کاشی سنتی قزوین (فروش کاشی سنتی قزوین 1403)

5/5 - (7 امتیاز)

کاشی سنتی قزوین

کاشی سنتی قزوین یکی از مهم ترین صنایع دستی این شهر است. قزوین شهری در استان قزوین، ایران یکی از شهر های مرکزی است که از بزرگ ترین شهر های هنر و معماری ایران از قدیم بوده. قزوین قطب هنر خوشنویسی کشور است و به شهر خوشنویسی ایران معروف است. این شهر در صنعت های هنری بسیار زیادی موفق است که از مهم ترین آن ها تولیدات کاشی سنتی است. تولیدات کاشی سنتی قزوین عقبه ای ۵۰۰ ساله دارد. در این مقاله قصد داریم نکات مهم و کلیدی در خرید کاشی سنتی قزوین را برای شما بیان کنیم.

کاشی_سنتی_قزوین

تاریخچه کاشی سنتی قزوین

بیایید قبل از خواندن درباره نکات مهم خرید کاشی سنتی قزوین کمی درباره تاریخچه این کاشی ها و شهر بخوانیم. قزوین در تاریخ با نام های واژیا و آرساس شناخته می شد. این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی بسیار مهمی که داشت محل خرید و فروش بازرگانان بزرگ بوده است. همچنین این شهر سالیان زیادی پایتخت ایران در حکومت های مختلف بوده است.

در زمان ساسانیان که تازه اسلام وارد ایران شده بود؛ این شهر به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد و همین موضوع سبب مهاجرت اکثر هنرمندان ایرانی به شهر قزوین و درنتیجه تبدیل این شهر به مهد هنرهای اسلامی در آن زمان شد. از مهم ترین هنرهایی که در آن زمان با ظهور اسلام در شهر قزوین بسیار رونق یافت تولیدات کاشی سنتی قزوین بود که اکثرا در ساخت مساجد و بناهای زیارتی استفاده می شد که از نمونه های بزرگ آن می توان به کاخ چهلستون و امام زاده شاه حسین و حمام قجر قزوین اشاره کرد.

خرید_کاشی_سنتی_قزوین

جایگاه قزوین در تولیدات کاشی و سرامیک ایران

کاشی سنتی قزوین از مهمترین و محبوب ترین تولیدات قزوین به حساب می آید. استان قزوین با حضور تقریبی بیش از ۲۰ کارخانه تولید کاشی و سرامیک سالانه به طور میانگین ۱۲۰  میلیون متر کاشی تولید می کند و بعد از استان یزد بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک سنتی است. در حال حاضر این استان بزرگ بیش از ۲۰٪ تولیدات کاشی ایران را تامین می کند و بخش عمده ای از صادرات کاشی توسط این استان به کشور های همسایه همچون عراق انجام می گردد.

کاشی سنتی قزوین به طور معمول از نوع هفت رنگ است. در این نوع کاشی کاری ابتدا طرح را روی کاغذ می کشند و خطوط آن را با سوزن مشخص می کنند و با استفاده از ذغال طرح را روی کاشی حک می کنند و سپس شروع به رنگ آمیزی کاشی می کنند؛ این نوع کاشی کاری نسبت به کاشی معرق بسیار ارزان تر و ساده تر است. به دلیل وجود منابع بسیار زیاد در استان قزوین قیمت کاشی سنتی قزوین بسار مناسب و مقرون به صرفه است و این موضوع یکی از اصلی ترین دلیل های محبوبیت کاشی های لعابدار قزوین بین معماران و مردم است.

قیمت_کاشی_سنتی_قزوین

طرح های کاشی سنتی قزوین

در شهر قزوین به دلیل وجود تاریخچه ی بسیار گسترده ی اسلامی کاشی بیشتر با طرح های اسلیمی و کتیبه های خطی با روش هفت رنگ تولید می شوند و بیشتر در مکان هایی مانند مساجد کاربرد دارند و برای ساخت و بازسازی مسجد عالی هستند. این طرح ها برگرفته از تاریخ اسلامی و آیات قرآنی هستند و در طرح های مینیاتوری روایت گر تاریخ بسیار گسترده ی این شهر تولید می شوند.

البته که طرح های مدرن همچون مراکشی نیز در این شهر تولید می شود اما کاشی سنتی قزوین به طرح های اسلامی معروف و محبوب هستند. کاشی سنتی قزوین اکثرا با رنگ های شاد و جذاب مانند سبز و آبی تولید و روانه بازار می شود که استفاده از این رنگ ها باعث رنگ و لعاب گرفتن فضا و آرامش بخش شدن محیط می شود.

کاشی_سنتی_قزوین

خرید کاشی سنتی قزوین به صورت آنلاین

در گذشته عزیزانی که قصد خرید کاشی سنتی قزوین را داشتند؛ خرید بسیار برایشان دشوار بود زیرا باید حتما به این شهر می رفتند و به صورت حضوری خرید خود را انجام می دادند اما خوشبختانه امروزه تمامی کسب و کارها از جمله فروشگاه های کاشی سنتی قزوین به روز شدند و شما می توانید سفارش کاشی خود را در خانه از طریق گوش موبایلتان ثبت کنید.

پیشنهاد ما برای خرید کاشی سنتی قزوین؛ گروه معماری اسلامی آرچی لرن است که بیش از ۵۰ سال است که به تولیدات کاشی سنتی پرداخته و از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک سنتی در ایران به شمار می رود. برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۵۳۰۶۹۶۸۸ تماس حاصل فرمایید و یا طرح مد نظر خود را در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

 

منابع:

ویکی پدیا: قزوین

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 1 =

مشاوره و خرید