4.4/5 - (5 امتیاز)

کاشی شمسه

کاشی شمسه نوعی دیگر از کاشی سنتی است که فوق العاده زیباست و امروزه بسیار محبوب شده و در نماهای مختلفی استفاده می شود. کاشی های شمسه را می توان از شکل های خاص آن شناسایی کرد، مثلا نوعی از کاشی های شمسه 8 ضلعی هستند، نوعی از آنها 12 ضلع دارند، نوعی دیگر از آنها دایره ای شکل هستند.

این کاشی ها کاشی هایی نیستند که بتوان از آنها در کنار هم استفاده کرد و یک دیوار کامل را با آنها پوشاند و این کار باعث شلوغ شدن فضا می شود. از کاشی شمسه معمولا در وسط نما استفاده می شود و در کنار این کاشی از کاشی های تک رنگ یا طرح دار ساده استفاده می کنند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل کاشی سنتی شمسه بپردازیم و این متریال خاص را با زبان ساده به شما معرفی کنیم پس اگر قصد خرید کاشی شمسه را دارید این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید.

کاشی شمسه

رنگ های محبوب در کاشی شمسه

همانند سایر کاشی ها کاشی شمسه نیز جزو دسته بندی کاشی رنگی سنتی قرار می گیرد و در بین تعداد زیادی از مردم با این نام شناخته می شود و این موضوع به دلیل رنگ و لعاب بسیار زیبایی است که در این کاشی استفاده شده است.

در این بخش قصد داریم زیباترین و پرطرفدار ترین رنگ هایی که در این کاشی استفاده می شود را به شما معرفی کنیم تا اگر روزی قصد خرید کاشی شمسه را داشتید بدانید که این کاشی را با چه رنگی سفارش دهید و در کنار چه رنگ های دیگری استفاده کنید.

از مهمترین و اصلی ترین رنگ های ایرانی آبی لاجورد است که با نام آبی درباری نیز شناخته می شود. از این رنگ معمولا در تمام متریال های سنتی استفاده می شود و کاشی شمسه هم عضوی از این متریال هاست.

رنگ دیگری که از آن در این کاشی استفاده زیادی می شود رنگ فیروزه ای است که استفاده از آن در کنار لاجورد باعث می شود کاشی زیادی شلوغ و یا تیره دیده نشود و نمای روشنی به کاشی شمسه می دهد.

مورد دیگر نیز رنگ سبز است که از دیگر رنگ های اصلی معماری سنتی ایرانی است و در تولیدات اکثر کاشی های سنتی نقش دارد. استفاده ی به جا از رنگ سبز در کنار لاجورد و فیروزه ای می تواند باعث جذابیت بسیار زیاد کاشی شمسه شود.

کاشی سنتی شمسه

تولید کاشی شمسه

درست است که کاشی شمسه از زیباترین انواع کاشی های سنتی است اما از دید فنی که ببینیم یکی از خاص ترین کاشی هاست و تولید آن نیز کمی دشوار است. کاشی های شمسه در گذشته با روش معرق تولید می شدند و اغلب در معماری های عربی استفاده می شدند. بعد ها هنرمندان ایرانی با ابداع روش هفت رنگ این کاشی را نیز با روش هفت رنگ تولید کردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، ماشین آلات حتی به حوزه تولید کاشی سنتی نیز وارد شدند و نقش زیادی را ایفا می کنند.

روش چاپی روشی است که امروزه در بین اکثر تولیدکنندگان جا افتاده است و استفاده می شود و تمامی طرح کاشی با استفاده از دستگاه روی کاشی حک می شود و هیچگونه عیب و ایرادی روی نقش کاشی وارد نمی شود.

مسئله و چالش مهم در تولید کاشی شمسه، نوع برش خاص آن است که باید حتما با دستگاهی به نام واترجت انجام شود. این دستگاه همانطور که از اسمش پیداست با استفاده از فشار آب کاشی را برش می زند و قیمتی بسیار بالا دارد.

این قیمت بالا باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان کشور ما توان خرید آن را نداشته باشند و به همین دلیل پیدا کردن تولیدکنندگان کاشی شمسه کمی دشوار است و البته این کمبود باعث بالا رفتن قیمت این کاشی نیز می شود.

قیمت کاشی شمسه

موارد تاثیرگذار بر قیمت کاشی شمسه

کاشی سنتی شمسه نیز مراحل تولیدی همانند سایر کاشی های سنتی دارد و تفاوت هایی که در این مراحل تولید ایجاد می شود باعث بالا و پایین رفتن قیمت این کاشی می شود. از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت کاشی شمسه می توان در مرحله اول به نحوه و روش تولید این کاشی اشاره کرد. برای مثال کاشی که با روش معرق تولید شده باشد و کاشی ای که با روش هفت رنگ تولید شده باشد قیمتی متفاوت دارند.

در مرحله دوم می توان به جنس بدنه این کاشی اشاره کرد که اگر از بدنه های آماده در بازار که به بدنه بهداشتی معروف اند در تولید این کاشی استفاده شده باشد این کاشی قیمت پایین تری خواهد داشت به نسبت زمانی که از بدنه سنتی که در کوره های سنتی با 1000 درجه سانتی گراد ساخته می شود استفاده شود.

در قیمت کاشی شمسه عوامل بسیار زیادی موثر هستند که نمی توان در این مقاله به همه آنها اشاره کرد و سعی کردیم مهم ترین عوامل را به شما توضیح دهیم، برای کسب اطلاعات بیشتر و یا استعلام قیمت این کاشی می توانید بر روی دکمه مشاوره و خرید زرد رنگ پایین صفحه کلیک کنید.

خرید کاشی شمسه

استعلام قیمت + خرید کاشی شمسه از تولید کننده

گروه معماری سنتی آرچی لرن بزرگترین تولیدکننده کاشی شمسه در ایران با بیش از 50 سال سابقه در حوزه تولیدات در خدمت شماست. تمامی محصولات گروه آرچی لرن توسط متخصصان زبده تست شده و تایید شده هستند. از طرفی گروه آرچی لرن با بهره گیری از روش های نوین و دستگاه های به روز دنیا توانسته است چالش های تولید این کاشی را حذف کند و قیمت کاشی شمسه را به شدت پایین بکشد.

برای استعلام قیمت و یا خرید کاشی شمسه از گروه آرچی لرن می توانید با شماره تلفن 09153069688 تماس حاصل نمایید و یا جرئیات سفارش خود را در یکی از پیام رسان ها ارسال کنید.

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

جعفر کریمی پناهمشاهده نوشته ها

به عنوان یک معمار با تجربه، وظیفه خودم میدونم که تجربیاتم رو در اختیار عزیزانی که به این حوزه علاقه دارند قرار بدم و در این مسیر راهنماییشون کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

مشاوره و خرید