کاشی سنتی پذیرایی، محبوب ترین متریال برای استفاده در منازل مسکونی

امتیاز دهید post

کاشی سنتی پذیرایی

کاشی سنتی پذیرایی از زیباترین متریال های سنتی است که همانطور که از اسمش پیداست امروزه در منازل مسکونی و در پذیرایی ها استفاده می شود. این متریال های زیبا در طرح ها و رنگ های بسیار متفاوتی تولید و استفاده می شوند و ویژگی های کاربردی بسیار زیادی نیز دارند. در این مقاله قصد داریم درباره نجوه تولید، رنگ ها و طرح ها، ویژگی های کاربردی، راهنمایی برای استعلام قیمت و خرید کاشی سنتی پذیرایی توضیح دهیم، پس اگر قصد خرید این متریال زیبا را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را به صورت کامل مطالعه نمایید.

کاشی سنتی پذیرایی

طرح های کاشی سنتی پذیرایی

همانطور که گفتیم کاشی سنتی پذیرایی در طرح های بسیار متفاوتی تولید می شود و از نظر طرح اصلا محدود نیست. اما نکته ای که در طرح های این متریال هست این است که طرح های به کار برده شده معمولا طرح های خلوت، مینیمال و ساده ای هستند و این به دلیل این است که اگر از طرح های شلوغ و ریز در محیط هایی مانند پذیرایی استفاده کنیم باعث شلوغ و دلگیر شدن آن محیط می شود و به چشم کاربر جذاب نمی آید. در محیط پذیرایی معمولا از کاشی های تک رنگ با اشکال زیبا و یا از کاشی های طرح داری که نهایتا دو رنگ در آنها به کار رفته است استفاده می کنیم.

کاشی سنتی پذیرایی آبی

رنگ های کاشی سنتی پذیرایی

رنگ کاشی سنتی پذیرایی مهمترین دلیل زیبایی این متریال است. رنگ هایی که در این کاشی ها به کار می رود نیز مانند طرح بسیار متفاوت است اما در این بخش سه رنگ اصلی و پرطرفداری که در این متریال استفاده می شود را به شما معرفی می کنیم.

فیروزه ای

فیروزه ای همانطور که می دانید از اصلی ترین رنگ های سنتی و یکی از پایه های اصلی معماری سنتی ایرانی است و از زمان های خیلی دوری در ساخت متریال های نمای بناها استفاده می شود. کاشی فیروزه ای سنتی محبوب ترین نوع کاشی سنتی است و در محیط پذیرایی هم از آن استفاده زیادی می شود.

لاجورد

لاجورد یا آبی درباری از دیگر رنگ های محبوب در متریال کاشی سنتی پذیرایی است که باید در استفاده از آن در محیط پذیرایی دقت زیادی به خرج دهید به این دلیل که این رنگ رنگ بسیار تیره ای است و اگر از ان در پذیرایی بیش از حد استفاده شود باعث می شود نور پذیرایی بسیار کمتر شود و فضا دلگیر شود.

کرمی

کرمی هم برخلاف تصور بسیاری از عزیزان رنگی است بسیار زیبا و خاص که با توجه به اینکه در طیف رنگ های خنثی قرار دارد با هر رنگی می تواند ست شود و نمایی زیبا به پذیرایی منزل شما خواهد داد.

کاشی سنتی پذیرایی رنگی

نحوه تولید کاشی سنتی پذیرایی

تولید کاشی سنتی در گذشته با روش های بسیار متفاتی انجام میشد. برای مثال در گذشته های خیلی دور که مربوط به بیش از 2 هزار سال پیش می شود کاشی های سنتی با روش معرق تولید می شدند، اما بعد ها با توجه به اینکه روش معرق بسیار سخت و هزینه بر بود روش هفت رنگ ابداع شد که کاشی کاملا با دست تولید میشد.

امروزه با توجه به رشد صنایع و ورود ماشین آلات به صنایع مختلف، صنعت کاشی سازی هم به روز شده است و ماشین آلات به این صنعت هم ورود کرده اند. امروزه کاشی سنتی پذیرایی دیگر با دست ساخته نمیشود و کاملا با استفاده از ماشین آلات صنعتی تولید می شود که این موضوع مزیت های زیادی هم ایجاد کرده است. البته که روش های سنتی هم همچنان پابرجا هستند و کاشی های سنتی با آن روش ها هم تولید می شوند.

قیمت کاشی ستی پذیرایی

ویژگی های کاربردی کاشی سنتی پذیرایی

کاشی سنتی پذیرایی علاوه بر زیبایی بسیار زیادی که دارد، کاربرد های بسیار زیادی نیز دارد که باعث کاربردی شدن این متریال شده است. برای مثال این کاشی ها در برابر اب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و بر اثر شست و شو هیچ ضربه ای به آنها وارد نمی شود. دیگر ویژگی مثبت این متریال مقاومت بالای آن در برابر فشار هستند که اگر بر روی آنها رفت و آمدی انجام شود و یا ضربه ای به آنها وارد شود هیچ آسیبی به این متریال وارد نمی شود.

قیمت کاشی سنتی پذیرایی

قیمت کاشی سنتی پذیرایی به عوامل بسیار مختلفی مثل طرح، رنگ، ابعاد کاشی، جنس بدنه، نحوه تولید مد نظر شما و …. بستگی دارد و نمی توان برای آن یک قیمت واحد اعلام کرد، اگر قصد دارید قیمت دقیق کاشی سنتی پذیرایی مد نظر خود را استعلام بگیرید می توانید بر روی دکمه مشاوره رایگان واتساپ پایین صفحه کلیک کنید و از کارشناسان مجموعه ما بپرسید.

خرید کاشی سنتی پذیرایی کف

خرید کاشی سنتی پذیرایی

در این بخش قصد داریم همانطور که در اول مقاله گفتیم یکی از بزرگترین تولیدکننده های کاشی سنتی پذیرایی را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید کاشی های طرح دار و زیبا را دارید به راحتی و فقط با یک تلفن خرید خود را از هر جای ایران که هستید انجام دهید. گروه کارخانجات آرچی لرن با بیش از 50 سال سابقه در زمینه تولیدات کاشی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی سنتی پذیرایی در ایران است که محصولات این گروه توسط متخصصان زبده ای که در این گروه مشغول هستند تایید شده است و قیمتی بسیار مناسب دارند.

برای خرید کاشی سنتی پذیرایی از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جزئیات سفارش خود را به همین شماره تلفن در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

مشاوره و خرید