم در خرید موزاییک مراکشی بهتر است کمی درباره تاریخچه این محصول بدانیم. موزاییک یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که تاریخ معماری یافت می شود. و رد پای اولین موزاییک ها در رم باستان در جایی که ایتالیای امروزی هست دیده شده و در آن زمان از این متریال برای زیباسازی خانه های اشراف و شاهان و کلیسا ها استفاده می شده است.

موزاییک در کشور ما بیش از 100 سال قدمت دارد و به شکلی که امروزه می بینید، البته با روش های سنتی و دستگاه های ابتدایی تولید می شده است. طبق معمول استان یزد که بیشترین منابع مصالح را دارد، بزرگ ترین استان تولیدکننده موزاییک است که تقریبا 70 درصد موزاییک کشور را تامین می کند.

سرامیک_مراکشی

طرح و رنگ موزاییک مراکشی

همانطور که در مقاله کاشی مراکشی و کاشی اسپانیایی برای شما توضیح دادیم طرح های مراکشی در زمان های قدیم، پس از حمله اعراب به مراکش و فتح این کشور بسیار معروف شد. طرح موزاییک مراکشی تلفیقی از طرح های عربی و آفریقایی است و بسیار زیباست. این طرح ها اولین بار در منطقه زلیج در کشور مراکشی تولید شدند و در بعضی کشور ها به همین اسم نیز معروف هستند.

طرح های مراکشی کف معمولا طرح های تکرار شونده است و طرح های هندسی و شلوغ و پرنقشی دارد. نقوش مراکشی معمولا بر خلاف طرح های ترکی دارای رنگ های بسیار گرم است. به صورت کلی در دیزاین مراکشی بیشتر رنگ های قرمز و نارنجی و زرد به چشم می خورد.

خرید_موزاییک_مراکشی

نحوه ساخت موزاییک مراکشی

همانطور که همه ما می دانیم موزاییک نوعی کف پوش است و برای کف محیط ها استفاده می شود، این کف پوش از دولایه زیرین و رویه تشکیل شده است . موزاییک مراکشی از سیمان، ماسه، سنگ دانه و آب تشکیل می شود و به دو روش پرسی و ویبره ای تولید می شود. در روش پرسی با استفاده از دستگاه پرس فشار بسیار زیادی به بدنه موزاییک وارد می شود که باعث سخت تر شدن این متریال می شود.

در روش ویبره ای اصلا فشاری وجود ندارد و با استفاده از دستگاه لرزاننده عمل یکنواخت سازی انجام می شود. از طرح های مراکشی می توانید در کف لابی هتل، رستوران، کافی شاپ، پذیرایی و …. استفاده کنید و لذت ببرید.

قیمت_موزاییک_مراکشی

ویژگی های مثبت خرید موزاییک مراکشی

موزاییک مراکشی در نگاه اول زیبایی بسیار زیادی دارد که باعث روح گرفتن محیط می شود. اما این متریال محبوب علاوه بر زیبایی ویژگی های مثبت فراوان دیگری نیز دارد. اولین ویژگی مثبت همان مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه است که باعث کاربردی شدن این متریال در کف شده است.

ویژگی دیگر موزاییک های مراکشی مقاومت بسیار بالا در برابر آب و رطوبت است که یکی از دلایل اصلی محبوبیت این متریال شده است. دیگر مزیت این متریال مقاومت بالا در برابر حرارت و گرماست و در اثر تابش نور خورشید هیچ صدمه ای به موزاییک ها مراکشی وارد نخواهد شد.

طرح_مراکشی

خرید موزاییک مراکشی آرچی لرن

خرید موزاییک مراکشی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن دقت زیادی کنید. فروشنده های زیادی در ایران وجود دارند که این متریال محبوب را به فروش می رسانند اما پیدا کردن متریال مرغوب با قیمت مناسب بسیار دشوار است. اگر قصد خرید موزاییک مراکشی با کیفیت بالا و قیمت پایینی را دارید پیشنهاد می کنیم از تولیدکننده این متریال را خرید کنید. زیرا با این کار دست واسطه ها از خریدتان کوتاه می شود و قیمت موزاییک مراکشی برای شما بسیار پایین تر تمام می شود.

گروه کارخانجات آرچی لرن یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های انواع موزاییک مراکشی، کاشی مراکشی، سرامیک مراکشی و .. در ایران است که محصولات ای گروه توسط متخصصان ماهر تایید شده است و قیمت این محصولات نیز بسیار پایین تر از سایر تولیدکننده ها و فروشنده های کشور است. برای خرید موزاییک مراکشی آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 19 =

مشاوره و خرید